Strona 1 z 2

Problem z odpaleniem diesla za pierwszym kręceniem.

: czw wrz 24, 2009 10:11
autor: pauloo23
Witam!
Mam problem z odpaleniem za pierwszym razem (za jednym kręceniem rozrusznikiem). W temp. od 5 do 22 (to temperatura sprawdzona) około samochód pali słabo po około 10-15 sekundach kręcenia. I z rury wylatuje dużo dymu.
2 opcja odpalenia. Grzeje świece, po zgaśnięciu kontrolki od świec kręcę rozrusznikiem max 0,5 sekundy. Po chwili znów grzeję świece, kontr gaśnie i odpalam. Silnik odpala od pierwszego strzału jakbym go przed chwilą zgasił po jeździe.
Dlaczego tak się może dziać?
Dodam, że świece sprawne (tzn. przygasa światło gdy zaczynają grzać świece).

[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 10:19 ]
Dodam, że chodzi tu o Corsę 1,5d, pompa wtryskowa mechaniczna.

: czw wrz 24, 2009 10:42
autor: Mako
ja bym sprawdził jeszcze raz świece, albo podmienił je żeby się upewnić czy to nie to, znajomy miał tak samo świece wymienił i jest luzik

: czw wrz 24, 2009 10:47
autor: pauloo23
To pozostaje wykręcić te świeczki z głowicy i sprawdzić pojedynczo. Czy tak?
A czy mogą pobierać prąd i nie grzać albo słabo grzać? Pytam się bo nie jestem specjalistą.

: czw wrz 24, 2009 10:50
autor: raf-gog
pauloo23 pisze:Dodam, że świece sprawne (tzn. przygasa światło gdy zaczynają grzać świece).
Dobry sposob na sprawdzenie swiec?? :crazy:

Ja radze po porstu je wykrecic i sprawdzic podajac na nie napiecie i na pewno, któraś będzie padnięta, więć już możesz iść do sklepu i kupić komplecik:)

: czw wrz 24, 2009 10:54
autor: Mako
ja bym świece wymienił i miał to z głowy chyba że masz takie same świece w innym samochodzie to wykręć i wsadź, aha naładuj jeszcze akumulator ale na 99% według mnie to świece choć mechanikiem nie jestem.

: czw wrz 24, 2009 11:20
autor: pauloo23
Sprawdzałem świece jakiś czas temu, podłączając pojedynczo po kolei + z akumulatora. I niby była iskra na każdej świecy. Pomyślałem jeszcze, że na przekaźniku od świec wypaliły się styki od prądu który idzie do świec i za mało prądu przewodzą i przez to nie dogrzewają świec.

: czw wrz 24, 2009 12:03
autor: t0mal
Świece żarowe sprawdzasz mierząc ich opór elektryczny, podłączając pod akumulator możesz je uszkodzić, jeśli padłby przekaźnik to wogóle by nie grzał świec.

: czw wrz 24, 2009 14:34
autor: pauloo23
t0mal pisze:Świece żarowe sprawdzasz mierząc ich opór elektryczny
a ile ohm ma sprawna świeca żarowa?

: czw wrz 24, 2009 14:40
autor: bongo
t0mal pisze:Świece żarowe sprawdzasz mierząc ich opór elektryczny
Nie zawsze się to sprawdza :bajer:
raf-gog pisze:Ja radze po porstu je wykrecic i sprawdzic podajac na nie napiecie i na pewno, któraś będzie padnięta
Dokładnie,u mnie wszystkie "grzały" :blush:

: czw wrz 24, 2009 14:43
autor: damcio151
jeśli masz amperomierz to sprawdź ile amper pobiera każda świeczka

: czw wrz 24, 2009 14:49
autor: pauloo23
Mam amperomierz, a ile Amper bierze jedna świeca?

: czw wrz 24, 2009 15:35
autor: damcio151
10-12A

: pt wrz 25, 2009 19:55
autor: pauloo23
Sprawdziłem i świece są wszystkie sprawne. Zauważyłem, że bez względu na temperaturę silnika kontrolka się świeci przez 3 sekundy. Nieważne czy jest po nocy i na dworzu +8, czy zaraz po jeździe.
Przyjrzałem się czujnikom temperatury. Zobaczyłem, że są dwa niedaleko termostatu. Pierwszy od strony silnika jest sprawny (chyba wskazuje temperaturę na zegarze), bo gdy temperatura silnika spadała to rezystancja na tym czujniku rosła. A ten drugi sprawdzałem i nie za żadnego oporu, więc chyba jest uszkodzony.
Podmieniłem przewód, który idzie z wiązki do tego niesprawnego podłączyłem go do tego sprawnego.
Przekręciłem stacyjkę - grzanie świec 1 sekunda. A już myślałem, że będą się dłużej grzały.
Poradźcie co może być nie tak.

: pt wrz 25, 2009 20:06
autor: punxbrygade
Nie masz czasem jakiegoś wycieku z pompy wtryskowej ? Pompa na pewno jest sucha ?
Ja obstawiam ze masz wyciek i musisz tak długo kręcić żeby ci się odpowietrzył układ wtryskowy..