Przepływomierz - znaczenie obudowy a osiągi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Przepływomierz - znaczenie obudowy a osiągi

Post autor: neox » sob paź 03, 2009 19:17

Sprawa dotyczy przepływki pierburg ( lizak kupiony nowy na allegro ).

Zauważyłem że obudowa w któej się znajduje ma znaczący wpływ na charakterystykę pracy silnika. Może to być dziwne :kac: ale teraz do rzeczy.

Jak wsadzam lizaka do obudowy tego typu ( stary bosh ):
Obrazek

... to jak nacisniemy na gaz to autko jedzie od razu , nie ma żadnego opóźnienia, dynamika super, ale kopci jak się mocno butuje, i jak np mamy wrzucony bieg 4 i np 1400 obortów i wcisniemy do oporu pedał przyśpieszenia, to do momentu 1900 obrotów słychać buczenie w silniku i z rury z tyłu wydobywa się czarny dym ( wiadomo turbo nie wstało ) od 1900 buczenie ustępuje i auto zapina do przodu i dymu prawie nie widać.
Minus tego dym.



Jak włoże lizaka do obudowy tego typu ( teraz bosh robi takie nowe ):
Obrazek

... to jak naciśniemy na pedał przyśpieszenia to jest lekkie opóźnienie do momentu aż zacznie przyśpieszać ( około 1 sek ) , później leci jak szalone tak samo jak wyżej, ale nie ma już wogóle dymu oraz tego w zakresie od np 1400 do 1900 na np. 4 biegu.
Minus tego opóźnienie.



Powiedzcie mi o co tu chodzi ???

Testowane na golfie iv jak w podpisie ...
Ostatnio zmieniony sob paź 03, 2009 19:19 przez neox, łącznie zmieniany 1 raz.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz paź 04, 2009 11:43

Tak na mój rozum i to co widzę na obrazkach to można zauważyć ,że ta nowa przepławka ma trochę mniej powietrza,które do niej wchodzi. Nie wiem- bo nie testowałem,ale po tym co piszesz może tak być,że na starym modelu- silnik dostaje kopa - bo powietrza z puchy leci dużo i stąd to dymienie...

Mogę się jednak mylić ,więc też poczekam na odpowiedź specjalistów... :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz paź 04, 2009 12:28

Kolego z tymi przepływkami jest tak,że nie można ich sobie ot tak pakować do obudowy o innej średnicy.
Musi być taka,jaką zalecają do danego typu silnika.
Problem po zmianie obudowy stanowi błędny przelicznik masy powietrza.
Po krótce wygląda to tak.
W programie masz mapę odpowiedzialna za przeliczanie masy powietrza zasysanego przez silnik.Tzw.mapa przepływki.
Średnica rury jest ściśle z ta mapą i jej sposobem przeliczania mas powiązana.
Jeżeli wsadzisz przepływkę do większej obudowy,to automatycznie zwiększa się ilość powietrza które przez nią przepływa.
Problem w tym,że przepływka w dalszym ciągu liczy taka ilość,na jaka pozwala przelicznik,czyli mapa.

Należało by wówczas zmienić,bądź skorygować mapę przepływki.Zadanie tunera.
Podobnie jest,jeżeli wsadzisz czujnik masy powietrza z większej rury w mniejszą.
Też będą błędne odczyty.
Musi być rura dedykowana pod dana przepływkę,jeżeli nie masz możliwość zmiany mapy.
Zabieg często stosowany przy zmianie dolotu od filtra do turbiny.
Np.zakładając cały dolot z przepływką do 110 (asv) od arl-a,lub asz-ta.

Mniejsze lub większe dymienie,zmiana dynamiki,to nic innego,jak odczyt takiej a nie innej masy powietrza.
A odczyt ten z kolei ma duży wpływ na prace turbiny.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz paź 04, 2009 14:39

neox pisze:Sprawa dotyczy przepływki pierburg ( lizak kupiony nowy na allegro ).
a zdjęcie przepływki BOSCH



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » ndz paź 04, 2009 18:31

.. dobrze tylko średnice są identyczne ... tylko sitko inne...


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz paź 04, 2009 19:17

Tu się rozchodzi o fi wewnętrzne.
Coś musi być na rzeczy,skoro tak się dzieje.


AFN 165,5@380,8

raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » pn paź 05, 2009 22:32

Podepne się pod temat. Sagon a więc jak do moje starej obudowy bosha ATD Włożyłem nowy lizak pierburga (stary padł) w instukcji podane są wszsytkie typy tdi w sklepie mówili że ten jest napewno dobry. Co zauważyłem po tej zmianie silnik do 2000obr jest zmulony tak jak by turbo wstawało gwałtownie od 2000obr. Czy uwazasz, uwazacie że takie zmulenie spowodowanie jest tym, że lizak nie pasuje do obudowy? Co powiązane jest z tymi mapami o których pisał kolega sagon wyżej? pozdro



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » wt paź 06, 2009 17:44

raczyk2 pisze:Podepne się pod temat. Sagon a więc jak do moje starej obudowy bosha ATD Włożyłem nowy lizak pierburga (stary padł) w instukcji podane są wszsytkie typy tdi w sklepie mówili że ten jest napewno dobry. Co zauważyłem po tej zmianie silnik do 2000obr jest zmulony tak jak by turbo wstawało gwałtownie od 2000obr. Czy uwazasz, uwazacie że takie zmulenie spowodowanie jest tym, że lizak nie pasuje do obudowy? Co powiązane jest z tymi mapami o których pisał kolega sagon wyżej? pozdro
A jaką masz tą obudowę jak na zdjęciu 1 czy 2 ?


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » wt paź 06, 2009 19:17

Taką jak na zdjęciu 1



Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: owies » czw paź 15, 2009 22:02

Cześć, wszytko wskazuje na to że mój przepływomierz poprzedniej nocy również dokonał żywota. Przypuszczam że od nowiści nikt go nie ruszał, po oględzinach jest w obudowie jak na foto 1.
Byłem dziś zorientować sie w sklepie polecanym przez wszystkich w okolicy ile takie ustrojstwo będzie mnie kosztować. Sprzedawca podał mi jak to określił... "nowy numer" tego przepływomierza. Szukajac po allegro wg tego nowego numeru każda aukcja wskazuje na przepływke ze zdjęcia nr 2.

Na allegro na chwilę obecną dostępne są obie wersje, dlatego teraz zgłupiałem którą kupić ? Kupiłęm nawet bity w celu ewentualnej przekładki lizaka (tak się to nazywa?) z nowej obudowy do mojej starej.
Oczywiście mam na mysli ori produkty boscha a nie jakieś paździerze z Taiwanu.
Ta nowsza wersja wychodzi u mnie 260zł i jest dostępna od ręki, stara na alledrogo ~300zł + wysyłka.
Bebech w obu jest taki sam ? Tylko obudowa inna ?
Ostatnio zmieniony czw paź 15, 2009 22:03 przez owies, łącznie zmieniany 1 raz.



neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pt paź 16, 2009 10:54

Nie jest taki sam. W nowym bosie jest inny lizak dostosowany pod tą konkretną obudowę. W starym był inny. Ale jak kupisz nowego z tą nową obudową jako komplet to będzie 100 % OK.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

Awatar użytkownika
owies
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 931
Rejestracja: pn gru 29, 2008 18:28
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: owies » pt paź 16, 2009 16:16

No i zamówiłem u siebie ori bosch, będzie na poniedziałek.
Zobaczymy co z tego wyjdzie :bigok:


Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości