Strona 1 z 1

różnica miedzy ASZ a AJM

: śr wrz 02, 2009 21:27
autor: 0rzeł
Witam, kupiłem golfa IV 2000 rok sprzedawca zapewniał mnie, że jest z silnikiem 1.9 130 km
ale zaczełem mieć małe wątpliwości ponieważ wyczytałem, że były montowane od 2001, dodam że mam na silniku i na bagażniku znaczek TDI z czerwonym DI, Możliwe żebym kupił auto z innym motorem niż 130 km ??

: śr wrz 02, 2009 21:40
autor: Oli
sprawdź wlepkę w bagażniku
sprawdź kod silnika na obudowie rozrządu
będziesz wiedział co masz :grin:

Re: różnica miedzy ASZ a AJM

: śr wrz 02, 2009 21:49
autor: tomch
ASZ - 131 KM
AJM - 115 KM

...no chyba, że ktoś mu "coś dołożył".
pozdro

: śr wrz 02, 2009 22:12
autor: 0rzeł
a jaki olej do tego lać? i jak wygląda sprawa z rozrządem ?

: czw wrz 03, 2009 08:19
autor: cosmoo
Co do oleju, to lej taki, który będzie spełniał normę VW 505.01, a jeśli chodzi o producenta to jest chyba tyle opini ilu forumowiczów :D ja osobiścię zalewam Motul Specific i jest ok.

Rozrząd zrobisz za 700-900 PLN w zwykłym warsztacie, jeśli chcesz robić w ASO cena odpowiednio wzrośnie.

: czw wrz 03, 2009 13:27
autor: mahoo
na pierwszy rzut oka silniki te różnią się np. dolotem od filtra do turbiny, w ASZ jest to gruba alu rura, w AJM plastikowa. Poza tym kolektor ssący też jest inny, oczywiście w ASZ większy i przewód z IC do kolektora też ma większą średnicę

Oba te silniki miały oznaczenie z czerwonym DI...

: czw wrz 03, 2009 13:37
autor: PELE
0rzeł pisze:a jaki olej do tego lać? i jak wygląda sprawa z rozrządem ?
siemka kolego
1. olej z normą VW 505.01 - ja osobiście polecam Motul Specyfic 505.01 bańka 5l około 170 zł ale to naprawdę dobry olej
2. wlepka na obudowie paska rozrządu lub w miejscu gdzie powinno być koło zapasowe, będziesz miał napisane AJM lub ASZ
3. W AJM i ASZ DI jest czerwone i skrzynia jest 6-biegowa więc po tym nic nie sprawdzisz
4. Ostatecznie wersję auta sprawdzisz w ASO podając im nr VIN, nie robią większych problemów, u Ciebie w okolicy jest Świtoń - Paczkowiski ASO więc zadzwoń wyjaśnij sprawę i podaj im nr VIN, sprawdzą i powiedzą co za wersja motoru, mi nie robili z tym większych problemów.
5. Jeśli będziesz kupował rozrząd szukaj komponentów firm Contitech, SKF, Riuville. tylko Ci producenci się liczą.
6. Ja mam AJM i w dowodzie rejestracyjnym mam wbite 85 kW czyli 115 ps

Myślę, że jakoś CI to pomorze

POZDRO :pub: