Strona 1 z 1
uklad dolotowy, czyszczenie
: pn wrz 28, 2009 22:28
autor: mono_
Po dlugich przeszukiwaniach forum uznałem że czysczenie ukladu dolotowego nie bylo wystarczxajaco omowione.
Które czesci tegoż układu powinniśmy wyczyscic, wymienić i jak to zrobić krok po kroku.
????
: wt wrz 29, 2009 01:04
autor: Marcin TDI
z nudow cos tu napisze.
proponuje zaczac od filtra powietrza. jak jest bardzo zabrudzony trzeba wymienic bo turbo ciezko oddycha.najlepiej bedzie wymontowac caly dolot do turbiny i na spokojnie sie bawic. wyczyscic przepsikac sprezonym powietrzem obudowe filtra powietrza. pozniej wziasc sie za przeplywke a mianowicie bardzo malym cisnieniem powietrza ja delikatnie przedmuchac,przepsikac styki w gniezdzie przeplywki WD40,wpiac kostke z przewodami i kilkakrotnie wpiac i wypiac zeby sie przeczyscily. rure za przeplywka,ta co ma polaczenie z odma proponuje przemyc zmywaczem sylikonowym zeby wyczyscic z niej olej silnikowy i wytrzec do sucha zeby zadnych zanieczyszczen nie bylo i mozemy spowrotem skrecic wszystko do kupy.
teraz bierzemy sie za dolot od turbo do kolektora ssacego. proponuje na wstepie wszystkie rury porozpinac i wyciagnac wraz z IC. napewno beda zaolejone w srodku. trzeba znowu uzyc zmywacza silikonowego,dokladnie je przemyc powycierac w srodku co nie bedzie proste. IC jak bedzie zaolejony to tez proponuje zmywacz ale patent jak go wyczyscic to samemu trzeba juz sobie wymyslic tylko trzeba uwazac zeby nic w nim nie zostalo np. jakas szmata czy co tam uzyjecie. ja sobie nalalem czystego zmywacza do srodka i plukalem. na jednej rurze bedzie czujnik to go trzeba wymontowac, przemyc,styki rozruszac i bedzie dobrze.jak juz wszystkie rury beda czyste wraz z IC to trzeba przejsc do montazu rur IC i tu niektorzy beda mogli sie troche pomordowac z tymi opaskami. grunt zeby bylo wszystko szczelne czyste i zeby dzialalo dobrze. uszkodzone rury wymienic w razie czego.
Jak cos to niech ktos mnie poprawi albo udoskonali opis

: wt wrz 29, 2009 08:32
autor: Magik123
No to ja cos dopisze
Czyscic mozesz rowniez benzyną ekstrakcyjną, czyli wypłukac IC-ka, rury, delikatnie pedzelkiem wyczyscic sensor przepływki, WD nie lej bo jest tłuste i nie wyschnie, moze byc oszukany pomiar, czyjnik temp. powietrza tez trzeba przemyc bo bedzie zaolejony, dodatkowo mozna przemyc odme i sprawdzic czy działa.
Reszta jak kolega nizej napisał.
No i jesli chciał bys wyczyscic sobie to wszystko konkretnie to dodatkowo zostaje zaslepienie EGR-a i wyczyszczenie kolektora jak i komor doprowadzajacych powietrze do cylindrow, tyle ze z tym juz jest troche wiecej zabawy.
: wt wrz 29, 2009 15:03
autor: zooler86
Ja mam pytanie jak jest z tymi śrubami od kolektora ? Bo widziałem że są one ostro zapieczone i jak je odkręcić, psikać WD40 ? A potem kluczem odkręcać i dokręcać ? I czy ta operacja coś da czyli EGR OFF i czyszczenie jakiś przyrost mocy itp. Bo jak czytałem że inni to nawet nic nie zauważyli po tej operacji.
: wt wrz 29, 2009 16:09
autor: mono_
mysle ze mocy nie nabierzesz wiecej, poprzez zatkanie EGR, ale jezeli masz syf w ukladzie dolotowym to mozesz miec zła mieszanke. NA wysokich obrotach piowinien lepiej ciagnac. A EGR zatykasz tylko po to by ci nie zasyfial dolotu.
: wt wrz 29, 2009 18:17
autor: zooler86
Zacznijmy od tego jak juz pytałem, jak odkręcić kolektor z tymi zapieczonymi śrubami i żeby ich nie zerwać bo jeszcze nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia.
: wt wrz 29, 2009 21:24
autor: Magik123
zooler86 pisze:Zacznijmy od tego jak juz pytałem, jak odkręcić kolektor z tymi zapieczonymi śrubami i żeby ich nie zerwać bo jeszcze nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia.
Ty nie masz odkrecac kolektora wydechowego, a ssacy, ten aluminiowy, a tam nic sie nie zapieka.
: wt wrz 29, 2009 23:47
autor: mivhal_f
co do srubek to moga sie zapiec...ale wtedy(mechanik mi polecil) uzyc mlotka gumowego i lekko pukac...samo pojdzie i nie zniszczysz sruby...
: sob paź 31, 2009 01:22
autor: ziomek1988
Przydałaby się fotoporada
