Strona 1 z 2

VAG, oraz blokada rozrzadu?

: pn sie 31, 2009 22:15
autor: Magik123
Jesli pisze nie w tym dziale to prosze o przeniesienie.

Otoz mam pytanie do speców, niedługo bede zmeniał rozrzad u siebie (1z) i chciał bym od razu miec cos do zdjagnozowania w razie gdyby kat wtrysku sie przestawił, lub ogolnie.
I pytanko dotyczy jakiegos nie drogiego urzadzenia diagnostycznego
Czy takie cos spełni role, a jesli nie to prosze o podanie co jest dobre i w miare nie drogie (akurat w przyszłym miechu mam zarejestrowanie auta, ponad 1000zł :grrr: )
http://moto.allegro.pl/item725736735_kk ... da_pl.html
http://moto.allegro.pl/item717324148_in ... ss_fv.html
http://moto.allegro.pl/item718190035_in ... ss_fv.html

A drugie pytanie, to kabinuje cos z blokada wałka rozrzadu, przegladajac allegro napotkałem takie cos
http://moto.allegro.pl/item723070371_bl ... mocja.html
http://moto.allegro.pl/item721543847_vw ... nalne.html
http://moto.allegro.pl/item726500700_vw ... i_sdi.html

Czy cos z tych tanszych rzeczy jest w miare dobre? prosze o rzeczowe odpowiedzi bo w Was nadzieja, ma to byc do uzytku własnego wiec nie zalezy mi na jakosci czy marce, byle sie dało sprawdzic tym Vagiem.
To samo tyczy sie blokad wałka, to ma byc tylko do mojego silnika, umiejetnosci sa, tyle ze bez blokad nie chce nic spartolic, a blokade koła pompy to mysle ze sie dorobi.

: pn sie 31, 2009 22:20
autor: Adamm
Magik123, kabel wez z viakena - polskiego vaga sobie daruj

co do blokad to zadne z tych nie beda wystarczajace, potrzebne Ci sa dwie, ten plaskownik z ostatniej, i sworzen blokujacy pompe bodajże srednica 16mm

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 10:21 pm ]
PS na temat vaga poczytaj w dziale diagnostyka

: pn sie 31, 2009 23:43
autor: Tomasz Bis
Magik123 pisze:umiejetnosci sa,
To dasz sobie radę z paskiem , potrzebny Ci płaskownik grubości 5mm do zablokowania wałka /pasuje tylko w jednej pozycji/
Adamm pisze:sworzeń blokujący Pompę bodajże średnica 16mm
15,5mm , po zablokowaniu tych elementów będzie widoczny przez zaślepkę plastikową w skrzyni kropka - dołek taki na kole zamachowym . Ważna rzecz koło pasowe na wałku jest pływające tak że po ewentualnym zbiciu go w celu wymiany uszczelniacza, przy napinaniu paska musi mieć możliwość ruchu po tej operacji dokręca się go . sprawdzasz czy kropka jest na miejscu , jak tak to ściągasz blokady , obracasz kluczem silnik za wałek czy pompę aby sprawdzić czy nie ma kolizji i gitara. tydzień temu zmieniałem uszczelkę i myślałem że to straszne ''ale niee''silnik mam inny ale zasady te same . Jak się mylę prosze poprawić :helm:

: wt wrz 01, 2009 03:36
autor: fleshu
Po co blokady do 1z > wałek zapniesz w pozycji > zawory na pierwszym tłoku zamknęte > klucz płaski np nr 13 na wycięcie wałka > pompa to kwestia sprawdzenia sobie najmniejszym palcwem ręki, pokrycia najmniejszego otworka na kole pompy z otworkiem w pompie , z wałem to inna bajka > wykręcamy świece żarową z 1-wszego garka i wkładamy kawałek jakiegoś drucika(technika dowolna > tylko żeby nie wpadło do środka) [ierwszy tłok ma być w górnej pozycji > w okienu skrzyni będziesz miał pokrycie żąbka i linii. Koło od wałka rozrządu odkręcamy i przez otworek w blasze nad głowicą zbijamy. Teraz odkrecasz rolkę zamieniasz paski, zakładając nowe rolki > napinacz naciągasz na znak właściwego naciągu(zakręcasz) i jeszcze raz sprawdzasz znaki >>> doręcamy śrubę koła pasowego rozrządu. Sprawdzamy kolizyjność. Zakręcamy to co odkręciliśmy(nie zapomnij o świecy). (!!!! na wale masz zębatkę > lubi się na niej wyrobić stały klin > polecam sprawdzić z każdym razem > unikniesz wyrobienia wału!!!, klucz 12-kąt 20mm). Luzujemy 2 śruby pod kołem pasowym pompy (klucz 13), luzujemy śrubę na prawym boku pompy, odpalamy autko i niech sobie śmiga > do 90 stopni (min 80). Podpinamy vag> wchodzimy w silnik>blok wartości mierzonych, grupa 000(na starszym programie vag), blokujemy nastawy, odpalamy tdi timing, wkładamy w otworek na pompie(u góry) jakiegoś pręta i luzujemy 4 tą śrubę pompy(przy osłonie metalowej) > ściągamy żółtą linię na niebieską na wykresie> dokręcamy wcześniej odkręconą śrubę i gasimy silniczek, zakręcamy pozostałe śruby pompy >>>> składamy osłonę i jeździmy!!!!!!!!!


Jeżeli chodzi o OBDII to każdy dobry ale nie wersje poniżej 100 zł > marna jakość i brak gwarancji. Ja mam Polskiego Vaga i jak na razie idealnie śmiga(za 130 zł z allegro).


A co do uszczelniaczy to każdy zmienia jak chce(pewnie zmienisz dopiero jak się będzie lało > ale jak raz zrobisz to ponowne ustawienie całości zajmie ci około 30 min.

: wt wrz 01, 2009 05:46
autor: tomi36
Mógłbyś wrzucić fotkę gdzie z góry włożyć pręta w pompie przed blokowaniem 4 śruby.

: wt wrz 01, 2009 22:39
autor: Mieniu_69
fleshu pisze:pompa to kwestia sprawdzenia sobie najmniejszym palcwem ręki
kawalek rurki wez co ma srednice 15mm (np miedzianej)
fleshu pisze:wykręcamy świece żarową z 1-wszego garka i wkładamy kawałek jakiegoś drucika
to do kabaretu sie nadaje (bez obrazy)
fleshu pisze:klucz 12-kąt 20mm
a tu jest klucz 19mm

: wt wrz 01, 2009 22:46
autor: Adamm
fleshu, bez obrazy ale malym palcem to sobie pogrzeb w :butthead: a nie takich porad udzielasz,

najlepiej jak wogole nic nie bedzie ustawial tylko zdejmie pasek i zalozy, a noz sie uda i auto bedzie jezdzic, a geomterie w aucie ustawiac nalezy na centymetr i tez jak bedzie jechal prosto to bedzie git

: wt wrz 01, 2009 23:00
autor: Tomasz Bis
Mieniu_69 pisze:kawalek rurki wez co ma srednice 15mm (np miedzianej)
np aluminiowej ze starej anteny Tv (sama się dopasowała) :grin: :grin: :grin:

: wt wrz 01, 2009 23:03
autor: Pruszkowiak
fleshu pisze:wykręcamy świece żarową z 1-wszego garka i wkładamy kawałek jakiegoś drucika(technika dowolna > tylko żeby nie wpadło do środka) [ierwszy tłok ma być w górnej pozycji >
A na jakiej podstawie drucik Ci powie że tłok jest w GMP????

: wt wrz 01, 2009 23:56
autor: Magik123
Dziekuwa chłopaki, co do samej metody zmiany, wiem co i jak, bo podobnie miałem w escorcie 16V, koła ruchome.

Co najwazniejsze, bo nie rozbierałem tego, tam w głowicy jest wyciecie (połksiezyc), i rozumiem ze tak jakby w srodkowej czesci tego wyciecia jest wałek, czy moze wałek jest wyzej, tak ze wyciecie w wałku da sie zblokowac płaskim narzedziem?
Czy blokada musi wejsc w to połwyciecie w głowicy? bo jesli tak to płaskownikiem tego nie zablokuje bo niby jak, wtedy faktycznie trzeba albo dorabiac, albo kupiuc ten fabryczny.

A co do wag-a, dzieki Adamm

Jesli ktos cos waznego ma jeszcze do napisania to prosze sie nie krepowac :jezor: przyda mi sie napewno.

Aj, zapomniał bym, dzis na pracujacym silniku spojzałem na koło pasowe, no i duze(szerokie) troszke bije, moze z 1mm, i delikatnie gora-doł, ale minimalnie, za to małe pompy dosc powaznie bije na boki. Sprawdzałem organoleptycznie srubi i wszystko sie trzyma.
Rozbierac i cos sprawdzac, czy do wymiany koło pasowe i koło małe rozrzadu?
Pytam, bo jedni pisza ze 1Z nie ma tych problemow z klinem, inni ze ma i teraz nie bardzo wiem :kac:

No i pytanie zasadnicze, jak kupowac koło pasowe to czy uzywka moze byc, czy troche w ciemno sie kupuje, bo nowe troche drogie, a za duzo wydatkow teraz.
Małe oczywiscie jesli trzeba kupie nowe, nie powinno przekroczyc 100zł.

: śr wrz 02, 2009 00:58
autor: fleshu
Pruszkowiak pisze:A na jakiej podstawie drucik Ci powie że tłok jest w GMP????


Na kole w skrzyni, w większości autek mamy znaki > a nie jeden znak > łatwo o pomyłkę > szczególnie w przypadku kiedy kompresja przestawi koło przy zdejmowaniu paska.

Adamm, Nie zabardzo bez > bo zapinałem ostatnio kilka rozrządów w 1Z i nawet klina nie potrzebowałem > i tak będziesz robił na koniec regulacje kąta > i się miejsce na klin w pompie przestawi > a koła pompy nie odkręcamy > więc pasek i tak najdzie gdzieś w obrębie tego punktu > liczy się tylko synchro wałka i wału oraz efekt końcowy w gr 004 > a mi wychodzi wzorowy >>>>> a czy tam ktoś wepchnie coś to i tak technika jest dowolna.
Mieniu_69 pisze:a tu jest klucz 19mm
20mm pasuje tak samo
Magik123 pisze:da sie zblokowac płaskim narzedziem?
Czy blokada musi wejsc w to połwyciecie w głowicy?
Blokada nie musi mieć tego nacięcia, tak jak napisałem wystarczy płaski klucz, wkładasz w nacięcie w wałku> równolegle do głowicy.
Magik123 pisze:spojzałem na koło pasowe, no i duze(szerokie) troszke bije
Do zmiany tylko to małe > które ciągnie rozrząd > klin się zaczyna wycierać > w efekcie obrobi się czoło wału >>> ory to 80 zł, zamiennik to 40 zł > polecam to pierwsze.
Magik123 pisze:za to małe pompy dosc powaznie bije na boki
Łożysko pompy pada > rozbierasz pompe, robisz pomiar łożyska i uszczelniacza> lecisz do sklepu z takimi częściami i kupujesz >> koszt regeneracji to około 28 zł >>
możesz tak robić kilka razy > pompa będzie jak nowa > tylko nie śmigaj bez płynu i lej płyn tylko koloru takiego jak był.

: śr wrz 02, 2009 07:35
autor: Mieniu_69
Tomasz Bis pisze:np aluminiowej ze starej anteny Tv (sama się dopasowała) :grin: :grin: :grin:
na podstawie ksiażki jest to napisane, moze wytoczyc kołek (taki ja Ty :rotfl: ) u tokarza sr 15mm ktory bedzie sluzyl jako blokada koła

: śr wrz 02, 2009 08:33
autor: Adamm
fleshu pisze:i tak będziesz robił na koniec regulacje kąta >
tu Cie zaskocze bo po blokadzie jak ksiazka kaze nie zawsze trzeba to robic

: śr wrz 02, 2009 09:33
autor: J.B.S.
Sory Fleshu ale większej maniany jak w twoim opisie to ja dawno nie widziałem :panna:
A skoro pasuje klucz 20mm to moze i 21 będzie pasowało.Proszę Cię nie ucz ludzi lipy odstawiać.