Wytarta panewka rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Wytarta panewka rozrządu

Post autor: mewa2002 » pn wrz 28, 2009 21:44

Witam, kilka miesiecy temu kupilem leona 1.9tdi AHF 2000r. Po wizycie na chipie u Rogala i stwierdzeniiu przez niego ze cykaja szklanki wymienilem je. I przestało cykac. Ale mechanik podczas wymiany dojrzał inny problem, a mianowicie ze srodkowa panewka wałka rozrządu jest wytarta i krzywka na wałku w tym miejscu rowniez. I ze jest chyba spory luz miedzy panewka a walkiem. Mowil zeby wymienic panewki bo walek moze złamac sie w pół podczas duzego obciazenia. Podobno to wszystko spowodowane jest tym ze ktos wczesniej za dluuuuuuuuuuugo nie zmienil oleju i przez to te wszystkie problemy. Doradzcie co moge w tej sytuacji zrobic bo nie chcial bym niepotrzebnie wywalac kasy. Bo niby wszystko jest dobrze, latwo odpala, malo pali, na vagu w logach wszystko jest ok. Wiec czy trzeba to zrobic? Nie wystarczy wymiana panewek? Czy trzeba od razu inwestowac dodatkowo w walek i szlif glowicy? Doradzcie



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn wrz 28, 2009 21:49

Zawsze daje sie nowe krzywki do nowego wałka, zuzytka krzywka wałka zuzywa szybko krzywki popychacza co powoduje ze do oleju dostaja sie opiłki metalu i przez to szynciej padaja panewki główne wału. Jak wałek to od razu nowe uszczelniacze zaworów, przez wyrobione krzywki leca szybciej popychacze i koło się zamyka :bajer:
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 21:50 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn wrz 28, 2009 22:12

PinkFloyd pisze:Zawsze daje sie nowe krzywki do nowego wałka
o jakich krzywkach piszesz?

[ Dodano: 28 Wrz 2009 22:13 ]
PinkFloyd pisze:Jak wałek to od razu nowe uszczelniacze zaworów,
Po co? nie ma związku z wałkiem.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn wrz 28, 2009 22:50

edzio pisze:
PinkFloyd pisze:Zawsze daje sie nowe krzywki do nowego wałka
o jakich krzywkach piszesz?

[ Dodano: 28 Wrz 2009 22:13 ]
PinkFloyd pisze:Jak wałek to od razu nowe uszczelniacze zaworów,
Po co? nie ma związku z wałkiem.
Pomyliło mi sie z Oplowska wersja diesla tam popychacze sa uruchamiane krzywkami które poruszane sa wałkem rozrządu, w naszych jest bezpośrednio ale to nie zmienia rzeczy tylko jeden element ruchomy mniej, poza tym jak robic głowice to i uszczelniacze bo czemu w starym aucie tego nie zrobic, ja zrobiłem i żuzycie oleju spadło mi na 15 tys km do 0,2l.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Post autor: mewa2002 » pn wrz 28, 2009 23:04

No ale wlasnie chcialbym sie tu dowiedziec czy potrzebny by byl szlif glowicy? czy wystarczyla by wymiana samych panewek i walka? No i jesli to zostawie to czy istnieje duze ryzyko pekniecia lub innych problemow?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn wrz 28, 2009 23:25

Kolego tam nie ma jako takich panewek, wałek jest łozyskowany w gniazdach z materiału takiego samego jak głowica, jeśli nawet kupiłbys górne nowe stopki tych gniazd, to co z dolnymi których nie da sie wymienic a sa napewno tez podtarte? Pozatym tam musi byc idealna współosiowość w tych gniazdach, a jak dasz nowe stopki to wspólosiowosci nie bedzie.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Post autor: mewa2002 » wt wrz 29, 2009 10:37

czyli co proponujesz zrobic?



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » wt wrz 29, 2009 11:50

mewa2002 pisze:czyli co proponujesz zrobic?
albo oddac glowice do regeneracji
albo wymienic na inną wolną od wad
albo zmienić auto



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt wrz 29, 2009 20:39

albo nic nie robic i cieszyc się jazdą.



Magik123

Post autor: Magik123 » wt wrz 29, 2009 21:15

Dodatkowo mozliwosc zapchanego kanału olejowego własnie do tej podpory, stad wytarta, czyli tak czy siak głowica do regeneracji, badz nowa, tyle ze kupisz uzywke i tez pasowało by ja splanowac, dotrzec zawory, sprawdzic luz prowadnic i wymienic uszczelniacze.
Tak ze czy zrobisz ta, czy kupisz nowa to i tak ceny beda podobne, przy kupnie innej, nawet wieksze, gdyz koszt zakupu dochodzi.



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Post autor: mewa2002 » wt wrz 29, 2009 23:17

Panewki, wałek, regeneracja glowicy... kurde to sporo kasy chyba bedzie. Ciekawe czy jest duze ryzyko pekniecia tego wałka, czy moze w kazdej chwili walnac...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości