Strona 1 z 1

Czyszczenie dolotu, zaślepianie EGR

: pt wrz 11, 2009 23:47
autor: daruhe
Witam,
Jak w temacie,czytałem duzo,lecz nadal nie wiem jak sie do tego zabrać..
Dzięki za rady :pub:

: sob wrz 12, 2009 03:03
autor: xander_88
siema
no tu jest kolego obfity temat :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 0047d9b974
czego dalej nie wiesz ???

: sob wrz 12, 2009 09:12
autor: daruhe
tak czytałem to..to moj pierwszy TDI i mam dosyć amatorskie pytanie..
Gdzie to wszystko jest umiejscowione? :crazy:
jest tam zdjęcie-ok,ale co to czego..
dzieki za cierpliwosc do mojej nie wiedzy;)

ps.dolot to ta rurka ktora od dołu dochodzi do gruchy?

: sob wrz 12, 2009 15:38
autor: xander_88
daruhe pisze:dzieki za cierpliwosc do mojej nie wiedzy;)
spoko
daruhe pisze:Gdzie to wszystko jest umiejscowione?
hmmm dolot ten o ktoryTobie chodzi :) to ten po lewj stronie od intercoolera (malo chlodnica :) w lewej kratce w zderzaku) do kolektora ssacego ...
o taki podglad na szybko:
Obrazek
jako "19" masz widoczny kawalek wlasnie tego kolektora
a na zielono-czerwono :) masz zaznaczony wlasnie kawek dolotu oblukasz sobie z kad do kad idzie :)

: sob wrz 12, 2009 15:50
autor: Sztomel
Części składowe dolotu :
1 łapacz powietrza za lewym przednim reflektorem,
2 odcinek rury powietrznej wraz z metalowym filtrem siatkowym (przy akumulatorze),
3 rura powietrza do filtra powietrza,
4 filtr powietrza wraz z obudową,
5 rura z przepływomierzem powietrza,
6 rura karbowana,
7 rura profilowana z wlotem odmy oraz z wężem wchodzącym do wlotu powietrza w turbosprężarce,
8 wąż powietrza doładowanego wychodzący z wylotu turbosprężarki,
9 plastikowa rura (kształtka) powietrza doładowanego,
10 wąż - łącznik pomiędzy rurą (kształtką) a wlotem do intercoolera,
11 intercooler,
12 wąż - łącznik na wylocie intercoolera,
13 plastikowa rura powietrza doładowanego wraz z czujnikiem G71 i G72,
14 wąż łączący rurę powietrza doładowanego z obudową klapy gaszącej i EGR,
15 obudowa EGR wraz z klapą gaszącą i rurką wlotu spalin z kolektora wydechowego,
16 kolektor ssący,
17 kanały ssące w głowicy silnika.

: ndz wrz 13, 2009 08:43
autor: daruhe
kurcze dzieki wielkie,wlasnie czegos takiego trzeba mi było;))
dzieki jeszcze raz:)
i jeszcze ostatnie pytanie mam,czy warto sie w to bawić jesli auto ma przejechane 178tys km? i prawdopodobnie nie był cofany licznik (jesli tak to w 2ch miejscach)

: ndz wrz 13, 2009 13:41
autor: xander_88
daruhe pisze:czy warto sie w to bawić jesli auto ma przejechane 178tys km?
hmmm ... z tego co wiem , jesli nie ma sie zaslepionego egr-a to dobrze jest to robic raz na rok ... wiec mysle ze napewno juz od groma tam sie tego zebralo... ja osobiscie u sibie tego nie robilem ale widzialem co sie dzialo u kumpla w ibize (2003r) doznania- on za jednym zamachem czyscil , zaslepial i dawal FMIC-a, wiec ciezko stwierdzic co pomoglo najlepiej :) ale roznica byla duza...
pozdr.

: ndz wrz 13, 2009 16:15
autor: daruhe
dzięki za porady:) jak kupie uszczelke to sie do tego zabiore:)
pozdr!