przygotowac i przemyc turbo przed zalozeniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

przygotowac i przemyc turbo przed zalozeniem

Post autor: JABcok20 » ndz wrz 20, 2009 23:02

witam . nabylem w smiesznej cenie idealna turbine do 2,5tdi gt2052V.
turbinka lezala juz jakis czas nie oslonieta i bez krocca w ktory podlacza sie przewod olejowy. wiec mogly sie dostac do obiegu oleju jakies paprochy lub kurz.
z racji ze moja poprzednia vnt po nieuzywaniu przez pol roku nagle puscila olej od strony cieplej bez konkretnej przyczyny wole dmuchac na zimne i jakos turbine przygotowac przed zalozeniem.

Czy mozna ja przemyc w srodku benzyna ekstrakcyjna bez rozbierania jej( mam na mysli kanaly olejowe),
moze ja namoczyc i przedmuchac czy cus...
pozniej zalac do kanalu olejowego oleju aby nie zaczela sie krecic na sucho?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14288
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 20, 2009 23:45

JABcok20, ja swoją myłem właśnie benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem,tzn.wlałem ją do pistoletu do ropowania i heja.
Później to już tak jak piszesz-osuszyłem,zalałem oliwą i hula po dziś dzień :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn wrz 21, 2009 09:12

JABcok20,

ewentualnie nie chcesz sprzedać jej? :bajer:

jha się zacznęzbroić pod kątem nowego motoru pod koniec tyg.
a wracając do tematu to najpierw przemyj benzyną potem jeszcze ropką i zalej olejem dotąd aż wypłynie króćcem powrotnym.
i jak pierwszy raz odpalasz na tej turbinie to wodzidło kierownic ustaw w dolnej pozycji minimalnego ciśnienia doładowania że by najpierw olej całkowicie zapełnił turbinę ale wirnik jak najwolniej siękręcił.
co nie którzy powiedzą że to zbędne jest ale zdanie by zmieniali jakby zobaczyli jak GT2052V dmucha już na wolnych obrotach przy zamkniętych kierownicach.
miałeś już taką dmuchawkę to nie muszę Ci mówić jak ona dmucha



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn wrz 28, 2009 23:13

no i sie wysrala. daje olej strona zimna i to ostro:(
na razie pojezdze na k14 .
co moze byc przyczyna ze sie wysrala?



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 23:33

JABcok20,

surge line lub też kiepski olej, brudny filtr powietrza, ewehtualnie złe wysterowanie i w efekcie ujemne ciśnienie w dolocie



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn wrz 28, 2009 23:50

turbo bylo zalozone i nie pompowalo zadnego cisnienia bo nie mialem podlaczone sterowania. Przed remontem vnt20 chodzila super?
olej 10w40 bodajze shell.
Caly czas mysle o tym powrocie oleju bo lekko pozaginalem go ale bez przesady. moze on blokuje powrot oleju?
moze cisnienie oleju za wysokie? jest bodajze 3 do 4 bar( na wskazniku vdo)



arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 23:54

JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
no to już wiesz dlaczego zaczęła lać



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 887
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » wt wrz 29, 2009 00:00

JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
wlasnie taki olej chcialem wyprubowac ale z tego co widze to chyba nie ma sensu.prawda? :chytry:


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » wt wrz 29, 2009 00:30

tedeI 66kw pisze:
JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
wlasnie taki olej chcialem wyprubowac ale z tego co widze to chyba nie ma sensu.prawda? :chytry:
nie ma sensu



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt wrz 29, 2009 08:53

to co w koncu zalac. chcialem valvoline diesel ale gosciu nie mial.
brac jakies olej do td?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14288
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 29, 2009 09:53

JABcok20 pisze:chcialem valvoline diesel ale gosciu nie mial.
Bardzo dobre oleje-valvoline.
Ale drogie dość.
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 09:53 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » wt wrz 29, 2009 13:43

arwam pisze:
JABcok20 pisze:olej 10w40 bodajze shell.
no to już wiesz dlaczego zaczęła lać
Co masz na myśli? Sam leję 10W40 Shell'a od 100 kkm i nie mogę nic temu olejowi zarzucić. W garażu czeka Synergie 6100 Motula ale po zapoznaniu się z wynikami testu (krąży w internecie) robionego chyba przez Australijczyków mam spore wątpliwości.



arwam

Post autor: arwam » wt wrz 29, 2009 15:10

HellMan,

w australii jest znacznie gorętszy klimat to raz a jeśli mówisz o tym że shell jest dobry to proponuję zalać MOBIL 5W50 i zobaczymy co wtedy powiesz



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » wt wrz 29, 2009 18:52

arwam, Mobil 5W50 to syntetyk, 10W40 shella to półsyntetyk. Nigdzie nie napisałem, że ten półsyntetyk jest lepszy od syntetyków. Mówię, że na pewno jest dobrym (odpowiednim - spełnia normy) olejem i nie można tak kategorycznie kierować przyczyny usterki pod kątem oleju.

Co do testu i innego klimatu. W tym teście klimat miał mały wpływ: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Sponsorowany czy nie, nie wiem, ale co najmniej zastanawiający.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości