Strona 1 z 1

Halas w silniku

: sob paź 03, 2009 14:08
autor: Mniamek
Witam.
Odpalam dzis sobie auto (101 km, PD) i slysze dziwny halas pod maska. Halas pojawia sie tylko gdy stoje lub gdy dojezdzam i mam niskie obroty. Przypomina to dzwiek obracajacego sie szybko ale pokrytego rdza czy osadem kola - takie szuranie. Jak zajrzalem pod maske to mam wrazenie ze dobiega on z dolu w okolicach paska wieloklinowego - tak jakby ktores kolo na pasku lub dopinacz - szumialo. Odgłos pojawia się 1-2 sekundy po odpaleniu. Samo odpalanie i wyłączanie silnika bez problemu i hałasów.
Zauwazylem tez ze jak wlaczam klime to w kabinie slychac szum mniej natomiast pod maska jest glosniejszy i przerywany - bardziej nieregularny.
Podobne odgłosy pojawiają się przy obracaniu kierownicą na postoju - są to nieregularne odgłosy silniejsze im bliżej krańca skrętu ale to nie jest typowy pisk właściwy dla kończącego się paska wspomagania.

Pasek wieloklinowy jest naprężony na maksa - nie wydaje mi się żeby miał choćby mm luzu.

Co to moze byc?

Pozdrawiam.

: ndz paź 04, 2009 11:45
autor: Mieniu_69
moze to robic amortyzator napinacza paska mikro (wielorowkowego)

Re: Halas w silniku

: ndz paź 04, 2009 13:32
autor: matelko
Mniamek pisze:Witam.
Odpalam dzis sobie auto (101 km, PD) i slysze dziwny halas pod maska. Halas pojawia sie tylko gdy stoje lub gdy dojezdzam i mam niskie obroty. Przypomina to dzwiek obracajacego sie szybko ale pokrytego rdza czy osadem kola - takie szuranie. Jak zajrzalem pod maske to mam wrazenie ze dobiega on z dolu w okolicach paska wieloklinowego - tak jakby ktores kolo na pasku lub dopinacz - szumialo. Odgłos pojawia się 1-2 sekundy po odpaleniu. Samo odpalanie i wyłączanie silnika bez problemu i hałasów.
Zauwazylem tez ze jak wlaczam klime to w kabinie slychac szum mniej natomiast pod maska jest glosniejszy i przerywany - bardziej nieregularny.
Podobne odgłosy pojawiają się przy obracaniu kierownicą na postoju - są to nieregularne odgłosy silniejsze im bliżej krańca skrętu ale to nie jest typowy pisk właściwy dla kończącego się paska wspomagania.

Pasek wieloklinowy jest naprężony na maksa - nie wydaje mi się żeby miał choćby mm luzu.

Co to moze byc?

Pozdrawiam.


WITAM MIALEM TO SAMO STAWIAM NA SPRZEGLO ALTERNATORA ZO BACZ POD MASKA CZY JAK CHODZI TO SA DRGANIA NA NAPINACZU PASKA WIELOROWKOWEGO .POZDRAWIAM TEMAT BYL JUZ OPISANY POZDRO

Re: Halas w silniku

: pt paź 09, 2009 09:23
autor: Mniamek
matelko pisze: MIALEM TO SAMO STAWIAM NA SPRZEGLO ALTERNATORA
I miałeś absolutną rację, dzięki. :kufel: