Dziwna sytuacja, mała moc w AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Impulso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 20:57
Lokalizacja: Mazury

Dziwna sytuacja, mała moc w AHF

Post autor: Impulso » wt wrz 01, 2009 21:19

Witam

Problem wygląda następująco:
Autko nie kopci, jedynie delikatny jasny dymek
Turbina chodzi cicho, słychać jak się włącza (gwizd)
EGR i kolektor wyczyszczony, dodam że był niesamowicie zasyfiony
Po podłączeniu do vga nie wykazało żadnego błędu

Dosłownie samochód jeździ jak 90ps albo słabiej, na dodatek do 2000 obrotów jest bardzo słaby (tzn myślę że wtedy osiąga 70ps), powyżej 2k jedzie jak 90-tka. Załóżmy jadę 10km/h na jedynce i wtedy daję pełną klepę, auto nic nie zapiszczy kołami, miałem AFN i on w takiej sytuacji darł opony jak szalony. Podobnie sytuacja wygląda na 5 biegu,
90 - 80km/h jakieś 1,500 obrotów i pełen gaz, można powiedzieć że prawie w ogóle nie przyspiesza do 2000tys, powyżej lekko się zbiera.


Miał ktoś podobną sytuacje? Może jakieś sugestie, pomysły?

Pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 22:05 przez Impulso, łącznie zmieniany 1 raz.



DEX4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 12:45
Lokalizacja: Busko

Post autor: DEX4 » wt wrz 01, 2009 21:38

Jaki masz przebieg tego autka? Może katalizator jest zapchany i go dusi...



Impulso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 20:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Impulso » wt wrz 01, 2009 21:51

Przebieg wynosi 250tys, katalizator na pewno wywale już miałem to w planach, ale żeby to powodowało taki spadek mocy?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 21:55

Silnik: AGH
skąd wziąłeś takie oznaczenie silnika ?


Obrazek

DEX4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 12:45
Lokalizacja: Busko

Post autor: DEX4 » wt wrz 01, 2009 21:56

no może być; znajomy miał tak w omedze 2.0, że ledwo ten samochód jechał, wywalił katalizator i wszystko wróciło do normy;

Przy przebiegu 250 tyś jak nie wymieniałeś nigdy katalizatora to jest duże prawdopodobieństwo, że właśnie on jest zatkany i dusi silnik; wywal, wstaw strumiennice lub zwykłą rurkę i nie zapomnij powiedzieć czy pomogło :)
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 21:57 przez DEX4, łącznie zmieniany 1 raz.



Impulso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 20:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Impulso » wt wrz 01, 2009 22:01

Sorry za błąd, oczywiście chodzi o AHF
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 22:02 przez Impulso, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 22:43

najlepiej jak zakupisz sobie VAG-COM (albo z Viakena albo allegro - koszt nie jest wielki i szybko się inwestycja zwróci) a następnie poczytasz na forum jak wykonać logi dynamiczne i je zrobisz - po nich można wnioskować co jest przyczyną zmuły silnika a tak to tylko naczytasz się przykładów, propozycji i nadal będziesz miał mętlik w głowie.


Obrazek

Impulso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 20:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Impulso » czw wrz 03, 2009 11:01

Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie podłączenia samochodu pod komputer, czy taki kabel wystarczy?

http://moto.allegro.pl/item731682423_na ... w_24h.html

A może po prostu kupić najtańszy?

http://moto.allegro.pl/item722104896_in ... sb_pl.html
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 13:35 przez Impulso, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 03, 2009 12:23

ten drugi link to produkcja "Chiny", ja nie zaryzykowałem i zakupiłem ten czarny Vag KKL USB za 79,99 zł, tu masz wykaz :
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5

co do pierwszego linku to pewnie jest to polski VAG 4.9 ale wczoraj był u mnie kolega z forum A4 i też miał polskiego Vaga i za cholerę nie mógł nim zrobić logów dynamicznych, chwilkę się przyjrzałem temu programowi ale za cholerę też nie mogłem znaleźć funkcji LOG i START oraz STOP więc logi dynamiczne zrobiłem mu swoim Vagiem 311.2N i po kłopocie oraz zgrał sobie płytkę ode mnie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 13:45 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

DEX4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 12:45
Lokalizacja: Busko

Post autor: DEX4 » czw wrz 03, 2009 14:38

Sztomel pisze: ja nie zaryzykowałem i zakupiłem ten czarny Vag KKL USB za 79,99 zł, tu masz wykaz :
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5
Też planuje zakup tego interfejsu. Z tego co widzę jest on bez oprogramowania, stąd moje pytanie: jaką wersję VAG COM polecacie i skąd ewentualnie można ją pobrać?



felix85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 15:32
Lokalizacja: Radom

Post autor: felix85 » czw wrz 03, 2009 19:01

impulso ja mam takiego samego golfa i identyczny problem.ciezko przypiszczec i pasek kombi 90ps lepiej smiga.dodam ze juz mam nowa turbinke nie regenerowana i zawor steujacy,przeplywka ok.wszystkie wezyki nowe,pompa wtryskowa i wtryski sprawdzone na stole u pompiarza i powiedzial ze idealnie wszysto pracuje.sterownik komp sprawdzony i nie wiem w czym szukac.zero bledow na kompie.auto przed awaria smigalo jak zyleta a ma juz nastukane300tys.km.mecze sie z tym problemem pol roku i ile jeszcze nie wiem :grrr:



Impulso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 20:57
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Impulso » czw wrz 03, 2009 19:19

Z katalizatorem coś robiłeś? Ja jeszcze w tym tygodniu spróbuje go wywalić, może to coś pomoże...



Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Skulek » czw wrz 03, 2009 22:23

Impulso, sprawdź przepływkę ... Podmień z kimś na chwile ... Z skąd jesteś?


...

Awatar użytkownika
cosmoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
Kontakt:

Post autor: cosmoo » czw wrz 03, 2009 23:01

Sztomel pisze:... za cholerę też nie mogłem znaleźć funkcji LOG i START oraz STOP
tej funkcji niestety tam nie znajdziesz :P poprostu Polski VAG 4.9 nie ma możliwości robienia logów ;)
Kolejną rzeczą jest to, że z Polskim VAG'iem są straszne problemy przy łączeniu ze sterownikami. Ja np. miałem taki problem, że po połączeniu z jednym modułem musiałem sie rozłączyć i zamknąć program, a potem ponownie uruchomić, żeby połączyć się z innym modułem :(

jeśli chodzi o interfejs, do którego podałeś linka to tylko VAG 311 bo nic nowszego na nim nie odpalisz :( (tzn. odpalisz, ale wiele nie zdziałasz ;) )


[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 229 gości