Strona 1 z 2
silnik 90 km czy 110 ???????
: pt wrz 11, 2009 13:30
autor: accez
Słuchajcie mam pytanie bo pogubilem sie troche
w dowodzie mam wpisane 74 kW na naklejce kolo kola zapasowego oznacenie ALH
a z nr vin pokazuje 66 kW
wiec ile koni ma moj silnik ??
powoli sie ucze swojego golfiaka wiec pytam...
pozdrawiam i dziekuje za odp
: pt wrz 11, 2009 13:40
autor: chosen
alh ma 90 km
Widocznie w dowodzie jest błąd ..
: pt wrz 11, 2009 13:43
autor: Sztomel
aby się upewnić gdzie tkwi błąd to musisz kod silnika odczytać bezpośrednio z jego bloku (na forum jest mnóstwo moich fotek gdzie na bloku szukać tego kodu z numerem więc znajdziesz bez problemu) - rozbieżność w mocy z dowodu i wlepy w bagażniku może być np. następstwem swapa silnika czyli jego podmiany na zupełnie inny niż był lub powinien być.
: pt wrz 11, 2009 14:01
autor: accez
mozesz mi podeslac fotke gdzie tego szukac bo zanim znajde na forum to hoho ;p
dzieki za odp
: pt wrz 11, 2009 14:05
autor: Sztomel
np. tutaj :
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... start%3D54
[ Dodano: 11 Wrz 2009 14:10 ]
jeśli w dowodzie rejestracyjnym masz wpisane 74 kW to jest to moc silników PD o oznaczeniu ATD lub AXR bo silniki o mocy 110 KM mają 81 kW.
: pt wrz 11, 2009 14:19
autor: accez
czyli ze moge miec 101 KM ?? ale z tylu mam 1 literke na czerwono wiec chyba jednak jedyne wyjscie to sprawdzic po nr na silniku ;/
[ Dodano: 11 Wrz 2009 14:49 ]
pod oslona silnika na naklejce jest ALH
: pt wrz 11, 2009 19:18
autor: Sztomel
accez pisze:pod oslona silnika na naklejce jest ALH
a na bloku silnika ?
jeśli też będzie ALH to najprawdopodobniej albo ktoś kto rejestrował samochód wpisał we wniosku o zarejestrowanie moc silnika na pałę bo nie wiedział ile 90 KM ma mocy w przeliczeniu na kW a urzędniczka dokonująca rejestracji w to nie wnikała i to chyba najbardziej prawdopodobna przyczyna tej rozbieżności.
: pt wrz 11, 2009 21:27
autor: marcin999
Może był silnik zmieniany.
: pn wrz 14, 2009 12:28
autor: accez
znalazlem jedynie taka nakleje
czyli wychodzi na to ze silnik to 1.9 TDI 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm 1997 do 2002 ALH, AGR na pąpie wtryskowej ?????
: pn wrz 14, 2009 12:31
autor: Sztomel
z naklejki wychodzi, że masz ALH 90 KM TDI na pompie wtryskowej VP z turbiną o zmiennej geometrii łopatek VNT ale to jest tylko nalepka na osłonie rozrządu więc dalej nie masz 100% pewności co do silnika po osłony z nalepkami można przekładać pomiędzy silnikami.
Dałem Ci już foto z oznaczeniem silnika na jego bloku - co tam masz za oznaczenie, nie potrafisz znaleźć czy odczytać ? - wklej foto.
: pn wrz 14, 2009 13:11
autor: accez
: pn wrz 14, 2009 13:23
autor: Sztomel
co to za foto ogólne silnika dałeś - przecież z tego rzutu na silnik nie odczytamy kodu silnika - w moim wcześniejszym poście masz linka do foto pola numerowego na silniku a tak to wygląda na silniku bez osprzętu :
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/143/ebbbc6c3772708cam.jpg)
pole numerowe jest po prawej stronie podstawy filtra oleju !
[ Dodano: 14 Wrz 2009 13:25 ]
tak to wygląda na silniku z osprzętem - numer jest trochę przyrdzewiały ale widać go z daleka po lewej stronie karbowanej peszli :
![Obrazek](http://images30.fotosik.pl/241/a854d31ca3c3e7cfm.jpg)
: pn wrz 14, 2009 13:40
autor: accez
a wiec oznaczenie to ALH 216430
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: pn wrz 14, 2009 13:44
autor: Sztomel
czyli oryginalny silnik masz wymieniony na inny ALH a obudowa rozrządu została z tego starego chyba bo numery się nie pokrywają.