Strona 1 z 1

Walnięta Głowica lub zawór EGR >>> POMOCY !!

: czw wrz 03, 2009 21:54
autor: piotrkowalewski
Dot: Passat B5 / 2005 / 1.9 TDI / 130 KM / AVF

Witam,

Mam nietypowy problem z układem chłodzenia a mianowicie - w trakcie dodawania gazu słychać jakby bąbelki powietrzne krążyły z cieczą gdzieś pod deską rozdzielczą mniej wiecej pośrodku deski na wysokości radia ( Nagrzewnica )

Czy układ można jakoś odpowietrzyć ? A może do układu przedostają się spaliny/lewe potietrze - ale z kąd ? :chytry:

Dodam jeszcze że:
- płyn ubywa - opisałem poniżej
- węże są miękkie
- głowica szczelna (sprawdzona na gorąco )
- wymieniona uszczelka pod głowicą


No i pupa :grrr:

Od wymiany uszczelki> + sprawdzenie na szczelnść + gniazda i prowadnice + planowanie , minęło dwa dni i " cały" płyn chłodzący uciekł !! ( z wydechu siwy od czasu do czasu).
Piszę "cały" bo jak odkręcisz korek zbiorniczka to nagle pojawia się płyn w zbiorniczku, ale juz mniej o dobre 1 do 1.5 centymetra.

Moja diagnoza jest taka :

Albo to jednak głowica, albo ten zawór recylkulacji spalin (EGR).
No którędyś ten płyn musi przedostawać się do wydechu !

++++++ POMOCY !!!!!!!!!! ++++++

i jeszcze mi się nasunęło :

>> temperatura stoi jak wryta na 90*C
>> bąbelki a co za tym idzie przedostawanie się spalin lub powietrza następuje jedynie
kiedy to auto sie porusza. Na postaju tego nie ma.

Pozdr.
Piotr

: czw wrz 03, 2009 22:35
autor: menio
moze przez nagrzewnice... sprawdzałeś tam

: pt wrz 04, 2009 18:13
autor: piotrkowalewski
menio pisze:moze przez nagrzewnice... sprawdzałeś tam
Jeszcze nie sprawdzałem . Sprawdze gdzie to sie może odpowietrzać.

: sob wrz 05, 2009 23:57
autor: piotrkowalewski
belcho99 pisze:nie chciałbym straszyć ale jak już sprawdzone wszystko i dalej płyn idzie w wydech to możliwe ze auto kiedyś było konkret zagotowane i są pęknięcia na bloku.
Mam nadzieję , że nie. Olej jest clear ! Poziom nie ubywa . Nie ma żadnego bełtu.... Nawet, to by nie było bąbelkowania. Wydaje mi się, że problem jest w górnej części silnika.

Ten chrzaniony zawóe EGR chłodzony jest wodą - tam może się kaszanić. Coś czuję , że wymienię go na pałe :D

: ndz wrz 06, 2009 09:04
autor: pawel99
Może jest mikro pęknięcie na płaszczu wodnym i płyn idzie do komory spalania. Trzeba głowice sprawdzić.

KONIEC PROBLEMU - AWARIA USUNIĘTA

: wt wrz 08, 2009 00:10
autor: piotrkowalewski
pawel99 pisze:Może jest mikro pęknięcie na płaszczu wodnym i płyn idzie do komory spalania. Trzeba głowice sprawdzić.
Witam,

Auto sprawne ! Za jedyne 15,00 PLN :-)

Okazało się, że jest walnięta chłodniczka recylkulacji spalin. To taka mała cysterna z wejsciem spalin od blkou silnika i wyjsciem już zchłodzonych spalin na zawór EGR.
Dodatkowo do chłodniczki przychodzą dwa węże z płynem chłodzącym od nagrzewnicy.

Odłączyłem węże wodne i połączyłem je razem ze sobą kolankiem, tak aby płyn spokojnie
zawrócił sobie z powrotem.

Odpaliłem silnik, chwilę podymił , przejechałem sie w tą i z powrotem i wszystkie bóle ustały !! :grin:

Nie ma juz siwego dymu z ruru
Nie ucieka już płyn chłodzący z obiegu

Trzeba teraz wymienić tylko chłodniczkę - jedyne 1240,00 PLN i można jeździć dalej.
Oczywiście mógłbym zostawić moje boskie kolanko tam gdzie jest, zaślepić przepływ spalin, wymienić zawóe EGR na zwykły, nie chłodzony wodą i gra - nowy obieg gotowy.
Ale chyba zrobie jak było w Oryginale.

Prodrawiam wszystkich , których użekła moja historia. :smoke:


P.S. Pierwsza diagnoza mechaniora była głowica ! No to wymieniłem wszystko co trzeba - tylko po co ? ! Sporo kasy poszło się ....... :grrr: