Strona 1 z 2
gdy odpalam mojego dizelka to odrazu wchodzi na pełne obroty
: ndz wrz 20, 2009 11:49
autor: Mirek1970

obawiam się ze to pompa wtryskowa czy ktoś ma schematy takiej pompy 1.6 TD
: ndz wrz 20, 2009 12:06
autor: edzio
a jak to się stało?samo z siebie z dnia na dzień,czy cos robiłeś?
: ndz wrz 20, 2009 12:45
autor: Mirek1970
to dziwne nic nie robiłem przyjechałem z trasy 140 km na trasie ok żadnych oznak i spokojna jazda 90km/h zaparkowałem w domu i chciałem odwiez kolege po 4 godzinach i zapalam silnik i odrazu pełny gaz wyłaczyłem znów zapaliłem i to samo pare dni wczesniej wymieniałem olej mechanik powiedział że mam sprawdzic stan - było za dużo spusciłem tyle ile powinno byc ale nadal problem ten sam
: ndz wrz 20, 2009 13:00
autor: wesol
W pompie jest taki bajer co dzial odsrodkowo i wlasnie zapobiega takiemu zjawisku- mianowicie bez niego sam by sie wkrecal na obroty. Mozliwe ze to padlo. Mozna by rzec tez ze turbina padla( znaczy sie przeuszcza olej i go spala i dlatego wchodzi na wysokie obroty ale to by sie dzialo jak juz bys jechal dluzszy czas bo silnik musi byc goracy by olej ulegl reakcji krakingu.
: ndz wrz 20, 2009 13:06
autor: t0mal
Turbosprężarka mogła pościć żygusie do kolektora.
Nie odpalaj silnika bo korby się pogną, zdejmij węże od filtra powietrza i do kolektora i spręzarka do kontroli, wymacaj luzy wirnika skontroluj stan obrzygania olejem.
Jeśli to byłaby wina pompy to wcześniej były by problemy z paleniem, szarpałby przy dodawaniu gazu, lub przy jeździe ze stałą prędkością.
[ Dodano: 20 Wrz 2009 13:08 ]
wesol pisze:W pompie jest taki bajer co dzial odsrodkowo i wlasnie zapobiega takiemu zjawisku
Samo się nie psuje, chyba że syfa zjadło, czasami jak kupisz pompe i jest zastana to trzeba poruszać wałkiem, bo dziczeje przy odpalaniu, no ale jak pisałem turbo do kontroli, mogło puścić, tym bardziej że wlane było za dużo oliwy.
: ndz wrz 20, 2009 13:25
autor: Mirek1970
Dzięki zobaczymy węże od filtra zdiołem ale od kolektora nie a gdzie mam stwierdzić obrzyganie olejem
: ndz wrz 20, 2009 13:40
autor: edzio
raczej uszkodzenie pompy,jakby olej nie zgasiłbyś go z kluczyka.
: ndz wrz 20, 2009 14:20
autor: Michał_1977
edzio pisze:raczej uszkodzenie pompy,jakby olej nie zgasiłbyś go z kluczyka.
edzio, nie do końca tak jest.Wszystko zależy od tego,ile tego oleju turbo wypluwa.Był już podobny temat,a mimo to,jego autor gasił kluczykiem.
Mirek1970, zdejmij kolanko gumowe między turbo a kolektorem i odpal.Jeżeli nie będzie wkręcał się na obroty,to znaczy,że turbo pada,a jak dalej będzie się wkręcał,to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.
: ndz wrz 20, 2009 14:22
autor: edzio
przy zasysanym oleju kopciłby jeszcze.
: ndz wrz 20, 2009 15:25
autor: Mirek1970
Zapomniałem dodać że jak wchodzi na pełne obroty to kopci że aż siwo A jak nie turbo to Pompa?
: ndz wrz 20, 2009 15:32
autor: mrozoo
to moze byc tak jak koledzy mowia, ze spala olej w jakiejs tam ilosci. Zdejmij kolanko laczace turbine z kolektorem ssacym obadaj czy nie plywa tam olej i odpal i zobacz. Jakby ci nie chcial sie motor wylaczyc z kluczyka dław go biegami...
: ndz wrz 20, 2009 15:50
autor: edzio
Mirek1970 pisze:Zapomniałem dodać że jak wchodzi na pełne obroty to kopci że aż siwo
trza było tak od razu.
: ndz wrz 20, 2009 16:07
autor: Mirek1970
To co dalej koledzy że kopci teraz tego nie mogę sprawdzić dopiero jutro a ze kopci to turbina ?
: ndz wrz 20, 2009 23:56
autor: arwam
edzio, nie do końca tak jest.Wszystko zależy od tego,ile tego oleju turbo wypluwa.Był już podobny temat,a mimo to,jego autor gasił kluczykiem.
gasił kluczykiem bo jego auto było wyposażone w klapę gaszącą
[ Dodano: 20 Wrz 2009 23:58 ]
Mirek1970 pisze:A jak nie turbo to Pompa?
ewentualnie mogą być wieszające się wtryskiwacze, jak zapalisz i będzie to samo to wykręć wtryskiwacze i zawieź do pompiarza i wtedy będziemy już coś wiedzieli