uklad dolotowy, czyszczenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

uklad dolotowy, czyszczenie

Post autor: mono_ » pn wrz 28, 2009 22:28

Po dlugich przeszukiwaniach forum uznałem że czysczenie ukladu dolotowego nie bylo wystarczxajaco omowione.

Które czesci tegoż układu powinniśmy wyczyscic, wymienić i jak to zrobić krok po kroku.

????



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 884
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » wt wrz 29, 2009 01:04

z nudow cos tu napisze.
proponuje zaczac od filtra powietrza. jak jest bardzo zabrudzony trzeba wymienic bo turbo ciezko oddycha.najlepiej bedzie wymontowac caly dolot do turbiny i na spokojnie sie bawic. wyczyscic przepsikac sprezonym powietrzem obudowe filtra powietrza. pozniej wziasc sie za przeplywke a mianowicie bardzo malym cisnieniem powietrza ja delikatnie przedmuchac,przepsikac styki w gniezdzie przeplywki WD40,wpiac kostke z przewodami i kilkakrotnie wpiac i wypiac zeby sie przeczyscily. rure za przeplywka,ta co ma polaczenie z odma proponuje przemyc zmywaczem sylikonowym zeby wyczyscic z niej olej silnikowy i wytrzec do sucha zeby zadnych zanieczyszczen nie bylo i mozemy spowrotem skrecic wszystko do kupy.
teraz bierzemy sie za dolot od turbo do kolektora ssacego. proponuje na wstepie wszystkie rury porozpinac i wyciagnac wraz z IC. napewno beda zaolejone w srodku. trzeba znowu uzyc zmywacza silikonowego,dokladnie je przemyc powycierac w srodku co nie bedzie proste. IC jak bedzie zaolejony to tez proponuje zmywacz ale patent jak go wyczyscic to samemu trzeba juz sobie wymyslic tylko trzeba uwazac zeby nic w nim nie zostalo np. jakas szmata czy co tam uzyjecie. ja sobie nalalem czystego zmywacza do srodka i plukalem. na jednej rurze bedzie czujnik to go trzeba wymontowac, przemyc,styki rozruszac i bedzie dobrze.jak juz wszystkie rury beda czyste wraz z IC to trzeba przejsc do montazu rur IC i tu niektorzy beda mogli sie troche pomordowac z tymi opaskami. grunt zeby bylo wszystko szczelne czyste i zeby dzialalo dobrze. uszkodzone rury wymienic w razie czego.



Jak cos to niech ktos mnie poprawi albo udoskonali opis :bajer:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Magik123

Post autor: Magik123 » wt wrz 29, 2009 08:32

No to ja cos dopisze :grin:

Czyscic mozesz rowniez benzyną ekstrakcyjną, czyli wypłukac IC-ka, rury, delikatnie pedzelkiem wyczyscic sensor przepływki, WD nie lej bo jest tłuste i nie wyschnie, moze byc oszukany pomiar, czyjnik temp. powietrza tez trzeba przemyc bo bedzie zaolejony, dodatkowo mozna przemyc odme i sprawdzic czy działa.
Reszta jak kolega nizej napisał.
No i jesli chciał bys wyczyscic sobie to wszystko konkretnie to dodatkowo zostaje zaslepienie EGR-a i wyczyszczenie kolektora jak i komor doprowadzajacych powietrze do cylindrow, tyle ze z tym juz jest troche wiecej zabawy.



zooler86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 19, 2009 23:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zooler86 » wt wrz 29, 2009 15:03

Ja mam pytanie jak jest z tymi śrubami od kolektora ? Bo widziałem że są one ostro zapieczone i jak je odkręcić, psikać WD40 ? A potem kluczem odkręcać i dokręcać ? I czy ta operacja coś da czyli EGR OFF i czyszczenie jakiś przyrost mocy itp. Bo jak czytałem że inni to nawet nic nie zauważyli po tej operacji.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » wt wrz 29, 2009 16:09

mysle ze mocy nie nabierzesz wiecej, poprzez zatkanie EGR, ale jezeli masz syf w ukladzie dolotowym to mozesz miec zła mieszanke. NA wysokich obrotach piowinien lepiej ciagnac. A EGR zatykasz tylko po to by ci nie zasyfial dolotu.



zooler86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt cze 19, 2009 23:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zooler86 » wt wrz 29, 2009 18:17

Zacznijmy od tego jak juz pytałem, jak odkręcić kolektor z tymi zapieczonymi śrubami i żeby ich nie zerwać bo jeszcze nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia.



Magik123

Post autor: Magik123 » wt wrz 29, 2009 21:24

zooler86 pisze:Zacznijmy od tego jak juz pytałem, jak odkręcić kolektor z tymi zapieczonymi śrubami i żeby ich nie zerwać bo jeszcze nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia.
Ty nie masz odkrecac kolektora wydechowego, a ssacy, ten aluminiowy, a tam nic sie nie zapieka.



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » wt wrz 29, 2009 23:47

co do srubek to moga sie zapiec...ale wtedy(mechanik mi polecil) uzyc mlotka gumowego i lekko pukac...samo pojdzie i nie zniszczysz sruby...



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » sob paź 31, 2009 01:22

Przydałaby się fotoporada :helm:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 24 gości