Strona 1 z 2

przygotowac i przemyc turbo przed zalozeniem

: ndz wrz 20, 2009 23:02
autor: JABcok20
witam . nabylem w smiesznej cenie idealna turbine do 2,5tdi gt2052V.
turbinka lezala juz jakis czas nie oslonieta i bez krocca w ktory podlacza sie przewod olejowy. wiec mogly sie dostac do obiegu oleju jakies paprochy lub kurz.
z racji ze moja poprzednia vnt po nieuzywaniu przez pol roku nagle puscila olej od strony cieplej bez konkretnej przyczyny wole dmuchac na zimne i jakos turbine przygotowac przed zalozeniem.

Czy mozna ja przemyc w srodku benzyna ekstrakcyjna bez rozbierania jej( mam na mysli kanaly olejowe),
moze ja namoczyc i przedmuchac czy cus...
pozniej zalac do kanalu olejowego oleju aby nie zaczela sie krecic na sucho?

: ndz wrz 20, 2009 23:45
autor: Michał_1977
JABcok20, ja swoją myłem właśnie benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem,tzn.wlałem ją do pistoletu do ropowania i heja.
Później to już tak jak piszesz-osuszyłem,zalałem oliwą i hula po dziś dzień :bigok:

: pn wrz 21, 2009 09:12
autor: arwam
JABcok20,

ewentualnie nie chcesz sprzedać jej? :bajer:

jha się zacznęzbroić pod kątem nowego motoru pod koniec tyg.
a wracając do tematu to najpierw przemyj benzyną potem jeszcze ropką i zalej olejem dotąd aż wypłynie króćcem powrotnym.
i jak pierwszy raz odpalasz na tej turbinie to wodzidło kierownic ustaw w dolnej pozycji minimalnego ciśnienia doładowania że by najpierw olej całkowicie zapełnił turbinę ale wirnik jak najwolniej siękręcił.
co nie którzy powiedzą że to zbędne jest ale zdanie by zmieniali jakby zobaczyli jak GT2052V dmucha już na wolnych obrotach przy zamkniętych kierownicach.
miałeś już taką dmuchawkę to nie muszę Ci mówić jak ona dmucha

: pn wrz 28, 2009 23:13
autor: JABcok20
no i sie wysrala. daje olej strona zimna i to ostro:(
na razie pojezdze na k14 .
co moze byc przyczyna ze sie wysrala?

: pn wrz 28, 2009 23:33
autor: arwam
JABcok20,

surge line lub też kiepski olej, brudny filtr powietrza, ewehtualnie złe wysterowanie i w efekcie ujemne ciśnienie w dolocie

: pn wrz 28, 2009 23:50
autor: JABcok20
turbo bylo zalozone i nie pompowalo zadnego cisnienia bo nie mialem podlaczone sterowania. Przed remontem vnt20 chodzila super?
olej 10w40 bodajze shell.
Caly czas mysle o tym powrocie oleju bo lekko pozaginalem go ale bez przesady. moze on blokuje powrot oleju?
moze cisnienie oleju za wysokie? jest bodajze 3 do 4 bar( na wskazniku vdo)

: pn wrz 28, 2009 23:54
autor: arwam
JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
no to już wiesz dlaczego zaczęła lać

: wt wrz 29, 2009 00:00
autor: Marcin TDI
JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
wlasnie taki olej chcialem wyprubowac ale z tego co widze to chyba nie ma sensu.prawda? :chytry:

: wt wrz 29, 2009 00:30
autor: arwam
tedeI 66kw pisze:
JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
wlasnie taki olej chcialem wyprubowac ale z tego co widze to chyba nie ma sensu.prawda? :chytry:
nie ma sensu

: wt wrz 29, 2009 08:53
autor: JABcok20
to co w koncu zalac. chcialem valvoline diesel ale gosciu nie mial.
brac jakies olej do td?

: wt wrz 29, 2009 09:53
autor: Michał_1977
JABcok20 pisze:chcialem valvoline diesel ale gosciu nie mial.
Bardzo dobre oleje-valvoline.
Ale drogie dość.

: wt wrz 29, 2009 13:43
autor: HellMan
arwam pisze:
JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
no to już wiesz dlaczego zaczęła lać
Co masz na myśli? Sam leję 10W40 Shell'a od 100 kkm i nie mogę nic temu olejowi zarzucić. W garażu czeka Synergie 6100 Motula ale po zapoznaniu się z wynikami testu (krąży w internecie) robionego chyba przez Australijczyków mam spore wątpliwości.

: wt wrz 29, 2009 15:10
autor: arwam
HellMan,

w australii jest znacznie gorętszy klimat to raz a jeśli mówisz o tym że shell jest dobry to proponuję zalać MOBIL 5W50 i zobaczymy co wtedy powiesz

: wt wrz 29, 2009 18:52
autor: HellMan
arwam, Mobil 5W50 to syntetyk, 10W40 shella to półsyntetyk. Nigdzie nie napisałem, że ten półsyntetyk jest lepszy od syntetyków. Mówię, że na pewno jest dobrym (odpowiednim - spełnia normy) olejem i nie można tak kategorycznie kierować przyczyny usterki pod kątem oleju.

Co do testu i innego klimatu. W tym teście klimat miał mały wpływ: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Sponsorowany czy nie, nie wiem, ale co najmniej zastanawiający.