Strona 1 z 23

podgrzewacz płynu chłodniczego.

: śr wrz 02, 2009 21:28
autor: piter_s
witam.
dzisiaj z ciekawości patrzyłem na vagu czy działa mi podgrzewacz płynu.
mam dwa screny z vaga :

Obrazek
012
wiadomo przy temp 70st nic nie powinno grzać

Obrazek

012
odpiąłem czujnik płynu i czujnik powietrza, czy po tym co dałem można stwierdzić że podgrzewacz działa poprawnie???.

a jeszcze pytanie przy podpietych czujnikach tak jak ma być temp powietrza pokazuje 32st a otoczenia była 28st, czy przy nagrzanym silniku może być taka różnica???.

[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 21:30 ]
a jeszcze jedno czy 14volt przy wolnych obrotach jest ok ładowanie czy za duże, ostatnio wywala mi błąd o obciążeniu na zacisku alternatora 1117 i dość często palą mi się żarówki.

: śr wrz 02, 2009 22:09
autor: Michał_1977
Odnośnie pytania z tematu-nie wiem,ale ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych odbiorników powinno wynosić 14,2-14,3V.

: czw wrz 03, 2009 01:12
autor: Sztomel
jeśli chodzi o podgrzwacze płynu chłodzącego tzn. te trzy dodatkowe świece żarowe na króćcu idącym do nagrzewnicy to z tego co wiem to w obecnych warunkach ich nie uruchomisz mimo odpięcia czujnika temp. płynu chłodzącego.

: czw wrz 03, 2009 03:58
autor: PinkFloyd
Świece sie uruchamiaja jak sa spełnione niże warunki
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50%

: czw wrz 03, 2009 07:45
autor: piter_s
Sztomel pisze:nie uruchomisz mimo odpięcia czujnika temp. płynu chłodzącego.
czemu nie, jak sygnał z czujników wskazuje niewiadomą czy niską temp.
a w tych grupach 012 co dałem nic się nie da sprawdzic??
PinkFloyd pisze:- obciazenie Alternatora < 50%
chyba odwrotnie.

czyli ładowanie 14v jest ok.

: czw wrz 03, 2009 11:59
autor: Sztomel
PinkFloyd pisze:Świece sie uruchamiaja jak sa spełnione niże warunki
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50%
no i do tego musi być włączona nagrzewnica na full i nawiew na szybę przednią.

[ Dodano: 03 Wrz 2009 12:08 ]
masz Vaga to musisz sprawdzić działanie podgrzewacza w taki sposób (punkt 8 i 9) :
Obrazek

[ Dodano: 03 Wrz 2009 12:13 ]
to co sprawdzałeś Vagiem w grupie 012 to grzanie świec żarowych silnika a nie świec podgrzewacza płynu chłodzącego.

: pt wrz 04, 2009 20:57
autor: piter_s
czyli co twierdzisz że za pomocą diagnoskopu tylko sprawdzę???.
vagiem w teście wyjść nie mam opcji sprawdzenia J359 i J360, skoro jest on sterowany z ECU to powinno się go dać sprawdzić vagiem.

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 21:03 ]
a jeszcze jedno, ten podwójny przekaźnik od tych świec do podgrzewania jest sterowany z ECU, na wtyczce powinno być +12v jak ma być załączony podgrzewacz??

: sob wrz 05, 2009 07:10
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:ale ładowanie na wolnych obrotach bez włączonych odbiorników powinno wynosić 14,2-14,3V.
nie zależnie od tego czy są włączone czy nie chyba że przekraczasz jego możliwości produkcji prądu na wolnych obrotach

: sob wrz 05, 2009 11:07
autor: Sztomel
piter_s pisze:a jeszcze jedno, ten podwójny przekaźnik od tych świec do podgrzewania jest sterowany z ECU, na wtyczce powinno być +12v jak ma być załączony podgrzewacz??
wydaje mi się, że przekaźnik nie jest podwójny tylko dwa niezależne zazwyczaj oznaczone numerem 53 i 100 i obydwa są sterowane masą a nie napięciem ze sterownika - tak przynajmniej jest w Mk4, ja osobiście mam dwa o nr 53 i 53 a output testu nie wykonam bo nie mam pełnej wersji Vaga.

: sob wrz 05, 2009 16:24
autor: piter_s
a to cię zaskoczę bo to właśnie są dwa przekaźniki w tym całym ustrojstwie.
dzisiaj testowałem, wypiąłem wtyczkę i podawałem 12v, środkowy pin to - a boczne to +12v, jeden na bodajże 1świecę i drugi na wszystkie świece, lub jeden na 2świece a drugi na wszystkie.
więc przekaźnik działa i świece grzeją bo słychać jak wodę gotuje.
teraz pytanie czy sterownik podaję 12v na któryś z przekaźników i czy wogóle się podgrzewanie załącza.
wiem że muszą być określone warunki, temperatury i obciążenie alternatora.
miałem właśnie ostatnio błąd obciązenia alternatora, ale poruszałem wtyczkami i narazie go nie ma, zastanawiam się jeszcze czy czujnik temp powietrza nie szwankuje, przy temp silnika 80st, wskazywał 30st temp powietrza, a temp otoczenia była 24st, jest to możliwe że temp powietrza jest większa bo turbo jest ciepłe, egr zaślepiony.

: ndz wrz 06, 2009 09:59
autor: Sztomel
piter_s pisze:a to cię zaskoczę bo to właśnie są dwa przekaźniki w tym całym ustrojstwie.
no to mnie nie zaskoczysz bo w moim poście powyżej już napisałem, że są dwa przekaźniki, ECU z pewnością nie podaje na nie 12V bo poza 12V na elektrozawór N109 ECU innych napięć nie podaje ale podobają mi się te czerwone "diody" pod naszymi nickami - fajnie współgrają.

: ndz wrz 06, 2009 10:15
autor: piter_s
Sztomel pisze:no to mnie nie zaskoczysz bo w moim poście powyżej już napisałem, że są dwa przekaźniki,
no to miałem na myśli że są dwa niezależne w jednej obudowie.
no ale jaki prąd ze sterownika steruje przekaźnikami, ja podawałem 12v i było ok.

: ndz wrz 06, 2009 10:18
autor: Sztomel
piter_s pisze:no ale jaki prąd ze sterownika steruje przekaźnikami, ja podawałem 12v i było ok.
przecież pisałem, że żaden, ECU steruje przekaźnikami masą a skoro podawałeś 12V z aku to znaczy, że zasilałeś je niezależnie od ECU i od tzw. "dupy strony".

[ Dodano: 06 Wrz 2009 10:23 ]
a tak to wygląda u mnie i u każdego w Mk4 z podgrzewaczem płynu :
Obrazek

: ndz wrz 06, 2009 10:35
autor: piter_s
Sztomel pisze:a skoro podawałeś 12V z aku to znaczy, że zasilałeś je niezależnie od ECU i od tzw. "dupy strony".
nie zasiliłem ECU bo wtyczka była odpięta, czyli nie było w żaden sposób spięte z ecu.

Obrazek

tak to wygląda na schemacie.
być może że jest sterowane - a nie +, ale zapodałem na środkowy pin - a na boczne +, w zależności który przekaźnik chcemy włączyć.
to twoim zdaniem jakie napięcie ze sterownika idzie na załączenie przekaźnika??.
Sztomel pisze:ale podobają mi się te czerwone "diody" pod naszymi nickami - fajnie współgrają.
ehhehee.