Strona 1 z 1

wolniej sie rozgrzewa i wiecej pali

: wt wrz 29, 2009 16:51
autor: blazejek33
Witam mam golfa mk3 tdi ... wymieniłem w nim termostat bo wogole nie grzał wskazowa od temperatury podnosiła sie bo podnosiła na pierwsza kreske po 20 km ;| teraz po wymianie zrobiłem 3 tys km i golf zaczoł wolniej sie rozgrzewac do 90 stopni :| i niekiedy nie trzyma tej temperatury tylko np 80 stopni no i zaczoł jak by wiecej palic :| jak odkrecam korek od zbiorniczka wyrownawczego od cieczy chłodzacej to wydobywa sie taki zwiek jak by sie odpowietrzał co to moze byc ? ma ktos moze jakis pomysł?

[ Dodano: 29 Wrz 2009 17:15 ]
jest to silnik 1Z

: wt wrz 29, 2009 18:38
autor: Haki
Może rzeczywiście być zapowietrzony,ale sprawdziłbym też styki na czujniku temperatury cieczy. Lubią zaśniedzieć i stąd takie objawy jakie opisujesz.
W ostateczności możesz wymienić go na nowy -cena nie przekracza 35 zł.

U mnie w MK IV- właśnie to on był powodem tego ,że temperatura na zegarze świrowała :helm:

: wt wrz 29, 2009 20:22
autor: blazejek33
bo jest jeszcze taki motyw ze wskaznik od paliwa tez mi odpier.... jak przyspieszam to mam wiecej wachy :P tak by mogło byc ale jak zwalniam to mam mniej :( tak juz nie moze byc :| co wy na to ?

: wt wrz 29, 2009 21:18
autor: Magik123
Co do rozgrzewania sie, sprawdziłes czy nowy termostat miał zakres pracy taki jak stary, badz taki jak fabryka dała?, bo moze masz mniejszy i stad silnik bedzie nie dogrzany.
Ewentualnie jak nizej winny sam czujnik, chociaz jesli po wymianie termostau sie zmieniło to raczej on odpada.

Co do syczenia to normalne, układ chłodzenia jak w wiekszosci jest samo odpowietrzajacy sie, a syk bierze sie z temperatury, bo jak wiadomo obieg jest zamkniety, wiec tym sie nie przejmuj, jesli płyn stoi na pozimie.

: wt wrz 29, 2009 23:14
autor: markim321
jak przyspieszam to mam wiecej wachy :P tak by mogło byc ale jak zwalniam to mam mniej :( tak juz nie moze byc :| co wy na to ?
Podczas przyspieszania działają siły odśrodkowe, ON przemieszcza się w kierunku pływaka i tym samym powoduje chwilowe większe wskazanie, podczas hamowania siła wywołuje nacisk na przeciwną ściankę zbiornika i stąd mniejsze chwilowe wskazanie. U siebie też to obserwuje.
Jaki wniosek? Od razu pełnym ogniem :helm:

: wt wrz 29, 2009 23:44
autor: mivhal_f
co do wskazowki od paliwa to taka sytuacja moze byc w kazdym golfie III jesli sie uruchomi np cyfrowy obrotomierz...u mnie nie rusza sie tak szybko wskazowka(chyba ze wlacze licznik na wybor funkcji)

: śr wrz 30, 2009 06:34
autor: ilio
blazejek33 pisze:bo jest jeszcze taki motyw ze wskaznik od paliwa tez mi odpier.... jak przyspieszam to mam wiecej wachy :P tak by mogło byc ale jak zwalniam to mam mniej :( tak juz nie moze byc :| co wy na to ?
myśle ze to chyba prędkość nadświetlna :grin:
szybko jeździsz kapitanie Kirk