Strona 1 z 1

Turbina od benzyny do diesla czy warto

: pn paź 05, 2009 20:07
autor: JABcok20
Witam. wpadła mi w rece turbina od Volvo 440.
Turbina chłodzona dodatkowo wodą. W stanie idealnym. zero oleju w przewodach. zero luzu na wirniku . wirnik kręci sie lekko bez przycinania.
posiadam pompke jak i przewody i tu pytanko.
Czy takie turbo od benzyny bedzie sie lepiej nadawało do diesla niż moje dotychczasowe k14 które mam założone. Obrazek

: pn paź 05, 2009 20:35
autor: arwam
JABcok20, z jakiej poemności pochodzi i jeke tam ciśnienie w serii podawała?

: pn paź 05, 2009 20:46
autor: JABcok20
Chyba 1.7 turbo. jest mniejsza od k14.
według allegro 120KM
te turbiny są podobno niezniszczalne:P bo maja chłodzenioe wodne...

: pn paź 05, 2009 20:47
autor: arwam
JABcok20, nie które K14 też mają chłodzenie wodne i jakoś się poddają.
raczej szukaj czegoś większego

[ Dodano: 05 Paź 2009 20:49 ]
a jak chcesz coś mniejszego to mam coś w sam raz dla Ciebie K03 i będzie Ci pompować już do 1300rpm. u mnie K14 na AAZ'cie wstawało już przy około 1400rpm

: pn paź 05, 2009 20:55
autor: JABcok20
Będę regenerował vnt20 albo gt2052 a ta się po prostu trafiła na złomie za dobre pieniążki. może sie komuś przyda na uturbienie jakiegoś 1.8 .

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 20:56 ]
mam pytanko./ czy na dawce jaką maci po przygazowaniu na postoju mocno dmucha czarny dym czy wogóle go nie ma???

: pn paź 05, 2009 21:06
autor: arwam
JABcok20 pisze:mam pytanko./ czy na dawce jaką maci po przygazowaniu na postoju mocno dmucha czarny dym czy wogóle go nie ma???
u mnie była czarna chmura.
zresztą jest to widoczne na jednym z moich filmików i na tym materiale który nakręcił LUKAS G60 na ujazdówce

: pn paź 05, 2009 21:09
autor: JABcok20
czyli dawke mam ok:)
bo nie kopci za bardzo. bo chyba z instalacja do icka to również musi bardziej zadymić.

[ Dodano: Pon Paź 05, 2009 21:11 ]
najchętniej kupiłbym jakiegoś golfa 2 z gazem i wtedy ta turbinke zaaplikował :grin:

: pn paź 05, 2009 21:36
autor: Michał_1977
JABcok20 pisze:najchętniej kupiłbym jakiegoś golfa 2 z gazem
JABcok20, na gazie,to sobie obiad ugotuj :chytry: :grin:

: pn paź 05, 2009 21:45
autor: J.B.S.
Potwierdzam :grin: obiad najlepiej gotuje się na gazie :food:

: pn paź 05, 2009 23:54
autor: grandi
Benzyna jest dobra do mycia czesci gaz do gotowania obiadu , ta turbina jest mała i jest trochę roboty by przerobić układ na chłodzony cieczą

: wt paź 06, 2009 00:13
autor: JABcok20
jesli juz mialbym pomodzic cos z gazem to tylko dla wlasnej satysfakcji i aby nakrecic jakiegos gowniarza na szybka bryke z syczeniem przy zmianie biegow:P
moj 1.6td zbiera sie i tak wystarczajaco z lekkim govem(1 podkladka ) na bezdymnej dawce 1,3 bara i pinem od citroena, wtryskami od merca.

na razie wystarczy. prace wstrzymane do momentu az zregeneruje gt2052v.

i pytanko. czy jest sens z k14 i bardziej agresywnym pinem zakladac rozwiercona zaslepke aby tloczek w przyspieszaczu sie dalej wychylal?

: wt paź 06, 2009 08:13
autor: t0mal
Raczej nie, pompa powinna wyprzedzać do ok 6000obr/min (silnika) na k14 dokręcisz go do max 4500 i później słabnie.

: wt paź 06, 2009 08:56
autor: arwam
t0mal, u mnie w AAZ'cie na K14 słabł przy niecałych 4000rpm.
K14 nie jest stworzona do tego silnika. jedyna jej zaleta była taka że nie miała w ogóle laga

: wt paź 06, 2009 11:04
autor: Michał_1977
t0mal, arwam, coś prawdy w tym jest co piszecie,ponieważ opieracie się na przykładzie pompy 11mm,więc mogło tak być,że przy takich obr.turbina nie była w stanie przerobić takiej ilości spalin.Ja jak miałem pompę 9mm,to kręciłem go do 5500rpm i nie było żadnego spadku mocy-ciągnął do końca :bigok:
Najlepszym przykładem na to,że pompa 11mm jest za duża dla K-14,jest to,że u arwama wstawała już przy ok.1400rpm,więc ilość spalin z 11ki jest stanowczo za duża dla tej suszarki,zwłaszcza w "górze".