Problem z kopceniem i wyciekiem oleju mkIV TDI 116 km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sliwy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 18:09
Lokalizacja: SI

Problem z kopceniem i wyciekiem oleju mkIV TDI 116 km

Post autor: sliwy » czw wrz 10, 2009 18:14

Witam tak jak w temacie mam problem z kopceniem i wyciekiem oleju z tyłu silnika w mkIV TDI silnik na pompowtryskach 116km .
Gdy nie daje mu po garach kopci na niebiesko gdy mu depnę zaczyna kopcić na czarno . No i z tyłu silnika wycieka olej . Mechanicy mówią że może to być wina turbiny chciałem zapytać kogoś czy miał tez taki przypadek i bedzie to ta turbina bo niechcę regenerować turbinki jak to nie jej wina . Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw wrz 10, 2009 19:16

jezeli mowia ze to turbo to sprawdz sobie w pierwszej kolejnosci rury IC czy tam jest duzo oleju i sam IC. a bierze duzo oleju?


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

sliwy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 18:09
Lokalizacja: SI

Post autor: sliwy » czw wrz 10, 2009 19:38

Już czyściłem IC (rura była zaolejona w IC tez olej )



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » czw wrz 10, 2009 19:43

sliwy pisze:Już czyściłem IC (rura była zaolejona w IC tez olej )
No to turbo złom. Nawet nie masz na co czekać bo jak padnie do konca to moze i silnik paść.
Pamiętaj ze wadliwie pracujaca turbina niszczy też silnik.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw wrz 10, 2009 19:46

no a jak z tym olejem? ile go bierze czy mulowaty silnik wiecej info prosze bo tak to nic nikt nie wymysli


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 10, 2009 19:49

sliwy pisze:Mechanicy mówią że może to być wina turbiny chciałem zapytać kogoś czy miał tez taki przypadek i bedzie to ta turbina bo niechcę regenerować turbinki jak to nie jej wina
a czy któryś z mechaników pofatygował się przynajmniej wejść do kanału i zobaczyć tył silnika wraz z turbiną od spodu a następnie od góry skoro stawiają na turbinę, sprawdzili chociażby stan szczelności króćca dopływu oleju na turbinie i spływ oleju z turbiny bo wydaje mi się, że nie,
ślady oleju w dolocie i przed Ickiem to normalny objaw pod warunkiem, że nie wylało się z węża przy IC sporo tego oleju.
Moim zdaniem trudno jest w obecnych czasach o dobrego mechanika zwłaszcza od TDI więc nie postępuj pochopnie z oddawaniem turbinki do regeneracji, poszperaj, podzwoń, zasięgnij opinii innych odnośnie dobrego fachowca i wtedy posłuchaj jaka będzie jego diagnoza i w jaki sposób podejdzie do sprawdzania silnika.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 19:51 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » czw wrz 10, 2009 19:49

Zimny Chirurg pisze:sliwy napisał/a:
Już czyściłem IC (rura była zaolejona w IC tez olej )


No to turbo złom. Nawet nie masz na co czekać bo jak padnie do konca to moze i silnik paść.
Pamiętaj ze wadliwie pracujaca turbina niszczy też silnik.

Pozdro

ZC


nie koniecznie.


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » sob wrz 12, 2009 01:30

witam..
miałem podobny problem..przeczytaj mój temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=258868 i tam jest opisane jak sprawdzić turbo...ja tak sprawdziłem i faktycznie miałem padnięte turbo..
powodzenia i daj znać co tam..
pozdrawiam :pub:
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 17:00 przez szwari, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 184 gości