Strona 1 z 2

Odpalanie

: wt wrz 29, 2009 10:19
autor: jarciu
Znowu mam problem z zapaleniem silnika, objaw pojawia się sporadycznie i zawsze występował po dłuższym postoju. Ale dziś po 5 godzinach postoju też nie odpalił. Dopiero za drugim razem. Myślałem, że to cofające się paliwo ale znajomi mechanicy powiedzieli, że TDI na pompowtryskach nie ma zaworka zwrotnego i paliwo nie może się cofać z powrotem. Więc pytam skąd ten problem?

: wt wrz 29, 2009 11:30
autor: Sztomel
jarciu pisze:Więc pytam skąd ten problem?
podłącz Vaga a będziesz wiedział czy jest w sterowniku zapisany błąd sporadyczny czujnika G40, który powoduje, że rozruch a zwłaszcza chłodnego silnika jest utrudniony.

: wt wrz 29, 2009 13:51
autor: PELE
do sprawdzenia na VAG'u

korekcje (013) nie powinny przekraczać +-2
BIPy (023) nie powinny przekraczać +- 30, najlepiej +- 15
Kąt synchronizacji ( 004, pole 4) nie powinno przekraczać +-3, najlepiej +-1

ja u siebie miałem podobny problem, okazało sie, że oringi przy pompkach nie były do końca szczelne i przepuszczały paliwo, silnik musiał podczas odpalania zakręcić kilka razy aby spalić jego nadmiar, koszt wymiany niewielki, 4 zestawy naprawcze to 120 zł

: wt wrz 29, 2009 13:57
autor: damcio151
pelton1985 pisze:Kąt synchronizacji ( 004, pole 4) nie powinno przekraczać +-3, najlepiej +-1
najlepiej 0 ...

: wt wrz 29, 2009 18:32
autor: jarciu
czyli jak pojadę do gości co się zajmuje elektroniką to jak mu powiem że ma podpiąc pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów to powinien wiedzieć?

: wt wrz 29, 2009 18:35
autor: damcio151
jarciu pisze:czyli jak pojadę do gości co się zajmuje elektroniką to jak mu powiem że ma podpiąc pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów to powinien wiedzieć?
jedź do kogoś kto się zajmuje diagnostyką ...
najlepiej zapytaj na forum regionalnym kto jest w tym dobry , większość posiadaczy vaga potrafi tylko odczytać błędy, a to jest akurat najmniejsza zaleta tego programu

: wt wrz 29, 2009 18:36
autor: jarciu
a jeszcze jedno, za co odpowiada czujnik G40 i do czego służy.

: wt wrz 29, 2009 18:39
autor: damcio151
czujnik pozycji wałka rozrządu .. z tym, że to wcale nie musi być on, Sztomel, dał tylko taki przykład

: wt wrz 29, 2009 18:49
autor: jarciu
a czy to może też być kwestia źle ustawionego rozrządu?

: wt wrz 29, 2009 19:06
autor: damcio151
jarciu pisze:a czy to może też być kwestia źle ustawionego rozrządu?
to wyjdzie na vagu , przy czym mówię poważnie, musi to być osoba która na tym się zna ( na diagnostyce ) , dlatego zapytaj w dziale regionalnym kogo polecają w Twoich okolicach

: śr wrz 30, 2009 17:10
autor: jarciu
byłem dzisiaj na diagnostyce silnika ale to nie byl VAG tylko vcds albo cos w tym stylu. Bledow nie bylozadbych ale jak gosc sprawdzl bloki to tez wszystko bylo w normie. Wiec juz nie wiem gdzie szukac przyczyny?

: śr wrz 30, 2009 17:18
autor: PELE
jarciu, pomyśl o tych oringach przy pompkach, mi to pomogło a objawy miałem podobne, odpalał czasem od strzała a czasem musiałem 2,3 razy pokręcić

: śr wrz 30, 2009 19:27
autor: jarciu
przy jakich pompkach bo troche nie kumam? Pompowtryskiwaczach?

: śr wrz 30, 2009 20:49
autor: brz
przy jakich pompkach bo troche nie kumam? Pompowtryskiwaczach?
Tak, chodzi o pompowtryskiwacze. ;]