jaki silnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michal.bdg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: sob paź 18, 2008 23:41
Lokalizacja: KALISZ-BYDGOSZCZ

jaki silnik

Post autor: michal.bdg » pt paź 02, 2009 15:44

Witam,
Mam VW w benzynie zamierzam kupić golfa V lub octavie II w dieslu. Z tego co wiem w tych rocznikach aut nie było juz 90 konnego motoru na pompie wtryskowej ale moze sie mylę. Wielka prosba Możecie mi podpowiedzieć czy jestem skazany na pompowtryski i czy w tych autach był montowany jakis prosty silnik bez kół masowych, zmiennych łopatek turbiny itp. Osiagi nie są istotne, 100 koni jakie teraz mam w MK4 spokojnie mi odpowiadają. Spotkałem w ogłoszeniu golfa V z silnikiem 2.0 sdi, czy to jakas modyfikacja 1,9 sdi czy błąd w ogłoszeniu.
- z góry dziekuje za pomoc
Michał



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt paź 02, 2009 16:02

jesteś skazany na pompowtryski i koła dwumasowe oraz turbo ze zmienną geometrią, oczywiście w Mk5 jest silnik SDI o poj. 2,0 litry i to nie jest żadna pomyłka ma on jednak moc 75 KM więc jeśli chcesz się toczyć zamiast jechać ...


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: jaki silnik

Post autor: doggie » pt paź 02, 2009 21:39

michal.bdg pisze:Witam,
Mam VW w benzynie zamierzam kupić golfa V lub octavie II w dieslu. Z tego co wiem w tych rocznikach aut nie było juz 90 konnego motoru na pompie wtryskowej ale moze sie mylę. Wielka prosba Możecie mi podpowiedzieć czy jestem skazany na pompowtryski i czy w tych autach był montowany jakis prosty silnik bez kół masowych, zmiennych łopatek turbiny itp. Osiagi nie są istotne, 100 koni jakie teraz mam w MK4 spokojnie mi odpowiadają. Spotkałem w ogłoszeniu golfa V z silnikiem 2.0 sdi, czy to jakas modyfikacja 1,9 sdi czy błąd w ogłoszeniu.
- z góry dziekuje za pomoc
Michał
były 90 konne - ale też na PD, 2.0 SDI 8V też jest na PD, najprostszym motorem jest 1.6 102 KM ale to niestety beznyna



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt paź 02, 2009 21:49

Najrozsadniej motor 1,9TDI 105KM ( sprawdzona konstrukcja ) , jak brakuje mocy chip na 140KM i przejeździ niejednego 2,0TDI, nie polecam motorów 2,0TDI - awarje pomp olejowych doprowadzajacych do zatarcia silnika, wadliwe głowice, czeste usterki pompowtryskiwaczy- oszczednosci na paliwie zjedza wydatki na eksploatacje.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt paź 02, 2009 22:23

z tym że z technicznego punktu widzenia trzeba wziąść pod uwagę że 90 konna jest identyczna co 105 konna - różnią się tylko i wyłącznie oprogramowaniem (softem), wszystkie części typu turbo, pompki, dwumas itp... są identyczne



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 03, 2009 03:40

czyli jednym słowem lepiej brać 1.9 TDI - kod silnika BKC ale jeśli już interesuje Cię 2.0 TDI to najlepszym rozwiązaniem jest silnik o kodzie BMM (140 KM) lub BMN (170 KM) - o tych dwóch ostatnich praktycznie nie słychać jeśli chodzi o usterkowość, tego 170 KM na polskim rynku nie uświadczysz ale w Niemczech owszem.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości