Strona 1 z 1

VW Golf 4 1.9 TDI 90 konny - dziwny objaw

: śr wrz 30, 2009 19:46
autor: asystent
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie do znawców.
Posiadam golfa IV 1.9 TDI 90 konnego z 1997 r. z przebiegiem 154 tyś udokumentowanym.
Kupiłem go w niemczech rok temu. Od początku był problem z turbiną (przeładowanie).
Zawiozłem do mechanika, wyczyścił łopatki i podobno jakiś czujnik był uszkodzony.
Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.

Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
Gość mówił że może na turbinę rzuca i dlatego (ale to już pytanie do Was).
Jeszcze jeden objaw (raz na tydzień /dwa tygodnie) przy zapalaniu zakopci na biało (nie raz chmura potężna) po dodaniu gazu spokój. Zdarza się to sporadycznie, lecz pewnie coś jest nie tak.

Tak poza tym jestem z autka zadowolony, lecz nie pokoją mnie te rzeczy.

Proszę Was o radę / poradę.

: śr wrz 30, 2009 20:25
autor: vision
asystent pisze:Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.

Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
reasumując sprawdź turbinę bo jak się rozbiega to i silnik pociągnąć może , choć masz pewnie gaszka i podepnij się pod Vag

: śr wrz 30, 2009 20:39
autor: iggypl
Też stawiam na turbine zobacz czy jest mokra od oleju

: czw paź 01, 2009 09:10
autor: asystent
jeszcze jedno pytanie, czy to wina mechanika który robił przy turbinie ?

: czw paź 01, 2009 11:21
autor: odzim
po pierwsze jak masz 90 ps to masz turbine wg i w niej napewno sie nie czysci kierownic bo po prostu ich tam nie ma i nie jest to powodom przeladowan w tej turbince , po drugie z tego co piszesz to 2 litry na 10 tys to bardzo duzo to albo nie masz uszczelniaczy juz w motorze albo ta turbina strasznie duzo olejem chlapie , obejrzyj sobie dolot od srodka ,intercooler , jak masz zchlapany caly woleju to turbine mozesz wyrzucic , aj bym jej nie regenerowal jak juz tylko kupił z małym przebiegiem z anglika , regenerowane turbiny to zlo konieczne z braku funduszy nawet garett oficjalnie kiedys wycofal sie z regeneracji i takowyh jako firma nie uznaje i przez to czesci org tez do regeneracji nie dostarcza ,pozdrawiam

: czw paź 01, 2009 11:29
autor: Sztomel
odzim pisze:po pierwsze jak masz 90 ps to masz turbine wg
akurat kolega ma VNT bo ma silnik ALH więc łopatki zmiennej geometrii były czyszczone,
mechanik przy jej czyszczeniu albo zapomniał sprawdzić i Ci powiedzieć czy wirnik turbiny lata na boki i wzdłuż albo nie było tego problemu - wartałoby się mechanika zapytać czy to sprawdzał, turbo wyje - trochę dziwne określenie jak na zachowanie turbiny - albo gwiżdże albo piszczy metalicznie - to już co innego.
Jeśli w czasie jazdy nie daje białosiwymi spalinami z wydechu to jest dobrze, jeśli tylko przy odpalaniu zakopci to przyczyn może być kilka ale na razie bym je zbagatelizował, zaczniemy się martwić jak będzie kopcił często.

: czw paź 01, 2009 16:00
autor: odzim
Sztomel pisze:akurat kolega ma VNT bo ma silnik ALH więc łopatki zmiennej geometrii były czyszczone,
podal ze ma golfa z 97 roku to nie ma alh bo go jeszcze nie bylo od konca 98 roku dopiero szly ,chyba ze swapa robil ale wrozka to ja nie jestem

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:04 ]
raczej z tego roku to ma ahu 90 ps

: czw paź 01, 2009 16:07
autor: Sztomel
odzim pisze:od konca 98 roku dopiero szly
od października 97 roku był montowany ALH w Mk4 więc ma.

: czw paź 01, 2009 16:12
autor: odzim
tabele mówia co innego ze od wrzesnia 98

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=174

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
niech wklei logi bo tak to mozna sobie gdybac i bedzie widac jaki ma motor

: czw paź 01, 2009 16:15
autor: Sztomel
zmień tabele na takie :
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html

słyszałeś o Golfie Mk4 z silnikiem AHU montowanym fabrycznie bo ja nie :grin:

: czw paź 01, 2009 16:20
autor: odzim
nie obchodzi mnie to w jakim modelu co bylo montowane opieralem sie na tabeli podanej na forum a jak jest inaczej to niech moderatorzy usuna tabele skoro posiada takie bledy a ty skad masz pewnosc ze ta tabela ktora podales jest prawidowa

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:22 ]
a audi z 99 roku jest ahu to wcale nie zdziwiło by mnie ze i w golfie 97 skoro i golfie 3 z 97 byl wlasnie ahu

: czw paź 01, 2009 16:23
autor: Sztomel
odzim pisze:a ty skad masz pewnosc ze ta tabela ktora podales jest prawidowa
bo pierwsze TDI 90 KM w Mk4 produkowanym od października 97 roku posiadały silniki o oznaczeniu AGR i ALH, silnik AHU, ALE i inne TDI były tylko i wyłącznie w Mk3.

: czw paź 01, 2009 16:25
autor: odzim
asystent pisze:wyczyścił łopatki
byly czyszczone łopatki czyli moze wirnik trudno sie domyslec o co chodzi zakladającemu teamt a nie kierownice wiec nie wiem gdzie jest tu napisane ze to vnt 15 garetta , niech zakladajacy temat bedzie dokladniejszy to nie bedzie takich nieporozumien

: czw paź 01, 2009 21:35
autor: asystent
Witam
Nie potrzebnie zakładałem temat bo widzę że zaczynają się kłótnie.

Sztomel ma rację, przy tym silniku są łopatki i jest to oznacznie ALH.

Co do turbiny to mówił że nie jest w najlepszym stanie i jest luz na łopatkach.

Analizowałem jeszcze wszystko po kolei i przypomniało mi się, że ostatnio jak jechałem do krakowa to miałem już zrobiony z dwóch węży wąż od chłodnicy i ponownie się urwał i zapaliła się kontrolka od przegrzania silnika. Co prawda silnik od razu wyłączyłem, ale niektórzy twierdzą że to wystarczy. Także raczej będe podejrzewał że pierścionki poszły.

Co Wy na to ?

PS.
Turbina gwizda na wolnych obrotach, ten gwizd jest dziwny bo tak jakby gwizdała przestawała, i tak w kółko.