Dziwny problem z silnikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny problem z silnikiem
Witam wszystkich użytkowników forum. W moim Mk4 110ps zauważyłem że bardzo długo grzeją mi świece(dzieje się tak od tygodnia czasu wcześniej wszystko żyleta). Mianowicie jak wsiadam rano do autka po nocce to świece grzeją 2 do 3 sekund i kontrolka gaśnie. Jak samochód zaś się nagrzeje. Zgaszę i ponownie chce odpalić świece grzeją już około 30 sekund mimo tego że temp silnika to 90 st. Jak już nagrzeje świece i odpale to obroty silnika sięgają 1100 obr/min i tak pracuje przez jakieś 3 km. Czasem zdarza się tak że jest oki a czasem właśnie tak jak opisałem. Rano jest ok. 3 sek. Na świece pali od strzała i obroty od razu na 850. tylko na gorącym takie zjawisko ma miejsce. Żeby uprzedzić świece(??) i aku(2005rok) nie były wymieniane po kupnie.
MK4 TDI AHF 110 KM
możliwe, że poprzedni właściciel założył na okablowanie z czujnika G62 urządzonko oszukujące ECU o temperaturze płynu chłodzącego przy nagrzanym silniku aby ułatwić jego rozruch bo gdyby czujnik G62 był uszkodzony to również na zimnym silniku kontrolka świec świeciłaby przez około 20 sekund przy podwyższonych obrotach.
[ Dodano: 01 Wrz 2009 13:22 ]
szukaj takiego lub podobnego ustrojstwa u siebie :
http://moto.allegro.pl/item726264464_ch ... _opel.html
dziwi mnie tylko, że przed tygodniem wszystko chodziło prawidłowo, nie aktywowałeś przypadkiem nieświadomie takiego czegoś albo nie usprawniał Ci jakiś mechanik odpalania ciepłego silnika ?
[ Dodano: 01 Wrz 2009 13:22 ]
szukaj takiego lub podobnego ustrojstwa u siebie :
http://moto.allegro.pl/item726264464_ch ... _opel.html
dziwi mnie tylko, że przed tygodniem wszystko chodziło prawidłowo, nie aktywowałeś przypadkiem nieświadomie takiego czegoś albo nie usprawniał Ci jakiś mechanik odpalania ciepłego silnika ?
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 13:54 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli zauważyłeś zbiorniczek przy turbinie to jest to tzw. "grucha" czyli siłownik podciśnieniowy sterujący kątem nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbiny, z tego siłownika wychodzi dźwignia (sztanga), która porusza się wraz ze wzrostem i spadkiem podciśnienia i ona steruje zmienną geometrią, jeśli się poci, a zauważyłeś to pewnie z kanału) to chyba masz wyciek oleju z dolotu oleju smarującego wałek turbiny,JaCuŚ pisze:Zauważyłem że przy turbinie jest taki zbiorniczek(nie mam pojęcia od czego) który delikatnie się poci może to od tego. Bo to nie zawsze na gorącym dzieją się takie cuda.
to jednak nie ma żadnego wpływu na wzrost obrotów i długość świecenia kontrolki świec żarowych,
wychodzi jednak na to, że masz przerwy o okablowaniu z czujnika G62 i dlatego czasami sterownik silnika nie otrzymuje wskazań aktualnej temperatury płynu chłodzącego co powoduje, że uznaje iż silnik jest zimny - z pewnością po diagnozie Vagiem wyjdzie błąd sporadyczny w połączeniu z G62, skutkuje to właśnie podwyższeniem wolnych obrotów oraz świeceniem się kontrolki świec przez około 20 sekund przed rozruchem silnika.
tu masz fotkę z tyłu silnika jaki Cię interesuje wraz z turbiną i widoczną gruchą podciśnienia od której idzie naprężony wężyk podciśnienia zawinięty przy obudowie EGR u góry silnika, więc korzystając z mego zdjęcia możesz zaznaczyć gdzie masz to "pocenie" się gruchy i czy nad turbiną jest sucho czy może kapie z kolektora ssącego :
a tu masz kilka fotek z umieszczenia podwójnego czujnika temperatury G62/G2 :
sprawdź najpierw Vagiem czy sterownik silnika zapisał błąd czujnika G62 i podaj nam kod tego błędu.
a tu masz kilka fotek z umieszczenia podwójnego czujnika temperatury G62/G2 :
sprawdź najpierw Vagiem czy sterownik silnika zapisał błąd czujnika G62 i podaj nam kod tego błędu.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 21:51 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości