Po ranny odpaleniu dymi na niebiesko i troche sie trzesie.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Magik123

Po ranny odpaleniu dymi na niebiesko i troche sie trzesie.

Post autor: Magik123 » ndz paź 04, 2009 11:47

Witam.

Otoz problem wyglada nastepująco.
Odpalam silnik po nocy, zapala w miare normalnie, przez pierwsze kilka sekund nie rowno pracuje, ale zaraz sie uspokaja, i po odpaleniu pusci chmure takiego niebieskawego/siwawego dymu, jak mu lekko dam gazu to znowu dymi na niebieskawo.
Problem sie nasila wraz ze spadkiem temperatuey, gdy silnik pochodzi kilka minut dymienie ustaje całkowicie i juz jest ok, w czasie jazdy tez nie dymi i nie ma nic niepokojącego.
Olej jest Mobil 10W40, nie zauwazyłem zeby go ubywało.

Poczytałem troche ale nie moge znalez nic dokładnego, z tego co wyczytałem to do sprawdzenia kat wtrysku, swiece, mozliwe ze cos z rozrzadem sie dzieje? bo bede go zmieniał gdzies na dniach, gdyz narazie nie mam wogole czasu, a i chce zakupic VAG-a ale to tez nie na tą chwile.
Prosił bym o jakies nakierowanie, co moze byc jeszcze tego przyczyna, oczywiscie poza np uszkodzonymi uszczelniaczami, bo to tez chyba zmienie chocby profilaktycznie.

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » ndz paź 04, 2009 11:59

Moze uszczelniacze , moze turbina o ile to niebieski dym.
Ale jak piszesz ze pózniej juz jest ok to stawiam na uszczelniacze. Gdzies delikatnie któryś moze juz mieć dosyć.
Olej zmieniaj co 10 k km.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
menio
...
...
Posty: 284
Rejestracja: pn lip 20, 2009 19:10
Lokalizacja: DSR
Kontakt:

Post autor: menio » ndz paź 04, 2009 12:00

a na jakim paliwie jeździsz?


[b]OBECNY BOROGOLF[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=594285
[b]EX Varia(n)t--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=305940[/b]

Magik123

Post autor: Magik123 » ndz paź 04, 2009 12:11

No własnie tez sie zastanawiałem ze moze to uszczelniacze, chyba najlepszym sposobem było by zdjac kolektor sscy rano po nocnym postoju(i tak jest do czyszczenia) i sprawdzic czy na zaworach zalega jakis olej.
Jesczez wczesniej wymienie swiece bo moze ta nierowna praca jest tym spowodowana.
Problem w tym ze jesli rano lub w nocy było 10 czy wiecej stopni to praktycznie nie dymił, a jedynie puscił baka, ale jak spadła do tąd ze swiece musiały sie właczac to zaczynał dymic dosc długo, tak ze było to zauwazalne na wolnych obrotach.
A paliwo, czesciej ze stacji podrzednej, chciaz nie jakiejs badziewnej, ale tankowałem tez na Orlenie/shelu i raczej nic sie nie zmieniało.

[ Dodano: 04 Paź 2009 14:20 ]
Dzis było dosc ciepło bo ponad 15 stopni, silniik odpalił normalnie i co dziwniejsze brak dymu i brak nierownej pracy, jedynie leciał prawie niewidoczny dymek przez kilkanascie sekund, po przygazowce tez był bardzo mały, co w przeciwienstwie gdy temp spadnie ponizej 10 stopni zmienia sie bardzo znaczaco.
Czyli na poczatek mozna zajac sie chyba swiecami bo to by wyjasniało czesc z tych objawow?
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 12:12 przez Magik123, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz paź 04, 2009 19:54

Wymiana świec nie zlikwiduje porannego dymienia.
Może jedynie ułatwić rozruch.
Z tym białym dymem najgorzej jest właśnie przy niskich temp.
Spowodowane może być to tez faktem,że świece grzeją jeszcze przez kilka sekund po uruchomieniu silnika.
To tez może powodować takie,a nie inne dymienie.
Ważne jest,że silnik tak ma tylko przez kilka minut,do czasu,aż osiągnie pewna temp.
Mój tez dymi na biało i to przez kilka minut.
Pewnie przydałoby się uszczelniacze wymienić,ale ściągać głowicę-bez sensu.
Oleju dużo nie żłopie 0.5 na 10kkm,więc nie widzę potrzeby.

Ściąganie kolektora w celu sprawdzenia ewentualnych przecieków oleju jest niepotrzebne,bo niczego nie zobaczysz.
I tak cały dolot wraz z kanałami ssącymi w głowicy zapaćkany będzie olejem,a raczej taką oleistą mazią.
Jak nie łyka dużo oleju,to sobie daj spokój.
Kolektor jednak swoja drogą warto wyczyścić.


AFN 165,5@380,8

Magik123

Post autor: Magik123 » ndz paź 04, 2009 22:25

Co do zmiany uszczelniaczy to zmienia sie je bez sciagania głowicy, w 8V jest to dosc proste, gorzej w 16V gdyz podejscie jest kiepski.



grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: grze693 » pn paź 05, 2009 05:16

masz takie same objawy jak ja zobacz post filmik poranny rozruch

i ponoć wiele osób to tak ma zauważyłem to teraz latem puści prawie nie widocznego dymka a jak temperatura spada już takie coś

ja ustawiałem kąt wtrysku rozrząd nowy świece ok i tak zadymi oleju bierze ok 0.5l na 10tys km więc nie wiele i jak się rozgrzeje nic nie puszcze dymka

więc z tego co widzę te silniki tak mają tym bardziej że prze pow 300tys km
(mój ma teraz równo 300tys km autentycznego przeb )



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości