Cięzko odpala i drży

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Cięzko odpala i drży

Post autor: bogas88 » czw wrz 10, 2009 14:02

mam te 2 problemy z moim golfikiem. po pierwsze dosyć ciężko odpala. niby za kazdym razem łapie, ale trzeba dosc dlugo krecic rozrusznikiem, na ciepłym silniku jest z odpalaniem ok tylko chodzi o pierwsze odpalenie w dniu czy też po dłuższm postoju, świece żarowe bardzo długo się grzeją, wcześniej z tego co mi się wydaje to na zimnym silniku świece grzały się dużo szybciej a na ciepłym tylko czasami migneło że je grzeje i tyle a teraz nawet na ciepłym kontrolka od świec długo się świeci ale jeśli przekręce mimo tego że sie kontrolkan nie wyłączy to pali bardzo dobrze co to może byc?? i mam drugi problem mianowicie czasami na wolnych obrotach auto zaczyno strasznie drżeć jakby się dławiło czy cos takiego i jak nacisne gaz to dopiero po dłuższej chwili auto tak jakby dostawało wiadomość że ja nacisnalem ten gaz i oboty sie podnosza, wydawalo mi sie wczesniej ze tylko ot jest jak mam malo paliwa takie jakby odpowioetrzanie czy cos ale teraaz mialem pol baku i tak mi sie zrobilo co to moze byc prosze o pomoc??
Pozdrawiam



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Cięzko odpala i drży

Post autor: tomch » czw wrz 10, 2009 15:22

Kolego nie ma lekko, tematy już przerabiane na forum, użyj szukajki a ona na pewno pomoże. Jeśli faktycznie nie znajdziesz odpowiedzi to forum pomoże. pozdro



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » czw wrz 10, 2009 21:19

gdybym znalazł odpowiedź dokłądna do mojego problemu to bym postu nie pisał, ale takowej nie znalazłem więc pisze!



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » czw wrz 10, 2009 21:58

sprawdz fazy rozrzadu , byc moze scina klin na wale, pompa wtryskowa-poluzowane sruby, wtryski leja



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » pt wrz 11, 2009 08:17

rozrząd z tego co wiem jest ok, wymieniałem go jakieś może 3-5 tysięcy temu



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt wrz 11, 2009 09:11

bogas88 pisze:teraz nawet na ciepłym kontrolka od świec długo się świeci
Moja teoria jest taka:
Odłączył Ci się albo padł czujnik temperatury w króćcu płynu chłodzącego przy głowicy (są dwa - jeden od wskaźnika temp., a drugi właśnie od czasu grzania świec). W wyniku tego świece za każdym razem, nawet na gorącym silniku grzeją bardzo długo i pewnie już któraś (lub kilka) zdążyło się od tego przegrzewania spalić. Sprawdź ten czujnik i odłącz listwę od świec żarowych i sprawdź każdą z osobna podpinając do niej napięcie.

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 9:16 am ]
Co do drugiego problemu to sprawdź w przezroczystych przewodach paliwowych przy pompie (o ile takie masz) czy nie widać pęcherzyków powietrza przy przegazówce. Twoje objawy rzeczywiście wskazują jakby pompa się trochę zapowietrzała.



Awatar użytkownika
bacia12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: czw sie 06, 2009 09:54
Lokalizacja: WPR/LTM
Kontakt:

Re: Cięzko odpala i drży

Post autor: bacia12 » pt wrz 11, 2009 09:21

bogas88 pisze:czasami na wolnych obrotach auto zaczyno strasznie drżeć jakby się dławiło czy cos takiego i jak nacisne gaz to dopiero po dłuższej chwili auto tak jakby dostawało wiadomość że ja nacisnalem ten gaz i oboty sie podnosza, wydawalo mi sie wczesniej ze tylko ot jest jak mam malo paliwa takie jakby odpowioetrzanie czy cos ale teraaz mialem pol baku i tak mi sie zrobilo co to moze byc prosze o pomoc??
Pozdrawiam
ja miałam podobnie drży i po nacisnieciu pedału gazu stabilizował sie - oddałam do mechanika i zanim zaczął robić stwierdził ze może byc żle ustawiona pompa lub luźne paski
- gdy go odbierałam mechanik stwierdził ze pompa jest ok tylko paski lekko luźne były - przez pewien czas faktycznie równiutko i bez drzenia chodził ale po pewnym czasie drzenia powróciły wiec nie wiem czy faktycznie znów paski naciagac czy jednak to cos innego



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » pt wrz 11, 2009 09:53

piori miałeś rację co do pierwszego problemu, ze znajomym znalazłem kabelek który się przetarł, masa od grzania świeć była przetarta i nie podłączona. ale podłączyliśmy i jest wszystko ok.

a co do drugiego to czy jakos można jeszcze sprawdzić pompe inaczej ponieważ niestety nie mam przezroczystych węży?? i czy może też być to wina np filtra paliwa??

[ Dodano: 11 Wrz 2009 09:57 ]
a co do tego drżenia co koleżanka napisała to też tak miałem przy np ruchu kierownicy gdy auto stało ale to tylko był problem luźnego paska od wspomagania, wystarczy go naciągnąc i jest wszystko ok. ale nie chodzi mi o to w moim drugim problemie



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt wrz 11, 2009 10:01

Jeśli dawno filtra nie zmieniałeś, to nie zaszkodzi go zmienić, ale myślę że musiałby być naprawdę ostro "zajechany" żeby powodował takie cyrki. Jak już będziesz zmieniał filtr, to chyba nie duży problem zmienić przewody, choćby tymczasowo.

I posprawdzaj lepiej te świece żarowe, bo skoro ciężko palił na zimno to myślę że któraś może nie być sprawna.



Awatar użytkownika
bogas88
Bog@s
Bog@s
Posty: 495
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:16
Lokalizacja: OstróVW

Post autor: bogas88 » pt wrz 11, 2009 10:53

filtr w sumie to i tak wymienie i mam nadzieje że to coś da. i zobacze wtedy czy będzie wszystko ok czy nie i ewentualnie wtedy zobacze te przewody.
oki sprawdze świece i napisze jak to wygląda ale gdzieś dopiero znajdę chwile w przyszłym tygodniu
Dzięki za pomoc



ZoRRo1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 23:03
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: ZoRRo1987 » pn wrz 14, 2009 23:38

U mnie jest podobnie... z tym że sprawdziłem przewód, u mnie jest przeźroczysty i niestety widać co jakiś czas przy pociągnięciu za linkę od gazu, pęcherzyki powietrza. Co zrobić, żeby tych pęcherzyków powietrza się pozbyć. Dodam że wymieniałem filtr paliwa jakieś 3 tyg temu. Może mechanik gdzieś się pomylił?
Dziś jak odpalałem to z rury poleciał biały dym... zupełnie jak przy wyborze papieża :D to ma związek z tymi pęcherzykami powietrza ?

Tak samo mam przy odpalaniu... tylko nie wiem gdzie są świece żarowe (mam oczywiście diesla). I zupełnie nie mam pojęcia gdzie są te przewody, o których wyżej mówi kolega piori. Czas chyba zaglądnąć do książki.
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 23:43 przez ZoRRo1987, łącznie zmieniany 2 razy.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » wt wrz 15, 2009 16:08

u mnie jest podobnie w mk2 td JR! mam pompę zwiększającą obroty na ssaniu i zależy jak sie mu podoba to tak chodzi czasem sa obroty ok (po wyłączeniu ssania) a czasami spadają poniżej 800 i to niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Wystarczy że lekko wyciągnę ssanie i jest ok - jak powinna byc zapinana linka ssania przy pompie. Dodam ze jak włączę światła to tez go przydusi!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt wrz 15, 2009 17:13

ZoRRo1987 pisze:I zupełnie nie mam pojęcia gdzie są te przewody, o których wyżej mówi kolega piori.
Chodzi Ci o te przewody które proponowałem zmienić na przezroczyste? Chodzi mi o te dwa przewody paliwowe między pompą wtryskową i filtrem paliwa. U mnie fabrycznie były przezroczyste ('91 rocznik), ale chyba w starszych silnikach nie zawsze tak było.



arwam

Post autor: arwam » wt wrz 15, 2009 21:31

Mieniu_69 pisze:sprawdz fazy rozrzadu , byc moze scina klin na wale, pompa wtryskowa-poluzowane sruby, wtryski leja
Mieniu_69, czytaj co autor pisze a nie piszesz głupoty.
jak się nie znasz to nie pisz tylko po to żeby coś napisać.

bogas88,

a u Ciebie to odnośnie grzania świec to czujnik lub kabel od niego.
a co do palenia to po pierwsze sprawdź szczelność układu paliwowego i kąt wtrysku.

i jakiego koloru są spaliny tuż po odpaleniu silnika?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości