Szarpie przy 2000obr. 1.9TDI AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

_wasyl_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 31, 2007 16:56
Lokalizacja: Kalisz

Szarpie przy 2000obr. 1.9TDI AJM

Post autor: _wasyl_ » ndz wrz 06, 2009 15:50

Panowie sprawa wygląda następująco
Autko straciło na mocy. zero przyspieszenia, maksymalna prędkość jaką można było wyciągnąć to 120-130 km/h.
Oddałem turbo do wyczyszczenia. Osobiście nie widziałem jak było rozłożone, ale znajomy mechanik powiedział że było strasznie zawalone.
Jednak samo wyczyszczenie turbiny nie przyniosło oczekiwanego efektu. Okazało się że był jeszcze walnięty przepływomierz.
Teraz autko chodzi ładnie tylko pojawił się nowy problem.
Przy ok 2000obr. zaczyna delikatnie szarpać, wygląda to tak jakby na chwile brakowało paliwa. Szarpanie występuje na 1, 2 i nieraz 3 biegu tylko przy delikatnym dodawaniu gazu lub przy jeździe ze stałą prędkością ale w zakresie 1800-2200obr. (dodam że nie szarpie za każdym razem). Szarpanie nie występuję gdy wcisnę gaz do dechy.
Nieraz zdarza się także, że po odpaleniu jak również przy rozgrzanym silniku falują obroty na biegu jałowym.

Poniżej logi dynamiczne na 3 biegu:

- blok 003 (proszę patrzeć na drugi pomiar, pierwszy wykonany nie prawidłowo)
http://rtnet.pl/vaglog/kkusmierczak_1764.html

- blok 004 (proszę patrzeć na drugi pomiar, pierwszy wykonany nie prawidłowo)
http://rtnet.pl/vaglog/kkusmierczak_1765.html

- blok 008 (proszę patrzeć na drugi pomiar, pierwszy wykonany nie prawidłowo)
http://rtnet.pl/vaglog/kkusmierczak_1766.html

- blok 010
http://rtnet.pl/vaglog/kkusmierczak_1767.html

- blok 011
http://rtnet.pl/vaglog/kkusmierczak_1768.html

log bloku 003 na biegu jałowym i BS
http://rtnet.pl/vaglog/kkusmierczak_1769.html

Z góry dziękuje za każdą pomoc.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » ndz wrz 06, 2009 17:10

arl. to pompa mechaniczna rozumiem.
objaw podobny do konczacej sie pompy albo nastawnik do czyszczenia.
czy samochod po odpaleniu jak zimny kopci na np. bialo-niebiesko i przerywa bardziej?

mam podobnie w seacie ibizie jak zimny kopci i szarpie na 2000 -2500. jak sie nagrzeje prawie tego nie czuc.
aha i u mnie chyba wtryski zaczynaja lac


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 06, 2009 17:11

JABcok20, bez urazy ale AJM to pompowtrysk wiec jakies bzdury piszesz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

_wasyl_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 31, 2007 16:56
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: _wasyl_ » ndz wrz 06, 2009 18:53

JABcok20 pisze:arl. to pompa mechaniczna rozumiem.
objaw podobny do konczacej sie pompy albo nastawnik do czyszczenia.
czy samochod po odpaleniu jak zimny kopci na np. bialo-niebiesko i przerywa bardziej?

mam podobnie w seacie ibizie jak zimny kopci i szarpie na 2000 -2500. jak sie nagrzeje prawie tego nie czuc.
aha i u mnie chyba wtryski zaczynaja lac
AJM tak jak napisał kolega Adamm to pompowtrysk. Co do kopcenia i koloru dymu to nie zwróciłem na to uwagi.
Dodam, że przed czyszczeniem turbo i wymianą przepływomierza nie było problemu z szarpaniem.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 06, 2009 18:56

_wasyl_, moze dostales nie taka przeplywke jak trzeba, czasem zalozenie niewlasciwej powoduje szarpanie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » ndz wrz 06, 2009 19:36

KLIK

Tu koleś pisał że wymienił przpeływomierz (na oryginalny vw) i nie pomogło wymienił filtr paliwa na oryginalny i szarpanie ustało ...



MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » ndz wrz 06, 2009 21:20

Z podobnym przypadkiem się spotkałem w AJM-ie okazało się, że dwumas się kończył...



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » ndz wrz 06, 2009 21:51

No z tego co przeglądałem na forach to każdy miał inną przyczynę ... u jednego przepływka, u innego filtr u jeszcze innego dziurawy dolot niektórym po zmianie stacji przechodziło ...



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » ndz wrz 06, 2009 22:46

poolak2006 pisze:No z tego co przeglądałem na forach to każdy miał inną przyczynę ... u jednego przepływka, u innego filtr u jeszcze innego dziurawy dolot niektórym po zmianie stacji przechodziło ...
Niestety jak już coś się pochrzani to nie ma lekko z tymi klekotami (nawet się zrymowało). Pozdro



_wasyl_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr paź 31, 2007 16:56
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: _wasyl_ » pn wrz 07, 2009 15:26

Adamm pisze:_wasyl_, moze dostales nie taka przeplywke jak trzeba, czasem zalozenie niewlasciwej powoduje szarpanie
Jak tylko będę miał okazje spróbuje podmienić przepływkę i zobaczę czy będzie jakaś różnica.

A co jeżeli chodzi o logi, czy wszystko jest ok ??



melostychy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob wrz 26, 2009 14:55
Lokalizacja: tychy tralee

Post autor: melostychy » sob wrz 26, 2009 14:58

na moje to masz do roboty rozrzad mysle tu o hydraulicznym napinaczu paska...(grupa 004 pozycja 4 synchro powinno byc na zero jesli jest idealnie u ciebie jest od 0 do 3,9 )


pryt

martom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martom » sob wrz 26, 2009 17:25

_wasyl_ miałem te same objawy, w okolicach 2000 obr/min lekkie szarpanie, później częściej i mocniej i później.... jazda na trzech cylindrach :) niestety strzelił pompowtryskiwacz! Więc jak najszybciej udaj się do mechanika, bo juz tylko patrzeć jak strzeli!!!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości