Strona 1 z 1
Czy miedzy kolektorem ssacym a EGRem jest jakas uszczelka?
: wt wrz 01, 2009 09:15
autor: bradley
Pytanie jak w temacie.
Nie chodzi o taka owalna uszczelke tylko o ewentualna uszczelke pomiedzy kolektorem ssacym a zaworek EGR, ktory przylaczany jest do klektora ssacego. Powinna byc duza i na 3 sruby. Ale czy jest?
: wt wrz 01, 2009 13:02
autor: Sztomel
nie ma, jest tylko ten gumowy oring.
: wt wrz 01, 2009 13:33
autor: bradley
Sztomel, a w ktorym miejscu jest ten oring?
Chodzi o oring z gory czapy (grzyba) ?
: wt wrz 01, 2009 15:05
autor: Sztomel
w tym miejscu - czarny gumowy oring wciśnięty w profilowany rowek obudowy EGR :
http://obrazki.elektroda.net/37_1221520313.jpg
: ndz wrz 06, 2009 00:10
autor: piotrkowalewski
Witaj,
Pytanko, czy zawór EGR chłodzony jest wodą ? Jak tak to w którym miejscu przychodzi do niego woda ?
I jeszcze jedno takie dwa węże mniej wiecej o srednicy ok 2 cm , które później przechodzą w rurki i dalej łąłczy sie to od spodu z zaworem to co to jest ? Spaliny czy woda ?
Dot: 1.9 TDi / 130 KM / Pasiek z 2005
Pozdr.
Piotr
: ndz wrz 06, 2009 08:07
autor: harrygo1
piotrkowalewski pisze:Pytanko, czy zawór EGR chłodzony jest wodą ? Jak tak to w którym miejscu przychodzi do niego woda ?
Nie jest chłodzony bo nie ma takiej potrzeby.
: ndz wrz 06, 2009 09:33
autor: Sztomel
sam zawór nie jest chłodzony wodą ale spaliny raczej tak, zwłaszcza w silnikach z automatyczną skrzynią biegów, choć już np. w Passacie B6 każdy silnik 2.0 TDI ma chłodnicę spalin, o taką lub podobną :
[ Dodano: 06 Wrz 2009 09:51 ]
tu jest schemat podciśnień i chłodzenia spalin w TDI AVB, AVF,BGW, BHW i AWX (130 KM) Passata :
: ndz wrz 06, 2009 11:58
autor: SToRM
harrygo1 pisze:Nie jest chłodzony bo nie ma takiej potrzeby.
Zalezy od motory
Chlodnica spalin przy EGR wystepuja np. w motorze ARL
: ndz wrz 06, 2009 12:58
autor: harrygo1
SToRM pisze:Zalezy od motory
Chlodnica spalin przy EGR wystepuja np. w motorze ARL
To ,to wiem chodziło mi o silnik z pytania
piotrkowalewski,
: ndz wrz 06, 2009 13:13
autor: Sztomel
harrygo1 pisze:chodziło mi o silnik z pytania piotrkowalewski,
to przecież już wiesz, że ma w swoim chłodnicę spalin więc o co kaman ?
: wt wrz 08, 2009 00:22
autor: piotrkowalewski
Noo, masz rację kolego
Wlasnie wróciłem z garażu, mam walniętą chłodniczkę recylkulacji spalin.
Po założeniu kolana na węże wodne wszystkie bóle samochodu ustały !!
A juz leciał siwy dym z rury, pobierał płyn ostro itd...
A mechanior wymienił mi uszczelkę pod głowicą + gniazda , prowadnice , gumki na pompowtryskach itd...... Tylko po co ?
Mam nadzieję, że przyzna się do błędnej diagnozy i odda chciaż kasę za robociznę.
P.S. mam wlasnie automata
Czy miedzy kolektorem ssacym a EGRem jest jakas uszczelka?
: czw sie 18, 2011 12:00
autor: Progresywny
Witam, odkopie troche temat.
Chodzi mi o chłodnice spalin, coś przepuszcza mi spaliny... jak docisnę ten cały mechanizm do dołu to "syczenie" sie nasila, znów jak kieruję je ku górze (do siebie ciągne) to cichutko. Na czym ono sie opiera/łączy??? Czyzby przez uszczelkę ktorąś mi dymiło??
P.S jak to ewentualnie zdemontować, gdzie śruby? Pozdrawiam