Kontorlka oleju zaświeciła się na czerwono....?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Kontorlka oleju zaświeciła się na czerwono....?

Post autor: m3llo » pn wrz 21, 2009 20:34

Witam! Posiadam golfa 4 1.9 TDI 116 AJM 2001r.

Autko jest po wymiannie filtrów, oleju (mobils 5w30).

Problem jaki się pojawił to dwa razy (w różnych odstępach czasu) zaświeciła mi się na czerwono kontrolka oleju i komputer pokazał napis STOP i coś po niemiecku. Za każdym razem było to na zimnym silniku. Po zatrzymaniu, i sprawdzeniu poziomu oleju problem znika. Autko jedzie normalnie- nie traci mocy, nie zmienia się praca silnika. Z tego co wyczytałem takie informacje od autka mogą stanowić problem. Zatem moje pytanie czy ktoś może wie z czego może wynikać taki problem? Będę wdzieczny za Waszą pomoc.

Problem przed wymianą oleju i filtrów nie występował. Z góry dzięki za wskazówki!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn wrz 21, 2009 20:46

1. Jakim olejem by zalany silnik wcześniej- takim samym czy jakimś innym??
2. Jaki jest poziom oleju na bagnecie ??
3. Jaki filtr oleju został zastosowany- firma...- czasami jakieś "dziwne" produkty powodują problemy z swobodnym przepływem..
4. "wyszukiwarka" !!! wpisz hasło "kontrolka oleju" a tam takich tematów jest dużoooo czytaj i analizuj... :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » pn wrz 21, 2009 20:49

1. Wcześniej też miałem mobils 5w 30
2. Poziom oleju full a nawet troszke więcej
3.Knecht
4. Korzystałem ale cieżko z podobnym problemem


m3llo

wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: wojtekma » pn wrz 21, 2009 20:55

Moze poprostu masz za malo oleju i wtedy auto reaguje tak jak powinno tzn zapala sie czerwona kontrolka a jezeli otworzysz maske to automatycznie gasnie i jak problem sie powtarza to zapala sie za iles kilometrow (jak dobrze pamietam to po przejechaniu 100km) sam wymieniales olej? po wymianie i pierwszym odpaleniu zawsze troche pojdzie w dol i trzeba dolac... jezeli jestes pewien ze poziom oleju jest odpowiedni to kolejnym wariantem jest nie odpowiednie cisnienie bo ta kontrolka informuje albo o za malym poziomie albo o nieodpowiednim cisnieniu-jedz do najblizszego mechanika niech wepnie manometr i bedzie wiadomo jezeli natomiast okaze sie ze poziom ok i cisnienie ok to wedlug mnie pozostaje tylko czujnik do wymiany...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn wrz 21, 2009 20:59

Jeśli chcesz być, pewny że to nie jakieś "grymasy" czujnika to można zawsze sprawdzić ciśnienie smarowania, to powinno rozwiać wątpliwość.. choć skoro występuje to na zimnym silniku to raczej mało prawdopodobne aby występował jakiś spadek ciśnienia wywołany niewydolnością pompy.. raczej albo czujnik, albo jakiś problem z przepływem..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » pn wrz 21, 2009 21:02

Dzięki! A w ramach uzupełnienia wiedzy jeżeli wyjdzie *teoretycznie" że ciśnienie nie jest prawidłowe - to jaka jest tego przyczyna?


m3llo

wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: wojtekma » pn wrz 21, 2009 21:52

m3llo pisze:Dzięki! A w ramach uzupełnienia wiedzy jeżeli wyjdzie *teoretycznie" że ciśnienie nie jest prawidłowe - to jaka jest tego przyczyna?
Jak bedzie cos nie tak to najprawdopodobniej pompa do wymiany albo mniej prawdopodobne panewki...



m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » wt wrz 22, 2009 14:08

Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie 1,3 atmosfery. Orientuje się ktoś w normach dla 1,9 TDI ?


m3llo

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt wrz 22, 2009 14:53

Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ciśnienie 1,3 atmosfery. Orientuje się ktoś w normach dla 1,9 TDI ?
Jest okej. Wlasnie problemem jest to, że czujnik cisnienia reaguje dosc szybko ( kontrolka gasnie) przy cisnieniu zdaje sie cos kolo 0,2 atmosfery. Nie wiadomo kiedy zaczyna padac pompa i my sie dowaidujemy jak juz jest po frytkach bo silnii ni ebyl dosmarowywany napewno od dluzszego czasu. Cisnienie w ukladzie silnika na obrotach powinno byc cos kolo 2 atmosfer jak dobrze pamietam a wiadomo na jalowych nieco mniej. Twoje cisnienie wyglada na dobre wiec problemem raczej jest kabloteka albo sam czujnik.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 22, 2009 17:56

w grę może też wchodzić wadliwie działający czujnik otwarcia pokrywy komory silnikowej - wielokrotne przypadki.


Obrazek

m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » wt wrz 22, 2009 18:53

Podzielę się zdobytą dzisiaj wiedzą jakie koszta załatwienia sprawy jeżeli chodzi o miasto Wrocław :
Idąc tropem wskazówek z forum udałem się do około 8 warsztatów gdzie w większości nie posiadali manometru do zmierzenia ciśnienia oleju w silniku. Na 8 odwiedzonych warsztatów 3 posiadały takie urządzenie z czego w dwóch musiałem umawiać się na termin na następne dni co nie za bardzo mi się podobało. Koszt w warsztatach za pomiar ciśnienia 20/30 zł ( w motorpolu 140 zł). Cały zabieg trwał ok 25 min (wykręcenie czujnika podpięcie manometru, wkręcenie czujnika). Sugerując się pierwszymi wypowiedziami, oraz wynikiem pomiaru stwierdziłem, że może to być czujnik ciśnienia oleju - koszt auto zatoka na świętokrzyskiej 29,90 gr. Koszt w motorpolu 50 zł) Przed zakupem czujnika dobrze upewnić się jaki dokładnie będzie potrzebny do naszego modelu - występują różne końcówki oraz kolory. Jutro wymienia czujnik mam nadzieje, że na tym cała sytuacja się zakończy. Dzięki Wszystkim za wypowiedzi. Dzięki waszym wskazówkom nie dałem się zrobić w balona - w kilku miejscach odczułem że próbowano to zrobić.
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 18:54 przez m3llo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt wrz 22, 2009 19:40

2. Poziom oleju full a nawet troszke więcej
nie no brawo, ponad stan? 1/2 bagneta powinno być :bajer:



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » wt wrz 22, 2009 19:55

A niekiedy wystarczy tylko zrobić reseta i po sprawie. Czesto jest tak ze te czujniki tracą swoje pierwotne ustawienia i wystarczy na 1s odpiąć aku by wszystko wróciło do normy. Częsta przypadłość.

Pozdro

ZC



m3llo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 09:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: m3llo » wt wrz 22, 2009 21:41

pelton1985 pisze:
l2. Poziom oleju full a nawet troszke więcej
nie no brawo, ponad stan? 1/2 bagneta powinno być :bajer:
Spoko człowiek uczy się na błędach czasem trochę kosztownych :) Od wymiany minął nie cały miesiąć ponad stan jest max 5 mm. Jutro spuszcze olej jak narazie żadnych wycieków nie zauważyłem. Dzięki za pomoc!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości