Strona 1 z 4

Jaki Intercooler??

: ndz wrz 06, 2009 20:44
autor: Dziku VR6
Witam
Tak jak w temecie, jaki IC najlepiej zamontować do mk2 z silnikiem JR i turbawką K24?
Jak najmniej przeróbek zeby bylo i zeby byl wydajny?
Mile widziane wypowiedzi użytkowników którzy zakladali IC i napisali by tu o problemach jak i rozwiązaniach z montażem danej chlodnicy U siebie w aucie.

: ndz wrz 06, 2009 21:23
autor: Michał_1977
Ja mam z Renault Master.Wydajny.
Fotki jak chcesz znajdziesz tutaj :dol: :bigok:
Turbo mam też K-24

: ndz wrz 06, 2009 21:38
autor: Dziku VR6
Michaś_1977 pisze:Ja mam z Renault Master.Wydajny.
Jest spory nawet :grin: ale musiales chlodnice przestawiac bardziej w strone silnika, duzo miales z tym problemow?

: ndz wrz 06, 2009 21:45
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze: Jest spory nawet :grin: ale musiales chlodnice przestawiac bardziej w strone silnika, duzo miales z tym problemow?
Coś Ty.Do dolnej belki przyspawałem tulejkę,aby chłodnica miała nowe gniazdo,a u góry zamocowałem ją kawałkiem płaskownika.
IC zamontowałem na cybantach,przykręconych do górnego pasa.W sumie zeszło z wszystkim dwie godziny i było po robocie.Oczywiście nie licząc orurowania :bajer: .

: ndz wrz 06, 2009 21:50
autor: Dziku VR6
No ladnie, ladnie ;) jest odczuwalna roznica w jezdzie z IC a bez? troszke on duzy jest

: ndz wrz 06, 2009 21:56
autor: Michał_1977
Dzikuvip pisze:jest odczuwalna roznica w jezdzie z IC a bez?
Pewnie,że jest.Jakby nie było,to nikt by nie zakładał :bigok:
Dzikuvip pisze:troszke on duzy jest
Idealnie obejmuje swoimi króćcami chłodnicę cieczy.
Jest wydajny,z montażem nie ma problemu i można wyrwać za niezłą kasę na allegro.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 21:57 ]
I jeszcze jedno-IC niweluje kopcenie,gdy podkręcisz dawkę paliwa.

: ndz wrz 06, 2009 21:59
autor: piotrekgal
Dzikuvip pisze:jest odczuwalna roznica w jezdzie z IC a bez?
ja na troche innym przykladzie bo do swojego aazeta wstawilem ostatnio zwykl ori ic od tdi 1z/afn i to jest nie do opisania, w zimniejsze pory auto wlasciwie caly czas leci do przodu jakby pierwszy raz mialo ostry start, w upal to kilka startow jest ok potem chwila odpoczynku jadac do np 2,3k obr i znow jest ok przy bardziej dynamicznej jezdzie. Na trasie zreszta tez poezja, nie umie puchnac jak to nasze klekoty bez ICka, co dziwne mi WG sie chyba dzieki temu odblokowal :helm: i cisnienie spadlo - to akurat raczej normalne.

: ndz wrz 06, 2009 22:02
autor: Dziku VR6
No na allegro szukalem to tak ze 150 trzeba dac,
No to powaznie się zastonowie na tym IC, dzieki Michaś_1977, za wszystkie info na temat tego IC :bigok:
Moze jeszcze ktos ma inny IC zamontowany i sprawuje sie tez niezle??

[ Dodano: Nie 06 Wrz, 2009 ]
piotrekgal pisze:do swojego aazeta wstawilem ostatnio zwykl ori ic od tdi 1z/afn i to jest nie do opisania
No to widac ze nawet na zwyklych ori IC jest duza roznica

: ndz wrz 06, 2009 22:25
autor: Michał_1977
No na allegro szukalem to tak ze 150 trzeba dac,
To bardzo dobra cena.Ja w marcu dałem 200zeta.
Jak się zdecydujesz na ten FMIC,to pisz do mnie,podpowiem Ci jak najłatwiej zamontować.
Pozdr.

: pn wrz 07, 2009 15:23
autor: Lukas-182
Dzikuvip, pozwolisz, że się podepnę pod twój temat :grin:

Mam intercooler do mercedesa sprintera i od Polo G40, pierwszy to większy od chłodnicy, drugi to coś a'la oryginał z SB...

Który lepiej zamontować, od sprintera to jak na moje oko za duży jak dla mnie, bo nie celuje w jakąś kosmiczną moc i myślę, że od G40 by styknął, ale mam mały problem, bo w nim jedno wyjście ma średnicę 55mm a drugie 50mm i kurcze nigdzie nie mogę znaleźć jakichkolwiek kolanek, czy to z gumy czy ze stali, no normalnie suchota u mnie w tym temacie, zwłaszcza jak chodzi o kolanka 50 -55mm... Może ktoś ma jakieś zbędne 4 kolanka w takich rozmiarach ?? :chytry: albo jakiś pewny !! namiar na jakiś punkt z takimi kolankami ??

: pn wrz 07, 2009 16:08
autor: Michał_1977
Lukas-182, poszukaj w sklepie z częściami do Żuka.
Ja mam kolanko 90* właśnie od niego.
Początkowy wymiar tego kolanka to ok.58mm i stopniowo się zwęża,więc przytniesz sobie go w odpowiednim miejscu.
W Żuku był montowany w układzie chłodzenia (gdzieś przy chłodnicy) i miałem obawy jak to się będzie miało z olejem,ale pół roku minęło i nic się gumie nie dzieje.

: pn wrz 07, 2009 16:54
autor: Lukas-182
Michaś_1977, a na jakim ciśnieniu śmigasz ?? Boja np. na 1.5 bara i nie wiem czy takie wodne długo potrzymają...

: pn wrz 07, 2009 18:50
autor: Dziku VR6
Michaś_1977 pisze:Jak się zdecydujesz na ten FMIC,to pisz do mnie,podpowiem Ci jak najłatwiej zamontować.
Spoko, nie ma sprawy :D
Lukas-182 pisze:Dzikuvip, pozwolisz, że się podepnę pod twój temat :grin:
Pewnie że pozwole :grin:

: pn wrz 07, 2009 20:24
autor: marcinas1983
Michaś_1977 pisze:mam z Renault Master.Wydajny.
też mam bo mnie kolega na niego nakręcił :P
Lukas-182, im większy tym lepszy :)
Michaś_1977 pisze:poszukaj w sklepie z częściami do Żuka.
Ja mam kolanko 90* właśnie od niego.
Początkowy wymiar tego kolanka to ok.58mm i stopniowo się zwęża,więc przytniesz sobie go w odpowiednim miejscu.
W Żuku był montowany w układzie chłodzenia (gdzieś przy chłodnicy) i miałem obawy jak to się będzie miało z olejem,ale pół roku minęło i nic się gumie nie dzieje.
tak samo mam zrobione, ale w późniejszym etapie to przerobię :P
Lukas-182 pisze:Boja np. na 1.5 bara i nie wiem czy takie wodne długo potrzymają...
ja śmigam na 1.2-1.4 bara i dają radę... było auto hamowane niedawno i nic nie spadło z węży :) a mam ładną rzeźbę pod maską :P

Czyli ogólnie... polecam IC od mastera, szkoda że aż taki szeroki jest... mógłby być trochę węższy wtedy obeszło by się bez przestawiania chłodnicy :P