Strona 1 z 1

Wysokie obroty ?! (Dwa pytania )

: śr wrz 02, 2009 11:35
autor: mirdek
Witam , mam dwa pytania do Formowiczów VW BORA 1,9 TDI (asz 130 km)

1. Czasem jak uruchamiam samochód silnik wychodzi na wysokie obroty a potem spada do normalnych . Czy to normalne , mam auto już 1,5 roku , zaczęło sie to robić od jakiś 2 m-cy ale nie zawsze tylko czasem.

2. Czasem wskazówka temperatury spada na 0 ( zimny silnik ) a czasem wskazuje normalna temperaturę na zagrzanym silniku. Coś nie tak ze wskaźnikiem czy może czujnik ?

proszę :pub: o rady

: śr wrz 02, 2009 11:43
autor: Sztomel
objawy wchodzenia silnika na wysokie obroty po jego odpaleniu to uszkodzony czujnik G62 lub przerwa na kablu sygnałowym lub wtyczce z pinu nr 3 tego czujnika - trzeba sprawdzić styki i spryskać je spray'em do złącz elektrycznych - jeśli problem nie ustąpi - wymienić czujnik,
chwilowy brak wskazań temperatury na zegarach to usterka czujnika G2 lub przerwa na kablu od niego lub wtyczce - pin nr 4,
jeśli u Ciebie występują obydwa problemy to raczej obstawiam, że przerwy w dostawie info do ECU i na zegary z ww. czujników są spowodowane zaśniedziałymi pinami na czujniku lub gniazdami we wtyczce do niego.
Dla wiadomości : czujniki G62 i G2 znajdują się w jednej obudowie zwanej ogólnie czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czteropinowy, znajdujący się pod pompą tandem w kr~óćcu wodnym wychodzącym z głowicy od strony przegrody czołowej samochodu).

[ Dodano: 02 Wrz 2009 12:09 ]
Obrazek

czujnik jest 4-ro pinowy zabezpieczony w króćcu zawleczką.

: śr wrz 02, 2009 12:18
autor: mirdek
wow dzięki stary :) czyli mam sie do niego dostać i wyczyścić styki :okej: . poradzę sobie z tym osobiście czy jechać na stacje ?!

: śr wrz 02, 2009 13:13
autor: Sztomel
poradzisz sobie - tylko kup spray do złącz elektrycznych, czujnika nie wyjmuj na razie tylko psiknij na jego piny tym środkiem oraz na gniazda we wtyczce.