Walnięta Głowica lub zawór EGR >>> POMOCY !!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrkowalewski
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn lis 20, 2006 15:47
- Lokalizacja: GDYNIA
- Kontakt:
Walnięta Głowica lub zawór EGR >>> POMOCY !!
Dot: Passat B5 / 2005 / 1.9 TDI / 130 KM / AVF
Witam,
Mam nietypowy problem z układem chłodzenia a mianowicie - w trakcie dodawania gazu słychać jakby bąbelki powietrzne krążyły z cieczą gdzieś pod deską rozdzielczą mniej wiecej pośrodku deski na wysokości radia ( Nagrzewnica )
Czy układ można jakoś odpowietrzyć ? A może do układu przedostają się spaliny/lewe potietrze - ale z kąd ?
Dodam jeszcze że:
- płyn ubywa - opisałem poniżej
- węże są miękkie
- głowica szczelna (sprawdzona na gorąco )
- wymieniona uszczelka pod głowicą
No i pupa
Od wymiany uszczelki> + sprawdzenie na szczelnść + gniazda i prowadnice + planowanie , minęło dwa dni i " cały" płyn chłodzący uciekł !! ( z wydechu siwy od czasu do czasu).
Piszę "cały" bo jak odkręcisz korek zbiorniczka to nagle pojawia się płyn w zbiorniczku, ale juz mniej o dobre 1 do 1.5 centymetra.
Moja diagnoza jest taka :
Albo to jednak głowica, albo ten zawór recylkulacji spalin (EGR).
No którędyś ten płyn musi przedostawać się do wydechu !
++++++ POMOCY !!!!!!!!!! ++++++
i jeszcze mi się nasunęło :
>> temperatura stoi jak wryta na 90*C
>> bąbelki a co za tym idzie przedostawanie się spalin lub powietrza następuje jedynie
kiedy to auto sie porusza. Na postaju tego nie ma.
Pozdr.
Piotr
Witam,
Mam nietypowy problem z układem chłodzenia a mianowicie - w trakcie dodawania gazu słychać jakby bąbelki powietrzne krążyły z cieczą gdzieś pod deską rozdzielczą mniej wiecej pośrodku deski na wysokości radia ( Nagrzewnica )
Czy układ można jakoś odpowietrzyć ? A może do układu przedostają się spaliny/lewe potietrze - ale z kąd ?
Dodam jeszcze że:
- płyn ubywa - opisałem poniżej
- węże są miękkie
- głowica szczelna (sprawdzona na gorąco )
- wymieniona uszczelka pod głowicą
No i pupa
Od wymiany uszczelki> + sprawdzenie na szczelnść + gniazda i prowadnice + planowanie , minęło dwa dni i " cały" płyn chłodzący uciekł !! ( z wydechu siwy od czasu do czasu).
Piszę "cały" bo jak odkręcisz korek zbiorniczka to nagle pojawia się płyn w zbiorniczku, ale juz mniej o dobre 1 do 1.5 centymetra.
Moja diagnoza jest taka :
Albo to jednak głowica, albo ten zawór recylkulacji spalin (EGR).
No którędyś ten płyn musi przedostawać się do wydechu !
++++++ POMOCY !!!!!!!!!! ++++++
i jeszcze mi się nasunęło :
>> temperatura stoi jak wryta na 90*C
>> bąbelki a co za tym idzie przedostawanie się spalin lub powietrza następuje jedynie
kiedy to auto sie porusza. Na postaju tego nie ma.
Pozdr.
Piotr
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 01:09 przez piotrkowalewski, łącznie zmieniany 7 razy.
- piotrkowalewski
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn lis 20, 2006 15:47
- Lokalizacja: GDYNIA
- Kontakt:
Jeszcze nie sprawdzałem . Sprawdze gdzie to sie może odpowietrzać.menio pisze:moze przez nagrzewnice... sprawdzałeś tam
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 01:07 przez piotrkowalewski, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrkowalewski
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn lis 20, 2006 15:47
- Lokalizacja: GDYNIA
- Kontakt:
Mam nadzieję , że nie. Olej jest clear ! Poziom nie ubywa . Nie ma żadnego bełtu.... Nawet, to by nie było bąbelkowania. Wydaje mi się, że problem jest w górnej części silnika.belcho99 pisze:nie chciałbym straszyć ale jak już sprawdzone wszystko i dalej płyn idzie w wydech to możliwe ze auto kiedyś było konkret zagotowane i są pęknięcia na bloku.
Ten chrzaniony zawóe EGR chłodzony jest wodą - tam może się kaszanić. Coś czuję , że wymienię go na pałe
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 23:59 przez piotrkowalewski, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrkowalewski
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: pn lis 20, 2006 15:47
- Lokalizacja: GDYNIA
- Kontakt:
KONIEC PROBLEMU - AWARIA USUNIĘTA
Witam,pawel99 pisze:Może jest mikro pęknięcie na płaszczu wodnym i płyn idzie do komory spalania. Trzeba głowice sprawdzić.
Auto sprawne ! Za jedyne 15,00 PLN
Okazało się, że jest walnięta chłodniczka recylkulacji spalin. To taka mała cysterna z wejsciem spalin od blkou silnika i wyjsciem już zchłodzonych spalin na zawór EGR.
Dodatkowo do chłodniczki przychodzą dwa węże z płynem chłodzącym od nagrzewnicy.
Odłączyłem węże wodne i połączyłem je razem ze sobą kolankiem, tak aby płyn spokojnie
zawrócił sobie z powrotem.
Odpaliłem silnik, chwilę podymił , przejechałem sie w tą i z powrotem i wszystkie bóle ustały !!
Nie ma juz siwego dymu z ruru
Nie ucieka już płyn chłodzący z obiegu
Trzeba teraz wymienić tylko chłodniczkę - jedyne 1240,00 PLN i można jeździć dalej.
Oczywiście mógłbym zostawić moje boskie kolanko tam gdzie jest, zaślepić przepływ spalin, wymienić zawóe EGR na zwykły, nie chłodzony wodą i gra - nowy obieg gotowy.
Ale chyba zrobie jak było w Oryginale.
Prodrawiam wszystkich , których użekła moja historia.
P.S. Pierwsza diagnoza mechaniora była głowica ! No to wymieniłem wszystko co trzeba - tylko po co ? ! Sporo kasy poszło się .......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości