Strona 1 z 1
wyczyszczone turbo w 4 + ..... ???
: czw wrz 10, 2009 06:51
autor: kamilo22
witam kumpel miał walnięte turbo koleś mu je wyczyscił i powiedział że strasznie miał zabrudzony (filtr - jakąś siateczke koło turbiny, przez co turbina jak ładowała nie oddawała całego ciśnienia) o co chodziło gościowi ?? jest cos takiego jak filtr do turbiny bo 1raz o tym słysze. Dzięki za odp
I przy okazji mam pytanie ja również miałem wyczyszczoną turbine w 4, potem byłem w servisie tdi gośc podpiąl laptopa pod auto posprawdzał mi pare pierdół dawke, ciśnienie, przepływke itd i powiedział ze wszystko ok, ale ja sądze że auto jak na 110koni nie ma tego kopa, fakt faktem rozpedza się do 190 moze wiecej ale nie czuć tej mocy - ciągu jak się dodaje gazu, co może być tego przyczyną - może to być n75 czy przepływka choć wskazywała ze jest ok to jest walnieta
: czw wrz 10, 2009 07:24
autor: Sztomel
kamilo22 pisze:(filtr - jakąś siateczke koło turbiny, przez co turbina jak ładowała nie oddawała całego ciśnienia) o co chodziło gościowi ?? jest cos takiego jak filtr do turbiny bo 1raz o tym słysze.
jeśli chodzi o filtr do turbiny to w zasadzie jest jeden i jest to filtr powietrza
- ten, przy obudowie którego jest przepływka, jego zadaniem jest zapobieganie aby na wirnik sprężarki nie dostawały się jakieś drobiny np. piachu itp., które w szybkim tempie nieźle zeszlifowałyby nam wirnik sprężarki i byłaby kicha,
jeśli kolega myślał o jakiejś siateczce koło turbiny to podejrzewam, że chodziło mu o łącznik elastyczny czyli tzw. "plecionkę" ale jeszcze nie słyszałem aby była ona powodowała dławienie pracy sprężarki - raczej na to ma wpływ przytkany katalizator,
dla pewności spytaj go jeszcze raz co dokładnie miał na myśli bo chyba ma problemy z nazewnictwem i umiejscowieniem pewnych podzespołów
co do Twojego przypadku to wszystko zależy jak zinterpretował wskazania bloków wartości mierzonych mechanik, który je sprawdzał - może powiedział, że są OK bo nie był w stanie się w nich rozeznać i udawał "speca".
: czw wrz 10, 2009 07:47
autor: damcio151
może chodzi o tą siatkę przed filtrem powietrza
: czw wrz 10, 2009 07:51
autor: Sztomel
damcio151 pisze:może chodzi o tą siatkę przed filtrem powietrza
z tym, że ona nie jest przy turbinie tylko przy akumulatorze za reflektorem a gdzie tam turbina - na drugim końcu komory silnikowej.
: czw wrz 10, 2009 07:55
autor: damcio151
Sztomel pisze:z tym, że ona nie jest przy turbinie tylko przy akumulatorze za reflektorem a gdzie tam turbina - na drugim końcu komory silnikowej.
powiedz to komuś kto się na mechanice nie zna
układ dolotowy powietrza ... dla niektórych wszystko tam jest przy turbinie
: czw wrz 10, 2009 08:16
autor: Adamm
moze mu o katalizator chodzilo
on tez ma siatki i jak jest zapchany bedzie hamowal wylot spalin
: czw wrz 10, 2009 12:18
autor: kamilo22
a więc tak koleś co mu robił ta turbawke, powiedział tak jak napisałem też myślałem że chodziło o siatkę tą co jest zaraz za obudowa filtra a przed przepływką, ale nie powiedział że na 100%jest coś koło turbiny. Niby ten (filtr -siatka) była tak zapchana że turbina nie mogła oddać całego ciśnienia.??? I to jest bardzo dziwne.
A co do drugiego to raczej gość się zna bo z tego co mówił to firmę ma już ładne kilkanaście lat na placu auta dosłownie miał z całego śląska a było ich sporo. Może spytam inaczej
co może być przyczyną że w aucie czuć właczenie się turbiny ale jej (ciąg) nie jest taki jak powinien być np z a4 quattro i tez 110 na pompie mój golf odstaje pod względem przyśpieszenia, spalania choć tam jest alu jest większa i jakby nie było combi cięższe od hatback`a.
: czw wrz 10, 2009 13:56
autor: Owen
Ja też mam 110 km w IV (AHF). Według mnie auto nie miało tyle mocy co potrzeba, robiłem logi dynamiczne itp i wszyscy na forum mowili ze ok. Musiałem sam się przekonać i pojechałem na hamownie po shamowaniu wyszło ładnie 110 km i 250 nm, ale też nie jest aż taki zrywny
. A z audi dostajesz może na przyśpieche bo on ma quattro ?
: czw wrz 10, 2009 16:41
autor: kamilo22
Owen a powiedz ile ci golfina pali tak po miescie bo mi czy bym troche poprzeciągał po biegach czy nie to pali mi koło 7/100. A powiedzcie mi który dokładnie to jest ten zawór n75 jak patrze od przody to między podszybiem a osłona nad silnikiem są dwa ten lewy to co a prawy, a pozatym temat z tym autem tak mnie nurtuje że dzis znów posiedziałem troche na forach i potem pooglądałem przewody koło silnika i zauważyłem że jeden przewód gumowy w oplocie z materiału jest tak po środku niby z parciały ( jakiś taki miękki akurat juz tam nie ma tej powłoki z materiału) i myśle że może jakbym powymieniał owe przewody gumowe to coś by pomogło,
P.S a egr ma coś wspólnego czy nie bo chciałem go ostatnio wyczyścić ale śruby tak się zapiekły że wkońcu zostawiłem ale jak ściagłem rure to troche mazi tam widziałem
: czw wrz 10, 2009 18:20
autor: Sztomel
kamilo22 pisze:zawór n75
to jest ten co ma białą główkę.
: czw wrz 10, 2009 19:02
autor: Owen
A Golf pali mi 7 albo 8 po mieście z klimą. Też go dosyć mocno dusze. Mam troszkę źle kąt wtrysku ustawiony bo jest na 64 przy 90 stopniach,.
: pt wrz 11, 2009 15:01
autor: kamilo22
dzięki za fotki, a jakbym chciał sprawdzic jak auto chodzi bez tego n75 to który z którym mam połaczyć przewód