Strona 1 z 1

Turbina daje 2,5 bar przy przyspieszeniu na 4 biegu.

: pt sie 28, 2009 14:51
autor: dark972
Nadal nie moge zrobić tych logów, bo nie mam sprzętu. U mechanika , na szybko obserwowaliśmy jak cisnienie chodzi podczass jazdy. Wszystko było ok. do 4 biegu gdzie ciśnienie skoczyło ponad 2 bary a po mocniejszym przyciśnięciu dochodziło do 2,7Bar ! i wtedy nastepował notlauf. Podmienialiśmy też na nowe N75, EGR, przepływomierz........ bez skutku. Na starych i tych nowych auto łapało notlauf przy ok. 3,5K obr na 4 biegu oraz 3K na piątym. Jest jeszcze jakiś czujnik / kostka, koło lewej lampy ( przed pasażerem) który też odpowiada za ciśnienie (podobno) i współpracuje z komputerem ?
Mechanik też powiedział ,że jak turbina takie daje ciśnienie to nie jest padnięta. Juz sam zgłupiałem.
Jeżeli ktoś przeczytał tą moją lekturę, to niech się też wypowie, będę wdzięczny.
Tak czy inaczej przepływka oraz czujniki są ok. A więc co powoduje notlauf ?

: pt sie 28, 2009 15:17
autor: damcio151
te 2.7 bar to wg. vaga rozumiem ?
musisz sprawdzić całe sterowanie turbiny

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 15:17 ]
i wyedytuj w temacie 25bar :helm:

: pt sie 28, 2009 15:31
autor: dark972
damcio151 pisze:te 2.7 bar to wg. vaga rozumiem ?
tak w/g. vaga.

A jak mam rozumieć całe sterowanie turbiny ? :)

: pt sie 28, 2009 15:38
autor: To_mas
dark972 pisze:A jak mam rozumieć całe sterowanie turbiny ? :)
--> http://forum.vwgolf.pl/search.php

: pt sie 28, 2009 18:07
autor: Zimny Chirurg
Sprawdz sztange jak chodzi. Mozliwe ze bedzie trzeba ja wyczyścić. Daje troszke za duzo. Wiadomo jak delikatnie przeładowywuje to jest fajnie bo ma wiekszego kopa przy niskich obrotach ale Ty masz stanowczo za duzo. I dlatego wpada w tryb awaryjny. Nawet po wirach tyle nie maja.

Pozdro

ZC

P.S. Chyba ze to jest "nowa" turbina to moze być podkręcona na sztandze, lub mieć nie ten wirnik do danego typu. I wtedy tez bedą szopki.

: pt sie 28, 2009 18:21
autor: dark972
to oryginalna od nowości turbina, czyszczona jakies 1K km temu. ale problem powrócił i nadal notlauf. Ok > dzięki za sugestię, wyczyszczę tą sztangę.

dziwne tylko ,że na niskich obr. wszystko raczej ok.( nie wrzuca awaryjnego) bo nie ciągnę obrotów rzędu 4K na 1 czy 2 biegu... :crazy:

: pt sie 28, 2009 19:35
autor: Zimny Chirurg
dark972 pisze:to oryginalna od nowości turbina, czyszczona jakies 1K km temu. ale problem powrócił i nadal notlauf. Ok > dzięki za sugestię, wyczyszczę tą sztangę.

dziwne tylko ,że na niskich obr. wszystko raczej ok.( nie wrzuca awaryjnego) bo nie ciągnę obrotów rzędu 4K na 1 czy 2 biegu... :crazy:
Wyczyścić sztangi sie nie da. Ona steruje geometrią co mówisz ze został wyszyszczona. Chodzi mi o to ze ktoś moze podkręcił te sztangei dlatego za duzo wali.

Pozdro

ZC