Strona 1 z 1

Opinie o 2.5 Tdi

: ndz paź 04, 2009 10:26
autor: grubby
Witam,mam pytanie do zorientowanych forumowiczów.Zamierzam zmienić auto (obecnie VW Golf III 1.9Tdi )Mam na oku audi A4 tylko z silnikiem 2.5 Tdi 2000rok .I właśnie tego silnika dotyczy moje pytanie,jak wygląda sprawa awaryjności w tych silnikach, jakie są najczęstrze awarie w tych jednostkach, i czy wogóle warto kupować auto z tym silnikiem,czy zostać przy 1.9Tdi.N co zwrócić uwagę(chodzi mi o prace silnika) przy zakupie.Z góry dziękuje

: ndz paź 04, 2009 11:02
autor: maxoff
grubby pisze:Mam na oku audi A4 tylko z silnikiem 2.5 Tdi 2000rok
bo pewnie cena atrakcyjna i wynika ona z tego że ten motor to niezła kupa, skomplikowany rozrząd i drogi, pompa VP44 :crazy: , wałki, ja do A4 to tylko 1.9TDI bym polecał. pozdro.

: ndz paź 04, 2009 11:19
autor: grze693
2.5 tdi v6 to porażka

sypię się wszystko wałki się wycierają pompy padają rozrząd to kupa kasy i dlatego są takie tanie z tymi motorami
silnik dużo pali w mieście 8-9 l

odpuść sobie zobacz ile kosztuje audi z 1.9 tdi parę tysięcy więcej hehe

: ndz paź 04, 2009 11:32
autor: Haki
Dokładnie tak jak piszą koledzy + dodam od siebie bardzo słabe jak na nasze warunki :grrr: zawieszenie. Choć komfortowe- to system wielowahaczy z aluminium to porażka na naszych drogach..

Jeśli szukasz fajnej A6 to polecam coś czym śmiga mój brat.

Audi A6 2.5Tdi V5 w pakiecie S-Line z roku 95... REWELKA ,ale ciężko je trafić.

: ndz paź 04, 2009 11:52
autor: Zimny Chirurg
Haki pisze: Audi A6 2.5Tdi V5 w pakiecie S-Line z roku 95... REWELKA ,ale ciężko je trafić.
Tylko ze to stary trup
A kolega chce cos z 2000 rok. No i te silniki juz co piszesz troche stare są technologicznie.
To fakt ze 2,5 tdi v6 to szkoda słów ale przez to ze był stos w młodości oleje typu LL. To je zniszczyło. Jak znajdziesz taki silnik co był olej normalnej klasy czyli wymieniany max co 15 k km to mozna by sie zastanowić. Tak na prawde sa ta całkiem ciekawe silniki, które maja wspaniałą kulture pracy, lecz trafić silnik który bedzie hulał to jak trafić 6 w DL. Wiele maja mankamentów typu wałki, pompa, turbina. No chyba ze masz kase to mozesz szarpnąć sie na taki silnik i jak padnie to kapitalka typu nowe wałki, pompa oleju, zaworki zwrotne to przez nie własnie głowica jest niedosmarowana i padaja wałki, i pózniej to co będzie wymagało regeneracji. Ale jak to zrobisz i bedziesz wymieniał olej co 10 k km to posmigasz az miło.

Pozdro

ZC

P.S. A dla swietego spokoju zastanowiłbym sie nad jakimś mocnejszym 1,9 tdi.

: ndz paź 04, 2009 16:55
autor: Haki
Tylko ze to stary trup
A kolega chce coś z 2000 rok. No i te silniki juz co piszesz troche stare są technologicznie.

Fakt -faktem- autka stare- ale chyba właśnie dzięki temu ,że robione lepiej nie na odp.. śmigają do dziś a ich właściciele nie chcą się ich pozbywać. To już o czymś świadczy :pub:
ale kłócić się przecież nie będziemy i przyznam ,że kol. Zimny Chirurg ma rację.

Szukaj czegoś z mocniejszym 1.9 w TDI