Strona 1 z 1

nie działający obrotościomierz + metaliczny dźwięk z rozrząd

: sob wrz 12, 2009 08:58
autor: K.J.R.
Witam

Wczoraj zrobiło mi się jak w temacie mam Jette II 1.6D.
Podczas jazdy tak jakby coś się urwało przestał działać obrotościomierz oraz na troche wyższych obrotach jest metaliczny dźwięk (tarcia metal o metal) na niskich obrotach jest ok, dodatkowo poluzował mi się dość mocno pasek klinowy.

Powiedzcie co to może być i czy dam radę to sam naprawić.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

: sob wrz 12, 2009 09:58
autor: Dziku VR6
K.J.R. pisze:Podczas jazdy tak jakby coś się urwało przestał działać obrotościomierz
K.J.R. pisze:dodatkowo poluzował mi się dość mocno pasek klinowy
Jak masz za luzny pasek to obrotek nie bedzie Ci chodzil, bo jak wiemy w dieselkach obroty silnika są mierzone za pomocą wlasnie alternatora
Co do reszty to koniecznie sprawdz rozrzad.

: sob wrz 12, 2009 10:09
autor: K.J.R.
teraz za dnia zajrzałem dokładniej i wygląda to tak :
urwała mi się regulacja od napięcia paska klinowego :/ teraz go napiąłem i zobaczymy czy będzie się trzymał.

I do końca nie jestem pewien czy to hałasuje rozrząd czy to koło od paska klinowego co jest na dole silnika bo tak jakby było wykrzywione (telepie się trochę)

: sob wrz 12, 2009 21:06
autor: kkolekk
sprawdź dokręcenie śruby koła na wale mogła się popuścic jak jest dobrze dokręcona to pozostało ci odkręcenie koła od paska po wcześniejszym zaznaczeniu gdzie ma bicie i podszlifować je tylko pilnikiem żebyś nie przesadził