Strona 1 z 1

problem z dynamiką

: pt wrz 18, 2009 19:31
autor: sylwek13225
witam
mam golfa4 tdi 90km nie wiem czy słowami uda mi się wyrazić ten problem ale spróbuje

od pewnego czasu zauważyłem że jak pokonuję jedną trasę to odczuwam że mój golf raz jest bardzo dynamiczny jak wciskam gaz to aż płynie(jak by był leciutki jak piórko) a za jakiś czas jest troszkę mułowaty tzn wciskając gaz czuję że jest oporny i nie ma tej płynności (samochód jak by był bardzo ciężki) i dodam że jak puszczam sprzęgło przy zmianie biegu to zawsze jest szarpnięcie jak by się za szybko puściło ale przy tym jak jest dynamiczny to jak bym nie puścił sprzęgła to nie ma szarpnięcia tylko płynna zmian biegu

myślę że ktoś z tego opisu coś zrozumie

dzięki za pomoc pozdro :jezor:

: pt wrz 18, 2009 19:35
autor: leon79
logi

: pt wrz 18, 2009 19:37
autor: sylwek13225
przepraszam ale nie rozumiem co oznacza logi

: pt wrz 18, 2009 20:51
autor: kris1978
musisz podlaczyc komputer to sie zobaczy co i jak :grin:

: pt wrz 18, 2009 23:01
autor: Sztomel
sylwek13225 pisze:dodam że jak puszczam sprzęgło przy zmianie biegu to zawsze jest szarpnięcie jak by się za szybko puściło
w programie diagnostycznym VAG-COM (przeznaczonym do diagnozowania samochodów koncernu VolkswagenAudiGroup) w bloku 01 Engine, Meas Block czyli "bloki wartości mierzonych" w grupie 006, drugie pole od lewej jest wskazanie stanu przełączników pedału sprzęgła i pedału hamulca, przy prawidłowo działających przełącznikach jednego i drugiego pedału, bez naciskania na którykolwiek z nich wskazanie powinno pokazywać trzy zera "000", po naciśnięciu pedału hamulca dwa ostatnie zera powinny zmienić się jednocześnie w dwie jedynki czyli takie wskazanie "011" a po naciśnięciu tylko samego sprzęgła powinno się wskazanie zmienić na "100" i jeśli pierwsze zero nie zmienia się w jedynkę po naciśnięciu pedału sprzęgła albo cały czas pokazuje tylko jedynkę (mimo puszczania i wciskania pedału sprzęgła) to uszkodzony jest przełącznik F36 pedału sprzęgła co w trakcie jazdy skutkuje szarpaniem podczas zmiany biegów, przełącznik jest usytuowany nad pedałem sprzęgła i aby go wymontować trzeba go przekręcić w lewo o 90* i pociągnąć do siebie, wcześniej oczywiście odpiąć od niego wtyczkę i przekręcić kluczyk w stacyjce w pozycję OFF,
na poniższym foto jest czujnik pedału hamulca i świateł stop ale ten przy pedale sprzęgła wygląda identycznie lub jest kwadratowy - jeśli to starszy typ przełacznika :
Obrazek