Strona 1 z 1

Mk4 SDI co sprawdzić Vagiem aby ocenić stan silnika ??

: ndz wrz 06, 2009 12:58
autor: Neoarti
Dziś będę oglądał golfa z silnikiem SDI prawdopodobnie podepnę go pod Vaga (jeśli po oględzinach będzie sens) i tu moje pytanko co sprawdzić za pomocą Vaga jakie grupy na co zwrócić uwagę w tym silniku ?

: ndz wrz 06, 2009 13:19
autor: Sztomel
ogólnie to najpierw zapisane błędy (jeśli nie są systematycznie kasowane przez sprzedającego) - kilka ponownych odpaleń silnika, przejażdżka i ponowne sprawdzenie czy ECU zapisał jakieś błędy, odczyt wartości bloków mierzonych zgodnie z zeszytem diagnostyki silnika wg. pdf-a kolegi figurela (dostępne na necie - trzeba tylko poszukać albo poprosić samego autora), ponadto sprawdzenie ciśnienia sprężania na garkach ale to już nie Vagiem, logi dynamiczne ale nie wartości ciśnienia powietrza doładowanego :grin:

Re: Mk4 SDI co sprawdzić Vagiem aby ocenić stan silnika ??

: ndz wrz 06, 2009 13:20
autor: tomch
Neoarti pisze:Dziś będę oglądał golfa z silnikiem SDI prawdopodobnie podepnę go pod Vaga (jeśli po oględzinach będzie sens) i tu moje pytanko co sprawdzić za pomocą Vaga jakie grupy na co zwrócić uwagę w tym silniku ?
Jeśli chodzi faktycznie tylko o stan silnika to w SDI raczej nic nie sprawdzisz. Sprawdzisz tylko faktyczną temperature, obroty czy nie falują...pomyślę jeszcze...

: ndz wrz 06, 2009 13:34
autor: Sztomel
tomch pisze:stan silnika to w SDI raczej nic nie sprawdzisz. Sprawdzisz tylko faktyczną temperature, obroty czy nie falują..
no właśnie... lepiej jeszcze pomyśl.

[ Dodano: 06 Wrz 2009 13:46 ]
tu masz bloki wartości mierzonych, zarówno AGR, ALH, AHF jak i interesujące Cię silniki czyli AGP i AQM :
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183 Master's się tutaj akurat pomylił podając, że są to bloki silników PD :jezor:

: ndz wrz 06, 2009 13:51
autor: tomch
Sztomel pisze:no właśnie... lepiej jeszcze pomyśl.
Przecież nie będę pisał "spr błędy". Sądzę, że jeśli ktoś ma Vaga to taką podstawową czynność robi w pierwszej kolejności i w zasadzie odruchowo.
Do logów dynamicznych trzeba mieć już trochę wiedzy aby je poprawnie interpretować.
Sztomel pisze:ponadto sprawdzenie ciśnienia sprężania na garkach ale to już nie Vagiem
Oczywiście masz racje, niemniej prośba kolegi dotyczyła sprawdze Vagiem,
Sztomel pisze:ale to już nie Vagiem
zresztą jak sam napisałeś
Sztomel pisze:odczyt wartości bloków mierzonych zgodnie z zeszytem diagnostyki silnika wg. pdf-a kolegi figurela
Tu masz niepodważalną rację, "pomyślałem" i polecam

: ndz wrz 06, 2009 13:55
autor: Sztomel
tomch pisze:Sądzę, że jeśli ktoś ma Vaga to taką podstawową czynność robi w pierwszej kolejności i w zasadzie odruchowo.
i tu masz rację ale trzeba pamiętać, że ktoś może błędy systematycznie kasować więc rozsądnie jest zrobić kilka prób drogowych i kilka serii odpaleń silnika aby zobaczyć czy błędy się jakieś pokażą - nie sądzisz ?

: ndz wrz 06, 2009 14:09
autor: tomch
i tu masz rację ale trzeba pamiętać, że ktoś może błędy systematycznie kasować więc rozsądnie jest zrobić kilka prób drogowych i kilka serii odpaleń silnika aby zobaczyć czy błędy się jakieś pokażą - nie sądzisz ?
Oczywiście, faktycznie przy zakupie auta obecny właściciel może się już wcześniej "postarać o czysty komp" pozdro, miłej niedzieli bo ja na rower...

: ndz wrz 06, 2009 14:57
autor: Neoarti
Nie wiem jakie to oznaczenie silnika bo auta jeszcze nie widziałem najpierw się przejadę potem podepnę i zobaczę czy jest jakiś syf podobno w tych autach sypią sie skrzynie czy to prawda ?
wić pewnie warto zwrócić uwagę na jej odgłosy wycie itp.. oraz łatwość wrzucania biegów ?

: ndz wrz 06, 2009 19:19
autor: sw6
Neoarti pisze:Nie wiem jakie to oznaczenie silnika bo auta jeszcze nie widziałem najpierw się przejadę potem podepnę i zobaczę czy jest jakiś syf podobno w tych autach sypią sie skrzynie czy to prawda ?
wić pewnie warto zwrócić uwagę na jej odgłosy wycie itp.. oraz łatwość wrzucania biegów ?
tak samo sie sypią skrzynie w sdikach jak turbiny w tdi:P
pozdrawiam zadowolonych użytkowników sdi

: pn wrz 07, 2009 01:14
autor: doggie
moim zdaniem z racji mniejszych sił występujących w SDI skrzynia powinna właśnie wytrzymać więcej