Strona 1 z 2
Cieknący intercooler
: wt wrz 08, 2009 17:22
autor: marcin999
Mam golfa 4 i niedawno zauwazylem ze znaczy mi teren. jak sie okazalo cieknie z IC nie ma tam zadnej oslony pod spodem no i sobie olejek ścieka. Czy to jest znak zeby sie zainteresowac turbina czyżby regeneracja? jak sie wogole do tego zabrac? wyjac ten ic i sprawdzic czy nie jest dziurawy? Dodam ze auto ładnie przyspiesza nie wchodzi w tryb awaryjny i nie kopci. Mam go od niedawna wiec nic wiecej nie wiem:(
: wt wrz 08, 2009 17:37
autor: Byku21
Jaka ilość tego oleju kolego tam jest???Sprawdź przewody od turbo do IC czy bardzo zaolejone są/...
: wt wrz 08, 2009 17:52
autor: marcin999
No tak powiem ze kapie sobie kropla po kropli. takze za wesolo raczej nie jest.
: wt wrz 08, 2009 18:01
autor: Byku21
A stan jaki od wymiany do wymiany???Dolewasz dużo go?????
[ Dodano: 08 Wrz 2009 18:02 ]
kopci???na jaki kolor???????
: wt wrz 08, 2009 18:49
autor: Sztomel
marcin999 pisze:wyjac ten ic i sprawdzic czy nie jest dziurawy? Dodam ze auto ładnie przyspiesza nie wchodzi w tryb awaryjny i nie kopci.
zajrzyj skąd olej kapie czy z samego IC czy połączenia IC + wąż, który do niego dochodzi, może wąż jest uszkodzony a jeśli wyraźnie kapie z IC to wymontuj i sprawdź go na szczelność.
: wt wrz 08, 2009 19:57
autor: marcin999
Samochod wogole nie kopci. Mam go od niedawna wiec jeszcze nie dolewalem tego oleju, nawet nie wiem jaki tam jest:/ Moze jak zaleje 10W40 to troche przestanie, niestety poprzedni wlasciciel mnie nie poinformowal jaki byl wczesniej olej.
[ Dodano: 08 Wrz 2009 19:59 ]
Sztomel, No tak byc moze ze z polaczenia na to mam nadzieje, bo jak z IC to trzeba bedzie nowy kupic. Tylko teraz pytanie skad tam tyle oleju?? Wychodzi na to ze turbinka sie bedzie konczyla powoli. Chociaz musze powiedziec ze pompuje ladnie i ogolnie samochod dobrze jedzie.
: wt wrz 08, 2009 20:15
autor: Marcin TDI
no wiec w IC zawsze sa jakies drobinki oleju bo turbina zawsze cos przepusci. ale skoro ci cieknie to moze byc tak ze jak jest rura ktora wychodzi od IC ktora prowadzi do kolektora ssacego to zaraz przy IC jest taki lacznik i w srodku jest uszczelka gumowa ktora moze byc sparciala albo ten lacznik poluzowany. sprawdz czy szczelny jest IC wyczysc go jak trzeba i wszystko dobrze poskrecaj. pojezdzij troche i sprawdz czy cos sie dzieje.jak sucho to po sprawie
: wt wrz 08, 2009 20:21
autor: marcin999
Na dniach pewnie sie tym zajme. Ma ktoś może jakis schemat zdjęcie obudowy jak to powinno wyglądać?? U mnie od spodu normalnie widac ten IC chyba mi jakiegos plastiku brakuje. Mam duza oslone pod silnikiem i tyle.
: wt wrz 08, 2009 20:36
autor: Marcin TDI
hmm no wiec powinna od dolu byc plastikowa obudowa ale fotek nie mam jak to wyglada. mozliwe ze bedziesz mial ten lacznik do wymiany u dolu IC bo mogl jakis kamien uderzyc w niego. a napewno z IC cieknie?
: wt wrz 08, 2009 20:39
autor: marcin999
NIe mam tej oslony i z tego co widzielem to IC jest mokry tzn ten jego czarny plastkiowy spod, wiec nie wiadomo czy to zlaczka czy samo IC. Bede musial w takim razie to dokupic bo tak to nie moze byc. Dzieki za info jak bede cos wiedzial konkretnego to sie odezwe.
: wt wrz 08, 2009 20:42
autor: Marcin TDI
dobra jak co to daj cynk. sprobuj dorobic z plastiku ta obudowe ja tak zrobilem
: wt wrz 08, 2009 23:01
autor: GETem
nie wiem jaki masz silnik/oznaczenie/ ale moze zrzut z etki cos pomoze
tu masz osłone pod silnik,moze tez sie przyda
często -drobiny- oleju w dolocie biorą sie z odmy/odpowietrzenie skrzyni korbowej/
: śr wrz 09, 2009 07:59
autor: marcin999
Mam silnik AHF.
: sob wrz 12, 2009 17:21
autor: Marcin TDI
robiles juz cos z tym IC??