schemat ustawienia rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ZEGAR85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 08:07
Lokalizacja: Warszawa

schemat ustawienia rozrządu

Post autor: ZEGAR85 » śr wrz 16, 2009 09:30

Witam wszystkich.
mam problem ze swoim golfem. po wymianie pompy wody prawdopodobnie przestawiłem trochę rozrząd i samochód stracił moc. potrzebuje schematu by ustawić pompę wtryskową bez użycia żadnego komputera( w skrócie VAG). Jest to silnik 1.9 TDI seria AFN. Jeżeli są jakieś znaki na pompie to podpowiedzcie gdzie bo sam ich nie znalazłem.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 09:31 przez ZEGAR85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 16, 2009 09:48

bez vaga nic nie zrobisz ...



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 16, 2009 09:54

ZEGAR85 pisze:bez użycia żadnego komputera( w skrócie VAG).
to se ne da :P



ZEGAR85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 08:07
Lokalizacja: Warszawa

schemat ustawienia rozrządu

Post autor: ZEGAR85 » śr wrz 16, 2009 10:11

damcio151 pisze:bez vaga nic nie zrobisz ...
to wytłumacz w jaki sposób niektórzy ustawiają rozrząd z pompą wtryskową bez urzycia komputera i samochód jeździ normalnie.

[ Dodano: 16 Wrz 2009 10:14 ]
belcho99 pisze:Da się! Nie idealnie ale się da i będzie jeździć. Ale musisz zdobyć przynajmniej kołek serwisowy do blokady pompy wrtyskowej. Nie ma ch*ja we wsi. Zanim kupilem kompa to tylko tak ustawialem i nikt mi na reklamację nie wrócil.
podobno można zamiast tego kołeczka wystarczy odpowiedni klucz nasadkowy ida sie to zrobić. tak podobno słyszałem



ZEGAR85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 08:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZEGAR85 » śr wrz 16, 2009 10:21

belcho99 pisze:żebyś się przypadkiem nie dowiedział :hmm:, klucz nasadowy jak sama nazwa wskazuje służy jako klucz nie jako bloka rozrządu, chodzi o dokładny rozmiar blokady co do milimetra czy jakichś tam części milimetra. Dla mnie nadal sprawdzanie kąta wtrysku vagiem i przestwianie do pod kompa to tylko dodatek.
,

masz rację ale chciałem zweryfikować czy aby napewno ktoś mi kitu nie wciska. gdzie można zdobyć taką blokadę?

[ Dodano: 16 Wrz 2009 10:44 ]
chodziło mi o mechanika który powiedział że można użyć takiego klucza. jeśli kogoś uraziłem to przepraszam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 16, 2009 12:09

Ale o czym Wy piszecie .... stary mechanik ustawia na słuch, inni tak, byle jeździło, ale bez vaga nie ustawisz idealnie tak jak ma być !! Jeśli chcecie mieć ustawione na "byle jeździło" to jasne, ze się da ... zamiast jednostki 50 , będzie 0 ... odpalać w zimę będzie strasznie, ale jeździć będzie ... kultura pracy też będzie do niczego, ale jeździć będzie ...
rób jak chcesz, to Twoje auto w końcu



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 16, 2009 12:14

widzę ze Panowie "fuszerianci" sie odezwali :)

ZEGAR85, chcesz to mieć dobrze zrobione ustaw to na Vagu !!
nie zależy Ci na tym rób tak jak koledzy który widzę "byle by jeździło" - piękne podejście, nic tylko pogratulować, mam nadzieje ze mechanikami nie jesteście :P

(koła tez przykręcacie na 2 śruby zamiast na 4 ? bo przecież będzie jeździć nie :goof: )



ZEGAR85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 08:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZEGAR85 » śr wrz 16, 2009 12:19

dzięki za info. napisałem do jednej osoby z forum czy bedzie mogł mi go ustawić.
ustawić byle jeżdziło to w tej chwili jest ustawione przezemnie i mi sie to nie podoba.

[ Dodano: 16 Wrz 2009 12:27 ]
[quote="To_mas"]widzę ze Panowie "fuszerianci" sie odezwali :)

ZEGAR85, chcesz to mieć dobrze zrobione ustaw to na Vagu !!
nie zależy Ci na tym rób tak jak koledzy który widzę "byle by jeździło" - piękne podejście,

w skrócie powiem ze dla mnie to ma nie jeżdzić tylko fruwać. przy 110 km ten samochód powinien na drugim biegu piszczeć oponami. napisałem do kolegi o niku ADAMM z zapytaniem czy bedzie mogł mi go ustawić poprawnie czyli przy pomocy komputera. mam drugie pytanie do was koledzy a mianowicie na ile powinna wystarczyć pompa wody ponieważ poprzednia była wymieniana rok temu z czego samochód stał 5 miesięcy i jakoś tydzień temu zaczeła ciec. po zdjęciu paska okazało się ze ma prawie pół centymetra luzu. przez 2 lata wymieniłem z tą juz cztery. od czego może być to spowodowane?
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 12:29 przez ZEGAR85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr wrz 16, 2009 14:31

To_mas pisze:widzę ze Panowie "fuszerianci" sie odezwali :)

ZEGAR85, chcesz to mieć dobrze zrobione ustaw to na Vagu !!
nie zależy Ci na tym rób tak jak koledzy który widzę "byle by jeździło" - piękne podejście, nic tylko pogratulować, mam nadzieje ze mechanikami nie jesteście :P

(koła tez przykręcacie na 2 śruby zamiast na 4 ? bo przecież będzie jeździć nie :goof: )
fachowiec :grin: komentarz był zbędny i podaj mi wartość ustawienia kąt w AFN na czujnik zegarowy :chytry: bo z compa jestem słaby :grin:
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 14:51 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 16, 2009 16:16

vision pisze:fachowiec :grin: komentarz był zbędny i podaj mi wartość ustawienia kąt w AFN na czujnik zegarowy :chytry: bo z compa jestem słaby :grin:
jakbym miał czujnik i go używał to bym Ci podał :) nie mam i nie wiem :P bo po cholere mi to jak wszystko robie na kompie ??
belcho99 pisze:Mnie ojciec mechanik nauczył ustawiać na słuch do tego kołek ori i teraz Vag, nie moze być źle. :smoke:
mnie tez wiele Tata uczył ale Panowie teraz są inne badziej dokładne metody ...
belcho99 pisze:że gdyby ci przyszło wymienić rozrząd i ni tego ni z owego padł by Ci komputer z vagiem to byś się zapłakał i nie zmienił.
pożyczyłbym lapka :P albo poskładał i zapalił i by chodził a jak bym odebrał lapka z naprawy to bym ustawił na igłe :) bo tak mógłby być lekko przestawiony...
(swoją drogą nie mam laptopa - pożyczam)
belcho99 pisze:do niedawna trzeba było radzic sobie bez kompa
ale w TD czy D bo tam go po prostu nie ma jak w co wpiąć.
vision pisze:fachowiec :grin: komentarz był zbędny
nigdzie NIE PISAŁEM ZE JESTEM FACHOWIEC !!
komentarz był potrzebny bo potem jest coraz więcej ludzi robiących wszystko na pałe !!

Koledzy ja tu mówię cały czas od dobrym ustawieniu !! a nie tak sobie byle jeździł :)

[ Dodano: Sro Wrz 16, 2009 16:18 ]
ZEGAR85 pisze:tylko fruwać. przy 110 km
znowu takie leciutkie to nie jest by "fruwało" :P



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 16, 2009 16:31

vision pisze:podaj mi wartość ustawienia kąt w AFN na czujnik zegarowy :chytry:
a po kiego na czujnik zegarowy ? Skoro kąt wtrysku i tak będzie skorygowany przez ECU za pomocą n108 ...
po to jest w vagu opcja nastawy zablokowane, żeby ustawić kąt przed odpaleniem ( w czasie odpalania ) , czyli przed jego zmianą ...



Adas1Z
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn maja 18, 2009 22:27
Lokalizacja: Podebłocie

Post autor: Adas1Z » śr wrz 16, 2009 17:20

czyli jesli jest dokładnie ustawiony rozrzad i przy wymianie powiedzmy ze pompa poruszy sie bardzo mało, powiedzmy 0,1mm to bedzie to skorygowane przez sterownik?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr wrz 16, 2009 17:28

damcio151 pisze:a po kiego na czujnik zegarowy ?
bo dla mnie vag to nie wszystko i w kwestii kąta , nie jest niezastąpiony, choć ułatwia bardzo :wink:
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 17:30 przez vision, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 16, 2009 18:17

Adas1Z pisze:czyli jesli jest dokładnie ustawiony rozrzad i przy wymianie powiedzmy ze pompa poruszy sie bardzo mało, powiedzmy 0,1mm to bedzie to skorygowane przez sterownik?
to zależy jaki jest kąt ... n108 potrafi wyregulować kąt do 18st. ..
vision pisze:bo dla mnie vag to nie wszystko i w kwestii kąta , nie jest niezastąpiony, choć ułatwia bardzo :wink:
wszystko fajnie, ale zegar nic Ci nie da , ponieważ kąt będzie skorygowany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości