Strona 1 z 1

Brak oleju ?

: pt wrz 25, 2009 08:23
autor: droph
Witam od jakiegoś czasu może 6-7mscy mam strasznie uciążliwą skrzynie biegów. Ogólnie bardzo cięzko chodzą biegi 1,3,4 i wsteczny jeszcze ujdzie ale zeby wrzócić 5 to naprawde trzeba użyć siły. Natomiast zdarza sie dosyć często że przy wrzócaniu 2 słychać jak gdzieś zacharcze na trybach. Czy to moze byc sygnał braku oleju w skrzyni biegów? Jak tak to jaki byście polecili? Czy można je mieszać bo nie mam pojęcia jaki jest w chwili obecnej. Prosze o pomoc

Re: Brak oleju ?

: pt wrz 25, 2009 08:27
autor: doggie
droph pisze: Czy to moze byc sygnał braku oleju w skrzyni biegów?
pierwszą rzeczą jaką piwinieneś zrobić to sprawdzić stan oleju w skrzyni i wizualnie ocenić czy nie ma z niej wycieku

: pt wrz 25, 2009 08:42
autor: droph
Wycieku nie ma napewno, a jeżeli chodzi o sprawdzenie stanu oleju w skrzyni to kompletnie nie wiem gdzie to sie sprawdza

[ Dodano: 25 Wrz 2009 08:47 ]
aha i jeszcze takie pytanie, jezeli by wyszlo ze to jednak brak oleju, to jaki olej dolać ? czy tego rodzaju oleje są mieszalne ?

: pt wrz 25, 2009 08:57
autor: doggie
droph pisze:Wycieku nie ma napewno, a jeżeli chodzi o sprawdzenie stanu oleju w skrzyni to kompletnie nie wiem gdzie to sie sprawdza

aha i jeszcze takie pytanie, jezeli by wyszlo ze to jednak brak oleju, to jaki olej dolać ? czy tego rodzaju oleje są mieszalne ?
tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111127 osobiście dla pewności wymienił bym cały olej tym bardziej że nie wchodzi go dużo - 2 litry

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php

: pt wrz 25, 2009 11:01
autor: droph
Sprawdzalem właśnie olej i co sie okazuje że jest... więc nie wiem co jest winą tego że tak ciężko biegi wchodzą moze ktos ma inny pomysł jaka jest tego przyczyna

: pt wrz 25, 2009 11:06
autor: doggie
może skrzynia przestawiona na poduszce albo luźna poducha, może też kończyć się żywot synchronizatorów, trzeba też sprawdzić poprawność ustawienia linek wybieraka jak już kolega wyżej wspomniał

: pt wrz 25, 2009 11:12
autor: t0mal
Rozwalone patyki, luz na "piłeczce" i na tulejkach.

Przyjżyj się patykowi od wybieraka skrzyni na którym jest ciężarek, czy nie porozpadały się plastiki w miejscach, w których jest zamocowany, czy plastikowy łącznik przy wybieraku się nie rozpadł, resztę mechanizmu obejżyj z kanału, tj, tulejki w których siedzi drążek idący od dźwigni w kabinie, jak i tą pomarańczową kulke, która wygląda jak piłeczka :)
Tam się robią luzy, tulejki się rozpadają, jeżeli coś bedzie ewidentnie rozwalone to masz przyczynę, natomiast delikatny luz powiedzmy w okolicy milimetra to raczej standard.