VW Golf 4 1.9 TDI 90 konny - dziwny objaw

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

asystent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 12:57
Lokalizacja: Nowy Sącz

VW Golf 4 1.9 TDI 90 konny - dziwny objaw

Post autor: asystent » śr wrz 30, 2009 19:46

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie do znawców.
Posiadam golfa IV 1.9 TDI 90 konnego z 1997 r. z przebiegiem 154 tyś udokumentowanym.
Kupiłem go w niemczech rok temu. Od początku był problem z turbiną (przeładowanie).
Zawiozłem do mechanika, wyczyścił łopatki i podobno jakiś czujnik był uszkodzony.
Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.

Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
Gość mówił że może na turbinę rzuca i dlatego (ale to już pytanie do Was).
Jeszcze jeden objaw (raz na tydzień /dwa tygodnie) przy zapalaniu zakopci na biało (nie raz chmura potężna) po dodaniu gazu spokój. Zdarza się to sporadycznie, lecz pewnie coś jest nie tak.

Tak poza tym jestem z autka zadowolony, lecz nie pokoją mnie te rzeczy.

Proszę Was o radę / poradę.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr wrz 30, 2009 20:25

asystent pisze:Autko dziwnie się zachowuje, ponieważ jak chwilkę pochodzi turbina tak jakby wyła na niskich obrotach. Nie ma już przeładowania, ale dziwnie chodzi. Czy czeka już ją regeneracja ?.

Drugie pytanie. Od jakiegoś czasu tj po ostatniej wymianie oleju (wymieniam co 10tyś), autko bierze dużo oleju. Dolałem już prawie 2 litry i ubywa. Co dziwne nie kopci w ogóle.
reasumując sprawdź turbinę bo jak się rozbiega to i silnik pociągnąć może , choć masz pewnie gaszka i podepnij się pod Vag
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 20:26 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



iggypl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 17, 2007 15:48
Lokalizacja: Poznań - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: iggypl » śr wrz 30, 2009 20:39

Też stawiam na turbine zobacz czy jest mokra od oleju



asystent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 12:57
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: asystent » czw paź 01, 2009 09:10

jeszcze jedno pytanie, czy to wina mechanika który robił przy turbinie ?



Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: odzim » czw paź 01, 2009 11:21

po pierwsze jak masz 90 ps to masz turbine wg i w niej napewno sie nie czysci kierownic bo po prostu ich tam nie ma i nie jest to powodom przeladowan w tej turbince , po drugie z tego co piszesz to 2 litry na 10 tys to bardzo duzo to albo nie masz uszczelniaczy juz w motorze albo ta turbina strasznie duzo olejem chlapie , obejrzyj sobie dolot od srodka ,intercooler , jak masz zchlapany caly woleju to turbine mozesz wyrzucic , aj bym jej nie regenerowal jak juz tylko kupił z małym przebiegiem z anglika , regenerowane turbiny to zlo konieczne z braku funduszy nawet garett oficjalnie kiedys wycofal sie z regeneracji i takowyh jako firma nie uznaje i przez to czesci org tez do regeneracji nie dostarcza ,pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 11:25 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 11:29

odzim pisze:po pierwsze jak masz 90 ps to masz turbine wg
akurat kolega ma VNT bo ma silnik ALH więc łopatki zmiennej geometrii były czyszczone,
mechanik przy jej czyszczeniu albo zapomniał sprawdzić i Ci powiedzieć czy wirnik turbiny lata na boki i wzdłuż albo nie było tego problemu - wartałoby się mechanika zapytać czy to sprawdzał, turbo wyje - trochę dziwne określenie jak na zachowanie turbiny - albo gwiżdże albo piszczy metalicznie - to już co innego.
Jeśli w czasie jazdy nie daje białosiwymi spalinami z wydechu to jest dobrze, jeśli tylko przy odpalaniu zakopci to przyczyn może być kilka ale na razie bym je zbagatelizował, zaczniemy się martwić jak będzie kopcił często.


Obrazek

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: odzim » czw paź 01, 2009 16:00

Sztomel pisze:akurat kolega ma VNT bo ma silnik ALH więc łopatki zmiennej geometrii były czyszczone,
podal ze ma golfa z 97 roku to nie ma alh bo go jeszcze nie bylo od konca 98 roku dopiero szly ,chyba ze swapa robil ale wrozka to ja nie jestem

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:04 ]
raczej z tego roku to ma ahu 90 ps


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 16:07

odzim pisze:od konca 98 roku dopiero szly
od października 97 roku był montowany ALH w Mk4 więc ma.


Obrazek

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: odzim » czw paź 01, 2009 16:12

tabele mówia co innego ze od wrzesnia 98

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=174

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:13 ]
niech wklei logi bo tak to mozna sobie gdybac i bedzie widac jaki ma motor
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:14 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 16:15

zmień tabele na takie :
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html

słyszałeś o Golfie Mk4 z silnikiem AHU montowanym fabrycznie bo ja nie :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: odzim » czw paź 01, 2009 16:20

nie obchodzi mnie to w jakim modelu co bylo montowane opieralem sie na tabeli podanej na forum a jak jest inaczej to niech moderatorzy usuna tabele skoro posiada takie bledy a ty skad masz pewnosc ze ta tabela ktora podales jest prawidowa

[ Dodano: 01 Paź 2009 16:22 ]
a audi z 99 roku jest ahu to wcale nie zdziwiło by mnie ze i w golfie 97 skoro i golfie 3 z 97 byl wlasnie ahu
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:23 przez odzim, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw paź 01, 2009 16:23

odzim pisze:a ty skad masz pewnosc ze ta tabela ktora podales jest prawidowa
bo pierwsze TDI 90 KM w Mk4 produkowanym od października 97 roku posiadały silniki o oznaczeniu AGR i ALH, silnik AHU, ALE i inne TDI były tylko i wyłącznie w Mk3.


Obrazek

Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: odzim » czw paź 01, 2009 16:25

asystent pisze:wyczyścił łopatki
byly czyszczone łopatki czyli moze wirnik trudno sie domyslec o co chodzi zakladającemu teamt a nie kierownice wiec nie wiem gdzie jest tu napisane ze to vnt 15 garetta , niech zakladajacy temat bedzie dokladniejszy to nie bedzie takich nieporozumien
Ostatnio zmieniony czw paź 01, 2009 16:28 przez odzim, łącznie zmieniany 2 razy.



asystent
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 12:57
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: asystent » czw paź 01, 2009 21:35

Witam
Nie potrzebnie zakładałem temat bo widzę że zaczynają się kłótnie.

Sztomel ma rację, przy tym silniku są łopatki i jest to oznacznie ALH.

Co do turbiny to mówił że nie jest w najlepszym stanie i jest luz na łopatkach.

Analizowałem jeszcze wszystko po kolei i przypomniało mi się, że ostatnio jak jechałem do krakowa to miałem już zrobiony z dwóch węży wąż od chłodnicy i ponownie się urwał i zapaliła się kontrolka od przegrzania silnika. Co prawda silnik od razu wyłączyłem, ale niektórzy twierdzą że to wystarczy. Także raczej będe podejrzewał że pierścionki poszły.

Co Wy na to ?

PS.
Turbina gwizda na wolnych obrotach, ten gwizd jest dziwny bo tak jakby gwizdała przestawała, i tak w kółko.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości