Strona 1 z 2

1.9tdi 1z + kompresor z corrado g60

: pn wrz 28, 2009 09:02
autor: Marcin TDI
witam panowie. Mam takie pytanie czy ktos kiedys próbowal zamontowac kompresor do swojego VW golfa 1.9TDI 90 KM od corrado g 60? :chytry: jezeli tak to dajcie jakis opis czy napiszcie czy to wogole mozliwe bo wczoraj dostalem za free taki. I jeszcze moze napiszcie czym taki kompresor sie rozni od turbiny bo nigdy nie mialem doczynienia z tym.

: pn wrz 28, 2009 09:07
autor: Mako
kompresor się załącza odrazu a turbina od ok.2tys obr

: pn wrz 28, 2009 09:09
autor: Marcin TDI
Linc pisze:kompresor się załącza odrazu a turbina od ok.2tys obr
to akurat wiem

: pn wrz 28, 2009 09:12
autor: Mako
tedeI 66kw pisze:czym taki kompresor sie rozni od turbiny bo nigdy nie mialem doczynienia z tym.
to po co się pytasz ? :)

: pn wrz 28, 2009 09:17
autor: Marcin TDI
to tylko tym sie rozni?

: pn wrz 28, 2009 09:50
autor: To_mas
kompresor jest napędzany paskiem i nie ma sensu go zakładać do 1Z
weź sie dobrze zastanów poczytaj forum jak chcesz sie bawić w podnoszenie mocy a nie wyskakuj z takimi absurdalnymi pomysłami...

: pn wrz 28, 2009 10:31
autor: arwam
To_mas,

to nie jest absurdalny pomysł tylko problematyczny w realizcji bo raz że trzeba go jakoś na silniku zamocować to jeszcze trzeba go machanicznie napędzać paskiem od wału.
można też założyć większe turbo typu T3 lub coś większego a kompresor pompuje od dołu zanim się turbo obudzi

[ Dodano: 28 Wrz 2009 10:32 ]
tedeI 66kw,

ewentualnie jak ty nie chcesz go zakładać to nie chcesz go odsprzedać?

: pn wrz 28, 2009 10:44
autor: Marcin TDI
arwam pisze:ewentualnie jak ty nie chcesz go zakładać to nie chcesz go odsprzedać?
wiesz no nie wiem jeszcze czy go sprzedac. moze przyda sie. jezeli sie nie da do 1z zalozyc to moze sie zda do innego

: pn wrz 28, 2009 10:53
autor: t0mal
Zakładaniem tego to będzie grubszy koszt, przydałoby się poza większym turbo, jakieś sterowanie tego systemu, tak żeby kompresor nie dmuchał na sprężarkę i odwrotnie, pozatym kompresor od g60 nie nadmucha ci tyle co dobre turbo.

: pn wrz 28, 2009 10:54
autor: arwam
t0mal, turbo ma za zadanie tylko wtedy lekko dmuchać w sam kompresor po czym on podnosi ciśnienie

: pn wrz 28, 2009 11:11
autor: Marcin TDI
moze lepiej napiszcie czy to jest warte jakiegos wysilku bo takiej kombinacji jeszcze nie widzialem w 1z i czy to podniesie jakos moc silnika albo zeby uniknac chociaz turbo dziury.

: pn wrz 28, 2009 11:26
autor: arwam
tedeI 66kw,

z tą turbiną co masz teraz ( albo Garrett GT15 albo KKK KO3) nie ma to wielkiego sensu bo one można rzec że nie mają turbo dziury ale jeśli chcesz się przesiąść na coś większego pokroju Garrett T3 ewentualnie KKK K24 to jaknajbardziej jest sens bo przy nich będzie spora bezwładność a kompresor będzie ładował już sporo wcześniej

: pn wrz 28, 2009 11:31
autor: Marcin TDI
mam turbo od Audi A4 2,5tdi. nada sie?

: pn wrz 28, 2009 11:38
autor: arwam
tedeI 66kw, jak z silnika 2.5TDI V6 to zastosowanie tych dwóch urządzeń spowoduje wytworzenia takieo momentu obrotowego że silnik odrazu się podda.
jak kompresor w połączeniu z turbo to turbo musi być większe i klasyczne na WG nie na VNT.
będziesz chciał założyć GT2052V do swojego 1Z?