Strona 1 z 1
SWAP z 1.6 PN na 1.6JR kilka waznych pytań.
: sob wrz 19, 2009 20:45
autor: Dziku VR6
Witam.
Drodzy forumowicze mam kilka pytan (problemow), chcialbym zebyscie mi pomogli,
dzis wstawilem JR w kaste 1.6
PN i juz mu tam dobrze jest

tylko teraz:
prosilbym o dokladne wytlumaczenie "lopatologicznie" jak mam podlaczyc swiece zarowe (kabel [czerwona-bialy gruby] wychodzi mi z tych swiec gdzie go pociągnąć?
jaki wyjąć przekaznik z kasty od
JR?
drugi problem to gdzie dokladnie mam podlaczyc kabelek z alternatora (ten od obrotow) zeby mi chodzil obrotomierz ?( licznik caly przenioslem razem z silnikiem)
Licze na jakies szybkie porady bo jutro chce juz go miec na gotowo
Odwdziecze sie punktami

: sob wrz 19, 2009 22:47
autor: krisgolf
Mogę tylko powiedzieć że kabel do obrotomierza trzeba podłączyć do wyjścia W w alternatorze. W benzynie pewnie jest on podłączony do cewki. Może wystarczy przedłużyć do alternatora i obrotek bedzie śmigać. Odnośnie świec to pamiętaj o bezpieczniku na przegrodzie. Stamtąd trzeba pociągnąć kabel do skrzynki bezpieczników pod przekaźnik . Niestety więcej nie wiem bo jest sobota...
: ndz wrz 20, 2009 06:32
autor: Dziku VR6
krisgolf pisze:Mogę tylko powiedzieć że kabel do obrotomierza trzeba podłączyć do wyjścia W w alternatorze. W benzynie pewnie jest on podłączony do cewki. Może wystarczy przedłużyć do alternatora i obrotek bedzie śmigać.
Znaczy tak od obrotka mam ktorki kabel i on odpowiada za obroty i teraz nie wiem gdzie go pociągnąć?? sproboje tak jak napisaleś
krisgolf, do tego kabelka co byl podlaczony do cewki (lyklko musze dojść który to był

)
: ndz wrz 20, 2009 08:52
autor: arwam
Dzikuvip, jak masz obrotek od beny to w dieslu nie będzie chulał
musisz zegary mieć od D lub TD
a co do przekaźnika to szukaj długiego przekaźnika o dwóch szerokich nóżkach miedzianych
: ndz wrz 20, 2009 08:58
autor: Dziku VR6
arwam pisze:Dzikuvip, jak masz obrotek od beny to w dieslu nie będzie chulał
musisz zegary mieć od D lub TD
mam obrotomierz od TD i alternator tez od TD tylko teraz chodzi mi gdzie podpiąć kabelek z alternatora??
: ndz wrz 20, 2009 09:19
autor: arwam
Dzikuvip, w alternatorze pod wyjście W podpinasz ten kabel od obrotka o benzyny po uprzednim jego przedłużeniu i zakładasz zegary od TD i to wszystko z tego co wiem
: ndz wrz 20, 2009 09:29
autor: Dziku VR6
arwam pisze:Dzikuvip, w alternatorze pod wyjście W podpinasz ten kabel od obrotka o benzyny po uprzednim jego przedłużeniu i zakładasz zegary od TD i to wszystko z tego co wiem
Tak zrobie
A jak te swiece zarowe podlaczyc? bez nich ciezko pali i jak krece to kopci na bialo

: ndz wrz 20, 2009 10:37
autor: arwam
Dzikuvip, albo robisz instalkę do świec albo za pomocą przekaźnika robisz ręczne sterowanie
: ndz wrz 20, 2009 11:31
autor: edzio
Masz orginalny przekaźnik świec? nie ma problemu z podłączeniem wg. tego:
30. +z akumlatora
87. do świec żarowych poprzez bezpiecznik ok.70A
T. czujnik temp.silnika
31. masa
15. + po zapłonie
50. + z rozrusznika podczas kręcenia
L .kontrolka(+)
: ndz wrz 20, 2009 18:44
autor: Dziku VR6
edzio pisze:Masz orginalny przekaźnik świec?
mam na pewno tylko jakie on ma oznaczenie?
edzio, co to sa te liczby 30,87.... i litery T,L ? oznaczenia kabli ?kolor?
[ Dodano: Nie 20 Wrz, 2009 ]
arwam pisze:albo za pomocą przekaźnika robisz ręczne sterowanie
Jak zrobic to reczne sterowanie?
: ndz wrz 20, 2009 23:44
autor: arwam
Jak zrobic to reczne sterowanie?
podpinasz przekaźnik:
30 (+)
87 do świec.
86 (-)
85 poprzez przycisk do plusa po zapłonie
: pn wrz 21, 2009 07:20
autor: Dziku VR6
arwam pisze:a co do przekaźnika to szukaj długiego przekaźnika o dwóch szerokich nóżkach miedzianych
Juz takiego znalazlem w starym aucie
[ Dodano: Pon 21 Wrz, 2009 ]
arwam pisze:85 poprzez przycisk do plusa po zapłonie
Jak mam to rozumieć?