Strona 1 z 1

filmik z dymem poranny rozruch

: ndz paź 04, 2009 11:31
autor: grze693
witam

Jestem po wymianie rozrządu i ustawianiu kąta wtrysku czujnikiem zegarowym ustawiony na 0.70 (tak wyczytałem na necie )

a rano i tak puści dymka i po prze gazowaniu też. Odpala bez problemów tylko chwile nie równo pracuje, świece wszystkie ok .

i robią mi się takie czarnawe końcówki wydechu ale to chyba mam od sprowadzenia (tylko teraz chyba więcej się robią )

Auto jak ma tem 90stopni to nic nie dymi nawet po ostrym prze gazowaniu
zimny jak jadę to go oszczędzam ale w lusterkach też nigdy nie zaobserwowałem dymu

auto mam od 5 lat przejechałem nim 60 tys km (silnik ciągnie raczej ok czuć wyraźnie turbo
film przedstawia rozruch z rana (bez załączenia świec )

link do filmu ]

http://w776.wrzuta.pl/film/7unDWO13QXM/p1070596

: ndz paź 04, 2009 12:49
autor: sagon
grze693 pisze:i ustawianiu kąta wtrysku czujnikiem zegarowym ustawiony na 0.70
W tdi kąt wtrysku powinno się ustawiać za pomocą vag-a.
Czujnikiem zegarowym ustawia w dieslach i turbo dieslach,dlatego,że nie było w nich innej możliwości.
Byli tez tacy fachowcy,którzy ustawiali kąt wtrysku na słuch.

Co do dymienia,to w silniku przy takich przebiegach jak nasze,to typowe.
Wina leży głównie po stronie uszczelniaczy zaworów.
Puszczają już olej,ten przez noc spływa sobie na tłoki i przy pierwszym odpaleniu pojawia się dymek.
Chociaż brat ma passata 130tkę z przebiegiem niecałe 200kkm i tez dymka puszcza.

Delikatne trzepanie może być wina popychaczy hydraulicznych.
Mogą być już wysłużone.
Ja jednak pokusiłbym się o poprawne ustawienie kata wtrysku,może wtedy się poprawi.

Re: filmik z dymem poranny rozruch

: ndz paź 04, 2009 13:54
autor: Haki
grze693 pisze:witam

Jestem po wymianie rozrządu i ustawianiu kąta wtrysku czujnikiem zegarowym ustawiony na 0.70 (tak wyczytałem na necie )

a rano i tak puści dymka i po prze gazowaniu też. Odpala bez problemów tylko chwile nie równo pracuje, świece wszystkie ok .

i robią mi się takie czarnawe końcówki wydechu ale to chyba mam od sprowadzenia (tylko teraz chyba więcej się robią )

Auto jak ma tem 90stopni to nic nie dymi nawet po ostrym prze gazowaniu
zimny jak jadę to go oszczędzam ale w lusterkach też nigdy nie zaobserwowałem dymu

auto mam od 5 lat przejechałem nim 60 tys km (silnik ciągnie raczej ok czuć wyraźnie turbo
film przedstawia rozruch z rana (bez załączenia świec )

link do filmu ]

http://w776.wrzuta.pl/film/7unDWO13QXM/p1070596
Chłopie :helm: taki dymek to nie dymek. Większego puszczam zapalając fajkę z rana :bajer: tak jak pisał kolega wyżej-- lać ON -Olej wymieniać z filtrami w czasie i się nie przejmować.

: ndz paź 04, 2009 16:37
autor: arwam
grze693 pisze:W tdi kąt wtrysku powinno się ustawiać za pomocą vag-a.
Czujnikiem zegarowym ustawia w dieslach i turbo dieslach,dlatego,że nie było w nich innej możliwości.
Byli tez tacy fachowcy,którzy ustawiali kąt wtrysku na słuch.

sagon, czasem nie da się kąta wtrysku ustawić na zegar stroboskop czy jeszcze inaczej i wtedy pozostaje Ci ty;lko ustawić na słuch.
jak masz już z tym większe doświadczenie to można to robić na słuch i jest GIT.
jak nie wierzysz to dam Ci mojego TDI jak go wreszcie uruchomię w swoim MK2 i wtedy zobaczymy co zdziałasz za pomocą przyrządów, raczej nie uda Ci si na zegar czy VAG'iem poprawnie ustawić kąta

: ndz paź 04, 2009 18:56
autor: hijacker4
Wg mnie moze to tez byc para z rozgrzewajacej sie wody ktora jest po calej nocy przed katalizatorem, zdejmij jego przed odpaleniem jak masz jak i zobacz ile tam "lezy" wody ktora sie skroplila, lej na to i jezdz ;))

: ndz paź 04, 2009 18:59
autor: sagon
arwam, ja pisząc,że niektórzy fachowcy ustawiali kąt wtrysku na słuch,miałem na myśli fachowców.
Nieraz spotkałem się z taka sytuacją.Gość lepiej ustawiał na słuch,niż niejeden na zegar.
Ale w tdi się jeszcze z czymś takim,przyznam szczerze nie spotkałem,co nie znaczy,że i tu tak się nie da.

U mnie bez problemu idzie po vagu,nie wiem dlaczego u Ciebie tak się nie da.
Ale skoro nie idzie,to trzeba improwizować.

: ndz paź 04, 2009 23:40
autor: arwam
sagon pisze:U mnie bez problemu idzie po vagu,nie wiem dlaczego u Ciebie tak się nie da.
jak Go uruchomię to Ci go pod VAG'a podstawię jak Ci się go uda zapiąć :rotfl:

: pn paź 05, 2009 07:33
autor: Robertuss
grze693, na moje oko to normalny poranny dymek :)

: pn paź 05, 2009 20:12
autor: grze693
kolega mi gadał jak za mną jechał że rano jak jadę i dodaje gazu (mocniej ) to też przy kapca na niebiesko -jak jadę ze stałą prędkością nie dymi

ja tego w lusterkach nie widzę więc mały dymek
On też mówił że troszkę ale jednak

jak ciepły wszystko znika nic nie kopci więc coś jest nie tak w ustawieniach
bo jak by żarł oliwę to na ciepłym by też dymił ,turbo wszystko ciągnie jak należy silnik cichutko ładnie klekocze żadnych niepokojących objawów