Klekot silnika, czarny dymek

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Klekot silnika, czarny dymek

Post autor: jelon111 » wt wrz 08, 2009 22:14

Po wymianie paska: alternatora, wspomagania oraz uszczelki pod pokrywą zaworów auto zaczęło "klekotać", zrobiło się mułowate, palić olej (wcześniej nie było konieczności dolewki oleju) oraz kopcić na czarno: podczas zmiany biegów/dodawania gazu oraz zawsze podczas jazdy pod górkę :grrr:

cóż mogło się stać ? najbardziej dziwi mnie fakt "klekotania" z silnika, wyczytałem na forum, że klekot robi się od szklanek ?



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 09, 2009 08:37

1. rozrząd wymieniany 52 tys temu - 27.08.2005,
2. filtr powietrza nie zapchany,
3. filtr paliwa wymieniany będzie w tą sobotę - nie wiem kiedy był wymieniany przez poprzedników,
4. można te szklanki jakoś zdiagnozować ?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Klekot silnika, czarny dymek

Post autor: tomch » śr wrz 09, 2009 08:37

Przede wszystkim to sprawdz ustawienie rozrządu.



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 09, 2009 09:20

ustawienia rozrządu - kąt wtrysku -> Vagiem
czy coś jeszcze ? - -> jestem laik :D



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 09, 2009 09:29

Vaga jeszcze nie mam ale już wiem co i jak działać w temacie,
dzięki za info.



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » śr wrz 09, 2009 10:13

A co chcesz vagiem w TD sprawdzić :panna: Jedynie ABS i AIRBAG :)
Klekot może być spowodowany rozrządem, szklankami, brakiem oleju :grin: Przyczyn może być dużo...
A że czarny dymek leci przy obciążeniu to dobre zjawisko, każdy ale to każdy diesel zakopci przy butowaniu. Przy spokojnej jeździe nie powinien. Może jeszcze być pompa przestawiona.


Właśnie doczytałem że wymieniałeś uszczelkę pod klawiaturą. A może zostawiłeś coś tam, wpadła śrubka, nakrętka lub coś podobnego, albo coś zle złożyłeś...
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 10:14 przez _model_, łącznie zmieniany 1 raz.



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 09, 2009 11:46

nie ustawiałem vagi-em rozrządu - nie jestem w posiadaniu vag-a
silnik 1,9 TD, 75 koni. AAZ
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 11:46 przez jelon111, łącznie zmieniany 1 raz.



jelon111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 10:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jelon111 » śr wrz 09, 2009 11:56

heh to było zapytanie, ale już wiem że w moim aucie nie ma kompa :grin: i vag się nie przyda :jezor:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości