Strona 1 z 1

jaki silnik

: pt paź 02, 2009 15:44
autor: michal.bdg
Witam,
Mam VW w benzynie zamierzam kupić golfa V lub octavie II w dieslu. Z tego co wiem w tych rocznikach aut nie było juz 90 konnego motoru na pompie wtryskowej ale moze sie mylę. Wielka prosba Możecie mi podpowiedzieć czy jestem skazany na pompowtryski i czy w tych autach był montowany jakis prosty silnik bez kół masowych, zmiennych łopatek turbiny itp. Osiagi nie są istotne, 100 koni jakie teraz mam w MK4 spokojnie mi odpowiadają. Spotkałem w ogłoszeniu golfa V z silnikiem 2.0 sdi, czy to jakas modyfikacja 1,9 sdi czy błąd w ogłoszeniu.
- z góry dziekuje za pomoc
Michał

: pt paź 02, 2009 16:02
autor: Sztomel
jesteś skazany na pompowtryski i koła dwumasowe oraz turbo ze zmienną geometrią, oczywiście w Mk5 jest silnik SDI o poj. 2,0 litry i to nie jest żadna pomyłka ma on jednak moc 75 KM więc jeśli chcesz się toczyć zamiast jechać ...

Re: jaki silnik

: pt paź 02, 2009 21:39
autor: doggie
michal.bdg pisze:Witam,
Mam VW w benzynie zamierzam kupić golfa V lub octavie II w dieslu. Z tego co wiem w tych rocznikach aut nie było juz 90 konnego motoru na pompie wtryskowej ale moze sie mylę. Wielka prosba Możecie mi podpowiedzieć czy jestem skazany na pompowtryski i czy w tych autach był montowany jakis prosty silnik bez kół masowych, zmiennych łopatek turbiny itp. Osiagi nie są istotne, 100 koni jakie teraz mam w MK4 spokojnie mi odpowiadają. Spotkałem w ogłoszeniu golfa V z silnikiem 2.0 sdi, czy to jakas modyfikacja 1,9 sdi czy błąd w ogłoszeniu.
- z góry dziekuje za pomoc
Michał
były 90 konne - ale też na PD, 2.0 SDI 8V też jest na PD, najprostszym motorem jest 1.6 102 KM ale to niestety beznyna

: pt paź 02, 2009 21:49
autor: PinkFloyd
Najrozsadniej motor 1,9TDI 105KM ( sprawdzona konstrukcja ) , jak brakuje mocy chip na 140KM i przejeździ niejednego 2,0TDI, nie polecam motorów 2,0TDI - awarje pomp olejowych doprowadzajacych do zatarcia silnika, wadliwe głowice, czeste usterki pompowtryskiwaczy- oszczednosci na paliwie zjedza wydatki na eksploatacje.

: pt paź 02, 2009 22:23
autor: doggie
z tym że z technicznego punktu widzenia trzeba wziąść pod uwagę że 90 konna jest identyczna co 105 konna - różnią się tylko i wyłącznie oprogramowaniem (softem), wszystkie części typu turbo, pompki, dwumas itp... są identyczne

: sob paź 03, 2009 03:40
autor: Sztomel
czyli jednym słowem lepiej brać 1.9 TDI - kod silnika BKC ale jeśli już interesuje Cię 2.0 TDI to najlepszym rozwiązaniem jest silnik o kodzie BMM (140 KM) lub BMN (170 KM) - o tych dwóch ostatnich praktycznie nie słychać jeśli chodzi o usterkowość, tego 170 KM na polskim rynku nie uświadczysz ale w Niemczech owszem.