Strona 1 z 1

Problemy z przepływką.

: śr wrz 09, 2009 11:54
autor: losdamianos
Koledzy, jakiś czas temu kupiłem nowy przepływomierz BOSCH ponieważ stary odcinał turbinę.Ale na nowej przepływce, auto łapało strasznego notlaufa. Zresztą robiłem logi i sami stwierdziliście,że przepływka jest do dupy. Dałem więc Boscha do reklamacji i ta została uznana. Kupiłem więc coś takiego :

http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html

Założyłem go wczoraj i co się dzieje? Jeszcze większa dziura 'na dole' niż na Boschu... Nie chce mi się wierzyć,że 2-gi z rzędu przepływomierz jest fabrycznie uszkodzony...
Włożyłem więc starego Boscha,żadnej dziury nie ma,auto pracuje super tylko odcina turbo powyżej 3500 obr. Jak myślicie, czego to może być wina??
Dzięki za pomoc, każdemu klikam "pomógł".

: śr wrz 09, 2009 13:45
autor: grzybsi
Podaj kod silnika , ile koni , rok produkcji , być może zły przepływomierz kupiłeś?

: śr wrz 09, 2009 13:49
autor: bradley
Moze pochwal sie logami na starym i nowym przeplywomierzu to wtedy ktos oceni.

: śr wrz 09, 2009 13:53
autor: stanislawski
Przepływomierz jest tylko jednym z elementów układu sterowania silnikiem.
W moim silniku (AXR - prawie ATD) objaw padniętego przepływomierza nie miał praktycznie nic wspólnego z notlauf'ami!
Zdażały się przerywania mocy, ale nie notlauf'y. W moim przypadku przepływomierz wykazywał sprawność, a turbina powodowała, że pojawiał się błąd przeładowania. natomiast jak przepływomierz padł, to wogóle turbo nie miałem. Z tym, że wymieniłem na pierwszy z brzegu przepływomierz dedykowany do tego typu silnika, oczywiście wcześniej była regenerowana turbina i czyszczony dolot i intercooler.
Wczoraj dodatkowo wymieniałem pasek rozrządu z kompletem rolek, pompą wody, płyny itd. i zapomniałem już co to notlauf'y.
A prawdę mówiąc to po regeneracji turbiny nigdy notlauf mi się już nie zdażył. Wcześniej co mocniejsze przyspieszenie kończyło się przejściem w tryb awaryjny!

: śr wrz 09, 2009 14:03
autor: To_mas
losdamianos pisze:Jak myślicie, czego to może być wina??
wielu rzeczy
zrób logi to sie wtedy pomyśli i postara pomóc

: śr wrz 09, 2009 14:06
autor: losdamianos
Silnik ATD na PD,2003r,101KM. Logi na starym przepływomierzu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=260086

Na nowym nie robiłem.Soft zmieniony na 140KM.

: śr wrz 09, 2009 16:03
autor: bradley
Czyli teraz twoje pytanie nie dotyczy dolu tylko gory?
Ameryki nie odkryje bo jak Damcio pisal lekko jest przestawiony kat synchronizacji, ale zeby w ogole sprawdzac przeplywomierz czy jest sprawny samochod MUSI ladowac tyle ile ma zadane. Przeplywomierz jest tylko elementem mierzacym przeplyw powietrza. Jak ma podawac wartosci oczekiwane do komputera skoro widac, ze nie ma tyle powietrza przy 4tys ile trzeba.
Moim zdaniem kierowniczki turbiny ciutkę sie przycinaja, lapiesz overboosta az w koncu notlaufa.
Problem lezy w turbinie i jej sterowaniu, nie w przeplywomierzu. Pozno turbo wstaje, a jak wstanie to na gorze daje za duzo.

Zrob loga na 4 biegu (aby bylo dluzej niz na 3 biegu) od 1500 do 4400

: śr wrz 09, 2009 16:34
autor: losdamianos
Turbo jest od 150KM Passata a soft na 140KM.Czy korekta softu, załatwi sprawę??

: śr wrz 09, 2009 19:33
autor: bradley
Ale co tu chcesz "korektowac" skoro ta turbina pozno wstaje (bo pewnie jest duza lochą - dla przykladu kolega w 2.0TDI ma turbo z BRD i tam kick turbo zaczyna sie dopiero przy 2300 obrotach ale jak pozniej idzie to juz mozg przykleja sie do potylicy), a przy koncu przeladowuje.
IMO to jest kwestia sterowania. Nie wiem, mieszek, kierownice...

: czw wrz 10, 2009 08:03
autor: losdamianos
Czyli wyjąć turbinę i oddać na gwarancji?? Ma 4 m-ce.

: czw wrz 10, 2009 09:16
autor: bradley
Zrob jeszcze nowe logi. Bo teraz jak z rana popatrzylem to na podstawie 1 loga wynika, ze przeplywomierz ucinal, a na podstawie drugiego, ze turbina za malo dmuchnela stad przeplywomierz ucial.

I pytanie czy kupiles dokladnie ten sam przeplywomierz, ktory miales w oryginale. Producent przeplywomierza (czyli ma znaczenie czy to bosch czy pierburg) i numer seryjny.

: czw wrz 10, 2009 09:44
autor: losdamianos
Najpierw był BOSCH którego numeru nie potrafię podać, natomiast był chyba do VP bo Inter Cars uznał reklamację.
Drugi przepływomierz był Pierburga,dokładnie taki :

http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html

Efekt był ten sam na Boschu i Pierburgu.Niesamowita turbodziura. Włożyłem stary (od nowości jeździ) i wszystko jest okej na dole, natomiast odcina turbinę powyżej 3500 obr,ale to też, nie zawsze.A na dole na starym przepływomierzu , zdarza mu się "przycinać". Kolega mi zasugerował zawór N75 , ale nie wiem czy to dobry trop...