Strona 1 z 1

Wysoka temperatura silnika

: pt paź 02, 2009 23:53
autor: tgoral
Podobny problem był juz kiedys poruszany ale byl to temat o silniku benzynowym, a mi chodzi o diesla. Od niedawna mam problem z temperaturą silnika, mianowicie w czasie jazdy temperatura dochodzi do okolo 97 stopni, gdy stane samochodem na wolnych obrotach temperatura spada do 90 stopni. Wymieniłem czujnik na chłodnicy i termostat jednak problem nie znikł. Ma ktoś jakieś sugestie? Bylem u mechanika ktory powiedzial ze tak powinno być , jednak ja slyszalem ze auto powinno sie grzac gdy stoi w korku a nie podczas jazdy.

: sob paź 03, 2009 09:01
autor: mono_
nie masz odpowiedniego obiegu wody.

Auto bardziej sie grzeje wlasnie podczas jazdy, ale chlodzone jest efektywniej bo pompa wody pracuje.

W korkach przy mniejszych obrotach obieg jest rowniez mniejszy, dlatego temperatura sie podnosi. ale sumasumarum auto podczas jazdy ma wieksza temperature.

Coś z obiegiem masz, wentylator Ci sie załącza wogole?

moze masz zagiety ktorys z przewodów i pompa sobie nie daje rady. moze pompa wody wymieka.

Re: Wysoka temperatura silnika

: sob paź 03, 2009 10:28
autor: tomch
Prawdopodobnie chłodnica zamulona albo coś silnikowi "ciężko", np łapie go na panewce (miałem podobne objawy w poprzednim klekocie, wymiana chłodnicy nie wiele pomogła a wkrótce panewka "wcisnęła" się na drugą i dół silnika był do remontu).
Pompa wody raczej odpada, jeśli łożysko całe i nie leje to za bardzo nie ma się co popsuć.

[ Dodano: 03 Paź 2009 10:30 ]
Podejrzewam, że korek od zbiorniczka już sprawdziłeś?

: sob paź 03, 2009 10:36
autor: mono_
chłodnica moze byc zamulona, ale to by nie chłódł w korku. :( ja bym obstawiał nad zmniejszonym obiegiem, lub zapowietrzonym ukladem, lub brakiem odpowiedniej ilosci plynu chlodzacego.

: wt lis 03, 2009 02:06
autor: tgoral
Wentylator sie załącza.
Co do korka to nie sprawdzalem, dzis wezme korek od innego auta i zobacze.
Płynu chłodniczego jest odpowiednia ilosc.

[ Dodano: 03 Lis 2009 01:05 ]
Odświerze troche

Więc dzis odebrałem auto od mechanika i dalej kupa
Wymienione zostały: pompa wody, uszczelka pod głowica i sama głowica bo byla peknieta
Mechanik jeszcze raz sprawdzil termostat i wszystko jest elegancko, termostat sie otwiera, wentylator sie wlacza, tylko z ta temperatura cos nie teges .

A jak chłodnica jest zamulona to co wtedy trzeba zrobic?

Pomózcie ludzie bo ja juz sił nie mam.

: wt lis 03, 2009 10:26
autor: mono_
wyjac i plukac :)

A moze masz tylko licznik popsuty.

Sprawdz na kompie czy pokazuje prawodlowo

: wt lis 03, 2009 10:52
autor: tgoral
Wywaliło mi troche płynu na podłużnice (mozliwe tez ze mialem troche plynu ponad MAX) wiec chyba sie grzeje silnik i to nie bedzie licznik.

A mk2 kompa nie posiada

: wt lis 03, 2009 13:27
autor: Druidionin
Ja bym wygotował korek w wodzie z octem...
Jeśli wymieniłeś czujnik temperatury odpowiedzialny za wskaźnik temperatury i po tych wszystkich remontach czujnik nadal pokazuje tyle samo bez żadnej różnicy, to bym proponował zmienić na próbę licznik albo sprawdzić czy przypadkiem wskaźnik nie pobiera napięcia gdzieś z boku np. niechcący połączone ścieżki, wtedy wraz ze wzrostem długotrwałym obrotów będzie większe napięcie na wskaźniku i będzie przekłamywał...
Ale ja bym wymienił najpierw termostat i sprawdził chłodnicę(a najlepiej ją wymienił choć na próbę, na allegro kupisz nowy zamiennik nawet po 50zł... jeśli coś pomoże znaczy że chłodnica już padła...)

: wt lis 03, 2009 13:33
autor: grandi
1.Turbina przepuszcza , silnik pobiera więcej paliwa i się grzeje
2.Za duża dawka paliwa
3 Nie oryginalny czujnik przekłamuje