Odpalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Odpalanie

Post autor: jarciu » wt wrz 29, 2009 10:19

Znowu mam problem z zapaleniem silnika, objaw pojawia się sporadycznie i zawsze występował po dłuższym postoju. Ale dziś po 5 godzinach postoju też nie odpalił. Dopiero za drugim razem. Myślałem, że to cofające się paliwo ale znajomi mechanicy powiedzieli, że TDI na pompowtryskach nie ma zaworka zwrotnego i paliwo nie może się cofać z powrotem. Więc pytam skąd ten problem?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 29, 2009 11:30

jarciu pisze:Więc pytam skąd ten problem?
podłącz Vaga a będziesz wiedział czy jest w sterowniku zapisany błąd sporadyczny czujnika G40, który powoduje, że rozruch a zwłaszcza chłodnego silnika jest utrudniony.


Obrazek

Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 29, 2009 13:51

do sprawdzenia na VAG'u

korekcje (013) nie powinny przekraczać +-2
BIPy (023) nie powinny przekraczać +- 30, najlepiej +- 15
Kąt synchronizacji ( 004, pole 4) nie powinno przekraczać +-3, najlepiej +-1

ja u siebie miałem podobny problem, okazało sie, że oringi przy pompkach nie były do końca szczelne i przepuszczały paliwo, silnik musiał podczas odpalania zakręcić kilka razy aby spalić jego nadmiar, koszt wymiany niewielki, 4 zestawy naprawcze to 120 zł



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 29, 2009 13:57

pelton1985 pisze:Kąt synchronizacji ( 004, pole 4) nie powinno przekraczać +-3, najlepiej +-1
najlepiej 0 ...



jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Post autor: jarciu » wt wrz 29, 2009 18:32

czyli jak pojadę do gości co się zajmuje elektroniką to jak mu powiem że ma podpiąc pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów to powinien wiedzieć?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 29, 2009 18:35

jarciu pisze:czyli jak pojadę do gości co się zajmuje elektroniką to jak mu powiem że ma podpiąc pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów to powinien wiedzieć?
jedź do kogoś kto się zajmuje diagnostyką ...
najlepiej zapytaj na forum regionalnym kto jest w tym dobry , większość posiadaczy vaga potrafi tylko odczytać błędy, a to jest akurat najmniejsza zaleta tego programu



jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Post autor: jarciu » wt wrz 29, 2009 18:36

a jeszcze jedno, za co odpowiada czujnik G40 i do czego służy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 29, 2009 18:39

czujnik pozycji wałka rozrządu .. z tym, że to wcale nie musi być on, Sztomel, dał tylko taki przykład



jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Post autor: jarciu » wt wrz 29, 2009 18:49

a czy to może też być kwestia źle ustawionego rozrządu?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt wrz 29, 2009 19:06

jarciu pisze:a czy to może też być kwestia źle ustawionego rozrządu?
to wyjdzie na vagu , przy czym mówię poważnie, musi to być osoba która na tym się zna ( na diagnostyce ) , dlatego zapytaj w dziale regionalnym kogo polecają w Twoich okolicach
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 19:07 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Post autor: jarciu » śr wrz 30, 2009 17:10

byłem dzisiaj na diagnostyce silnika ale to nie byl VAG tylko vcds albo cos w tym stylu. Bledow nie bylozadbych ale jak gosc sprawdzl bloki to tez wszystko bylo w normie. Wiec juz nie wiem gdzie szukac przyczyny?



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » śr wrz 30, 2009 17:18

jarciu, pomyśl o tych oringach przy pompkach, mi to pomogło a objawy miałem podobne, odpalał czasem od strzała a czasem musiałem 2,3 razy pokręcić



jarciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw sie 20, 2009 18:41
Lokalizacja: Cieszyn, woj. Śląskie
Kontakt:

Post autor: jarciu » śr wrz 30, 2009 19:27

przy jakich pompkach bo troche nie kumam? Pompowtryskiwaczach?



Awatar użytkownika
brz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1350
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: brz » śr wrz 30, 2009 20:49

przy jakich pompkach bo troche nie kumam? Pompowtryskiwaczach?
Tak, chodzi o pompowtryskiwacze. ;]
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 20:49 przez brz, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h

SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 141 gości