Strona 1 z 1

Zegary z TDI do TD

: ndz lis 13, 2005 20:22
autor: Sławek III
Koledzy czy da się zastosować zegary (z obrotomierzem) z TDI w TD w Golfie III. Oczywiście gabarytowo pasują , z wygladu od strony kierowcy są identiko. Pomóżcie jak ktoś coś wie.

: ndz lis 13, 2005 20:45
autor: Adamm
byl juz ostatnio taki temat...

wystarczy uzywac opcji szukaj!!

poza tym z tego co tam wyczytalem nie da sie

: ndz lis 13, 2005 20:55
autor: Sławek III
Chodzi mi o konkretne stwierdzenie z uzasadnieniem takim wiarygodnym.Bo wypowiedzi typu gdzieś to było coś słyszałem nie są wiarygodne.

: ndz lis 13, 2005 23:38
autor: Adamm
ja Ci mowie poprostu ze taki temat juz byl tylko musisz poszukac a w skrocie Ci powiedzialem ze sie nie da i tyle. nie ma jakiegos uzasadnienia nie dziala i juz i stwierdzili to madrzejsi ode mnie.

: pn lis 14, 2005 12:33
autor: Rydzu
Skoro kolega ma proble z SZUKAJ to powtórze sie po raz kolejny:

Różnica w zegarach TD oraz TDI polega na innym pochodzeniu sygnału dla obrotomierza. jeśli do silnika TD do 94 roku założymy zegary z silnika TDI po 94 roku to wszystko będzie działało z wyjątkiem obrotomierza. Licznik będzie dostawał informację na starcie, że zamiast 950 obrotów ma ich 9500 i będzie zamykał obrotomierz.

Podobnie sprawa się ma jeśli do Golfa MK III TD założysz licznik z Seata TDI.

Wydaje mi się, że moje doświadczenie będzie dla Ciebie wiarygodne, ponieważ mam Golfa TD i wsadziłem do niego kiedys zegary z Golfa TDi, teraz jako zegary robocze miałem zegary z Seata TDi i tak to właśnie wyglądało, więc wiedza poparta doświadczeniem.

: pn lis 14, 2005 13:01
autor: Pabloss
A ja ma u siebie zegar z obrotomierzem. Myślałem że w TD (75KM) wszystkie są juz o obrotomierzami.

: pn lis 14, 2005 14:01
autor: Rydzu
Ze względu na dużą ilość wersji Golfa, była mozliwość kupienia np. Golfa MK III w wersji GL w któej w standardzie był licznik z zegarkiem, licznik z obrotomierzem był za dopłatą i nie każdy Hans dokładał kilka mereczek żeby dostać taki wypas.
Ja w swoim samochodzie też nie miałem obrotomierza, ale nawet lepiej, bo dzięki temu zupełnie zmieniłem sobie zegary na takie jak chciałem.

: wt lis 15, 2005 19:05
autor: Sławek III
No właśnie chodzi o to że chciałem założyć nowe zegary , kupiłem od TDI i za cholerę nie pracuje mi obrotomierz, po odpaleniu zasówa na koniec skali . Czyli wniosek że jednak się nie da zrobić aby obrotek chodził prawidłowo.Trudno muszę komuś odstąpic te zegary. Jak ktoś reflektuje to bardzo proszę.

[ Dodano: Sob Lis 19, 2005 18:15 ]
Czy ktoś jest zainteresowany tymi zegarami , chętnie odstąpie.

: śr lut 22, 2006 18:15
autor: W3reWolf
rydzu pisze:Skoro kolega ma proble z SZUKAJ to powtórze sie po raz kolejny:

Różnica w zegarach TD oraz TDI polega na innym pochodzeniu sygnału dla obrotomierza. jeśli do silnika TD do 94 roku założymy zegary z silnika TDI po 94 roku to wszystko będzie działało z wyjątkiem obrotomierza. Licznik będzie dostawał informację na starcie, że zamiast 950 obrotów ma ich 9500 i będzie zamykał obrotomierz.

Podobnie sprawa się ma jeśli do Golfa MK III TD założysz licznik z Seata TDI.

Wydaje mi się, że moje doświadczenie będzie dla Ciebie wiarygodne, ponieważ mam Golfa TD i wsadziłem do niego kiedys zegary z Golfa TDi, teraz jako zegary robocze miałem zegary z Seata TDi i tak to właśnie wyglądało, więc wiedza poparta doświadczeniem.
A jak sprawa ma sie w druga stronę, jeśli chodzi o Golfa MK3 1,9TDi (1Z) z rocznika 1994, czy mogę do niego wpakowac zegary z obrotomierzem z TD, również z 1994?

: czw lut 23, 2006 10:19
autor: Rydzu
Sytuacja wygląda dokładnie tak samo, jeśli masz białe symbole na jednym i drugim to wszystko będzie chodziło. Proponuję sprawdzić po Vin rok modelowy ponieważ w dowodzie rejestracyjnym może być delikatne przekłamanie. Rok modelowy w VW nie zaczyna się w styczniu. Wrzuć na forum zdjęcie twojego oryginalnego licznika i zobaczymy który to model

: czw lut 23, 2006 18:24
autor: W3reWolf
Z tym może być gorzej, nie mam aparatu, Ci znajomi co mają, to są na studiach, i nie mam jak pożyczyć.
W takim razie jakie informacje mam podać?
- Białe symbole
- Licznik wyskalowany od 20km/h do 220km/h
- Rok modelowy Golfa => R, czyli 1994
- Na liczniku jest numer części - 1H6 919 033 BL

: czw lut 23, 2006 19:07
autor: Corvax
W3reWolf pisze:- Na liczniku jest numer części - 1H6 919 033 BL
wycofany z produkcji zamiennik to 1H6 919 850 MX - silnik 1Z - wersja bez obrotomierza 94 rok

: pt lut 24, 2006 11:00
autor: Rydzu
Moim zdaniem licznik z TD w roczniku do 94 (białe symbole) będzie tutaj spokojnie działał.
Możesz zakładać.